نصرالله: پاسخ مقاومت به ترور «فؤاد شکر» قطعی است

نصرالله: پاسخ مقاومت به ترور «فؤاد شکر» قطعی است
سید حسن نصرالله با بیان اینکه پاسخ مقاومت به ترور «فؤاد شکر» قطعی است، تاکید کرد: ایران در قبال ترور شهید «هنیه» ساکت نمی‌ماند.
کد خبر: ۲۹۱۲۸
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در جریان مراسم بدرقه پیکر شهید «فؤاد شکر» آغاز شد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: در ابتدا به برادران خود در جنبش حماس و گردان های قسام شهادت برادر اسماعیل هنیه را تبریک و تسلیت می گویم. رهبران جنبش های مقاومت مانند رزمندگان این جنبش ها به شهادت می رسند. ما در زمینه مقاومت و شهادت خود را شریک جنبش حماس می دانیم و به پیروزی قطعی دست پیدا خواهیم کرد.

فرافکنی و دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها درباره حادثه مجدل شمس

وی افزود: هدف قرار دادن ساختمان مسکونی مملو از انسان در محله حاره حریک واقع در ضاحیه جنوبی بیروت باعث شهادت ۷ تن شد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: در میان شهدای این حمله، فؤاد شکر و یک شهید ایرانی در کنار ده ها زخمی دیگر از جمله زنان و کودکان حضور داشتند. آنچه که در ضاحیه جنوبی بیروت رخ داد نه فقط یک عملیات ترور بلکه یک تجاوز بود. در این تجاوز ساختمان مسکونی و نه نظامی هدف قرار گرفتند. دشمن صهیونیستی از چند روز قبل از این تجاوز این طور جلوه می داد که این یک واکنش است؛ ما به هیچ عنوان این گزاره را قبول نداریم.

خنثی شدن فتنه صهیونیست ها

وی در ادامه افزود: آنچه اتفاق افتاد بخشی از جنگ صهیونیستی-آمریکایی علیه منطقه ما است. رژیم صهیونیستی با متهم کردن شهید ما مبنی بر این که او قاتل کودکان مجدل شمس است بزرگترین دروغ را مطرح می کند.

وی همچنین تاکید کرد: این یک واکنش در برابر اتفاقات مجدل شمس نیست. ما پیشتر مسئولیت رخداد منطقه مجدل شمس را رد کردیم و آنقدر جرأت و شجاعت داریم که اگر این واقعه بر اثر اشتباه ما رخ داده بود اعلام کنیم. تحقیقات داخلی ما نشان می دهد هیچ ارتباطی میان ما و تحولات این منطقه وجود ندارد و دشمن صهیونیستی خود را مدعی عموم، قاضی و جلاد می داند. مطرح کردن این اتهام علیه ما یک حرکت ظالمانه با هدف تبرئه کردن ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص به شمار می رود. هدف از متهم کردن مقاومت درباره تحولات مجدل شمس، برانگیختن فتنه طایفه ای میان دروزی ها و شیعیان ساکن جولان اشغالی است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: با کمک هوشیاری رهبران دروزی ها این فتنه در نطفه خفه شد. من از آنها قدردانی می کنم و به خانواده های شهدای مجدل شمس تسلیت می گویم.

به حمایت از فلسطین و غزه ادامه می‌دهیم

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: تجاوز به ضاحیه جنوبی بیروت در واکنش به تحولات مجدل شمس نبود بلکه در چارچوب نبرد در جبهه شمالی صورت گرفت. ما هزینه حمایت هایمان را از غزه و آرمان فلسطین می پردازیم و این چیز جدیدی نیست. ما این مسأله را پذیرفته ایم و هزینه آن را می پردازیم. ما بر اساس مبانی اخلاقی و ایمانی و بر حق بودن این نبرد وارد آن شده ایم. ما هیچگاه به خاطر هزینه هایی که در این نبرد می پردازیم غافلگیر نشده و نخواهیم شد. در برابر نبرد بزرگی قرار داریم که مسأله جبهه های پیشتبانی در این نبرد فراتر رفته است. در یک نبرد گسترده در تمام جبهه ها هستیم که وارد مرحله جدیدی شده است.

ایران در قبال ترور شهید هنیه ساکت نمی‌ماند

سید حسن نصرالله تصریح کرد: آیا فکر می کنید اسماعیل هنیه را در تهران ترور می کنید و ایران ساکت می ماند؟ ایران در ترور هنیه، خدشه دار شدن امنیت ملی و حاکمیت خود و مهم تر از همه شرفش را می بیند. شما بسیار گریه خواهید کرد چرا که نمی دانید چه خطوط قرمزی را رد کرده اید. ما در تمام جبهه های پشتیبانی وارد مرحله جدیدی شده ایم و متشنج شدن اوضاع به واکنش های دشمن بستگی دارد. دشمن باید منتظر دیدن خشم آزادگان این امت و خون خواهی آنها باشد. ترور رهبران تأثیر بر روی مقاومت نمی گذارد بلکه تجربه نشان داده است مقاومت بزرگتر و قدرتمندتر می شود.

ما فوراً جای خالی هر فرمانده شهیدی را پر می‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: ترور شهید فؤاد شکر باعث تقویت عزم و اراده ما شده و باعث می شود بیش از گذشته به راه درست خود ادامه دهیم. نزدیکان نتانیاهو به او گفته اند که این ترورها باعث تضعیف مقاومت نمی شود. به همگان در محور مقاومت اطمینان می دهم که ما فورا جای خالی هر فرمانده شهید را پر می کنیم چرا که نسلی از فرماندهان برجسته داریم. خطاب به صهیونیست ها می گویم کم بخندید و زیاد گریه کنید. لحن بیانات مقام معظم رهبری بعد از ترور هنیه شدیدتر از بیانات ایشان بعد از هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در دمشق بود.

وی در ادامه بیان کرد: شهید فؤاد شکر بر تقویت توانمندی های مقاومت نظارت داشت. وی فرمانده گروهی بود که به بوسنی برای یاری رساندن به مسلمانان در اوایل دهه ۱۹ قرن گذشته رفت. باید بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات خود علیه غزه فشار وارد شود. هیچ راه حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد. از فردا صبح فعالیت ها در چارچوب پشتیبانی از جبهه نوار غزه به صورت طبیعی ادامه پیدا می کند و این مسأله ربطی به واکنش ما به ترور فؤاد شکر ندارد. پاسخ مقاومت به تجاوز علیه ضاحیه جنوبی بیروت و ترور فؤاد شکر قطعی است. دشمن و حامیان آن بدانند واکنش ما بدون هیچ حرف و بحثی قطعی است.

پاسخ ما به ترور فؤاد شکر حساب شده خواهد بود

وی همچنین تاکید کرد: محور مقاومت طی سال های طولانی گذشته با خشم ولی با حکمت و منطق مبارزه می کند. دشمن نمی داند از کدام سمت واکنش ما را خواهد دید. از سمت شمال فلسطین یا جنوب آن؟ ما به دنبال یک پاسخ واقعی و کاملا حساب شده و نه صوری هستیم. این پاسخ را میدان نبرد و شرایط مشخص می کنند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون