پس از سفر وزیر خارجه اردن به ایران، بایدن و پادشاه اردن امروز تلفنی گفتگو می‌کنند

پس از سفر وزیر خارجه اردن به ایران، بایدن و پادشاه اردن امروز تلفنی گفتگو می‌کنند
خبرگزاری رویترز گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا قرار است روز دوشنبه با پادشاه اردن درباره تحولات غرب آسیا به صورت تلفنی گفت‌وگو کند.
کد خبر: ۲۹۴۵۳
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات کاخ سفید گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است روز دوشنبه با عبدالله دوم پادشاه اردن به صورت تلفنی صحبت کند.

روینرز همچنین گزارش داد که بایدن قرار است یک شنبه شب به وقت محلی با تیم امنیتی خود درباره تحولات منطقه غرب آسیا جلسه تشکیل دهد.

ایمن الصفدی معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن روز یکشنبه ۱۴ مرداد در رأس هیأتی دیپلماتیک به تهران سفر و با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

پیش از این الجزیره به نقل از یک منبع رسمی ایرانی گزارش داده بود که وزیر خارجه اردن حامل پیامی از سوی پادشاه این کشور برای مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران است.

طرفین در این دیدار در خصوص آخرین روند پیگیری توسعه روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف، همچنین آخرین تحولات در عرصه منطقه‌ای در سایه تشدید جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبادل نظر کردند.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از سفرش به تهران و قدردانی از حسن استقبال سرپرست وزارت امور خارجه ایران، بر اهتمام ویژه پادشاه اردن به توسعه روابط با ایران تأکید کرد و گفت: روابط اردن و ایران، قدیمی و برادرانه است و ما خواستار تعمیق روابط حسنه و برادرانه با ایران هستیم و عزم جدی برای گفت‌وگوی صریح و شفاف برای رفع موانع و ارتقای روابط داریم.

الصفدی با اشاره به موضع اصولی کشورش در محکومیت تجاوزات رژیم اسرائیل از جمله تجاوز غیرقانونی این رژیم در هدف قرار دادن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، عنوان کرد: اردن اولین کشوری بود که این اقدام اسرائیل در نقض حاکمیت ملی ایران و قوانین بین‌المللی را محکوم کرد و پیام روشن ما ضرورت توقف جنگ و جنایات و تجاوزات اسرائیل در غزه و منطقه است

منبع: فارس

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون