جانشین هنیه مشخص شد؟

جانشین هنیه مشخص شد؟
شبکه خبری المیادین تعیین جانشین برای شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تکذیب کرد.
کد خبر: ۲۹۴۳۶
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴

شبکه المیادین در این باره اعلام کرد که به خاطر انتشار خبری درباره تعیین جانشین برای شهید اسماعیل هنیه عذرخواهی می‌کند. المیادین همچنین اعلام کرد منابع خبر دادند که تعیین جانشین برای هنیه همچنان در دست بررسی است و هیچ نامی برای این سمت قطعی نشده است.

شبکه المیادین پیش از این به نقل از منابع مطلع اعلام کرده بود که رهبری حماس بر سر تعیین «ابو عمر حسن» رئیس مجلس شورای این جنبش به عنوان جانشین موقت شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش برای یک دوره انتقالی موافقت کرده است.

به گزارش ایرنا، پس از شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به دست رژیم صهیونیستی، بحث جانشین هنیه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و آنها به گمانه زنی در این باره پرداخته‌اند.

روزنامه رای الیوم نوشت: حماس شورای مشورتی دارد که صاحب رای است و ماموریتش پر کردن خلاء در رهبری جنبش حماس پس از شهادت رئیس و نایب رئیس دفتر سیاسی حماس است. در دوحه، خلیل الحیه معاون رئیس جنبش حماس در نوار غزه و عضو دفتر سیاسی این جنبش بر پیکر شهید هنیه نماز خواند و این امامت، گواه نمادینی نزد جنبش‌های اسلامی است.

این روزنامه با طرح پرسشی مبنی بر اینکه «آیا این نماز خواندن الحیه اشاره‌ای به این است که جنبش حماس وی را جانشین شهید هنیه کرده است؟»، افزود: این امر تاکنون قطعی نیست، اما الحیه ارتباطاتی قوی با خارج و همه دوستان و متحدان جنبش حماس دارد. او در جریان جنگ، نقش بارزی در تلاش‌های سیاسی و روابط خارجی جنبش حماس داشته و مورد احترام حزب الله لبنان، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ایران، جنبش انصارالله یمن و حتی سوریه است که پس از ۱۲ سال «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از وی در دمشق استقبال کرد.

روزنامه رای الیوم نوشت:، اما خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس نیز شانس دارد. او نزدیک بود که در جریان ترور نافرجام در شهر امان در سال ۱۹۹۷ از سوی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» جان خود را از دست بدهد. او روابط عربی و بین المللی گسترده‌ای دارد و شخصیت مطلوب قطر، ترکیه و اخوان المسلمین و حتی برخی کشور‌های اروپایی است.

این روزنامه در پایان تاکید کرد: اینها همه گمانه زنی است و چه بسا جنبش حماس نامی جدا از این دو نفر را برگزیند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه دهم مرداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت‌ها، سران و مقامات، گروه‌های مقاومت، سازمان‌ها و نهاد‌های مدنی و شخصیت‌های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.

منبع: خبر انلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون