قاتل مدیر موقوفه عادل‌شاهی دستگیر شد

قاتل مدیر موقوفه عادل‌شاهی دستگیر شد
مردی مدیر موقوفه عادل‌شاهی را در مشهد با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، در حال کوهنوردی دستگیر شد.
کد خبر: ۲۹۴۵۱
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰

کارمند اخراجی موقوفه «عادل شاهی» به اتهام جنایت مسلحانه در حالی دستگیر شد که «کلاه گیس جوگندمی» راز پنهان این ماجرای تکان دهنده بود.

صبح نهم مرداد صدای شلیک چند گلوله در پارکینگ ساختمان چهار طبقه‌ای در بزرگراه شهید کلانتری، کارمندان موقوفه «عادل شاهی» را به وحشت انداخت. یکی از کارمندان که سراسیمه وارد پارکینگ شده بود با پیکر خون آلود مدیر۷۸ ساله موقوفه روبه رو شد که بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده بود. طولی نکشید که ماجرا اهمیت ویژه‌ای یافت و با حضور قاضی دکتر صادق صفری (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) در صحنه جنایت، بررسی‌های تخصصی آغاز شد. بررسی‌های مقدماتی نشان داد مقتول جعفر جعفرزاده دانشور نام داشت و در حالی با برنامه ریزی قبلی هدف گلوله قرارگرفته است که قاتل ابتدا برق ساختمان را از طریق کنتور قطع کرده و سپس در کنار خودروی ۲۰۶ پارک شده به انتظار مدیر موقوفه نشسته است.

با توجه به حساسیت این پرونده جنایی و با صدور دستوری ویژه از سوی سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (سکاندار امنیت سرزمین خورشید) گروهی کارآزموده از افسران دایره قتل عمد آگاهی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (جانشین پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را با راهنمایی‌های مقام قضایی آغاز کردند.

قاتل مدیر موقوفه عادل‌شاهی دستگیر شد

از سوی دیگر تحلیل‌های کارشناسی بیانگر آن بود که قاتل کاملا به محیط جغرافیایی جرم آشنا بوده و بدون تخریب قفل‌ها وارد پارکینگ شده است. دقایقی بعد دامنه تحقیقات به کارمندان موقوفه کشید و مشخص شد که یکی از کارمندان سابق موقوفه که از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ در این مکان مشغول کار بود، به دلایل بروز تخلفات از سوی مدیر موقوفه اخراج شده است.

از طرف دیگر با بررسی دوربین‌های مداربسته تصویر مردی میان سال با کلاه گیس جوگندمی به دست آمد که در ساعت وقوع جنایت وارد ساختمان شده بود، اما هیچ کس چنین چهره‌ای را نمی‌شناخت.

این گونه بود که گروه تخصصی کارآگاهان با بهره گیری از تجربیات قاضی صفری، همه تصاویر و اسناد و آلبوم‌های چند سال قبل موقوفه را با دقت بررسی کردند و به تصویری رسیدند که مردی با کلاه گیس جوگندمی در یکی از جلسات موقوفه دیده می‌شد. وقتی دو تصویر کنار یکدیگر قرارگرفتند دیگر تردیدی باقی نماند که قاتل همان کارمند اخراجی است.

قاتل مدیر موقوفه عادل‌شاهی دستگیر شد

عقربه‌های ساعت ۲۳شب را نشان می‌داد که گروه کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی مشهد) عازم منطقه کوه پارک شدند و به انتظار او نشستند چراکه بررسی‌های نامحسوس آنان نشان می‌داد متهم به قتل با دوستانش قرار کوهنوردی گذاشته است. ۲ ساعت بعد وقتی او به همراه دوستانش از کوهنوردی بازگشت ناگهان در پایین کوه، حلقه‌های آهنین قانون بر دستانش گره خورد و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

متهم که تصور می‌کرد نقشه بی نقصی را برای ارتکاب جنایت اجرا کرده است با خونسردی مدعی بود که او را به اشتباه دستگیر کرده اند. اما کارآگاهان بدون توجه به ادعا‌های متهم و با صدور دستوری محرمانه از سوی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی وانقلاب مشهد موفق شدند اسلحه کلت برتا و ۵۱ فشنگ را از مخفیگاه وی کشف کنند.

این مرد میان سال که «ن» نام دارد روز گذشته در حضور قاضی ویژه قتل عمد لب به اعتراف گشود و در حالی ارتکاب قتل را پذیرفت که مدعی بود به قصد تهدید و ترساندن مدیر موقوفه وارد پارکینگ شدم، اما وقتی ماجرا به توهین کشید من هم چند گلوله به سوی او شلیک کردم و از آن جا گریختم.

تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد تا همه ابعاد این جنایت تکان دهنده واکاوی شود.

منبع: خراسان

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون