یک زندانی رکورد فرار از زندان را شکست

یک زندانی رکورد فرار از زندان را شکست
قاتل آلمانی -قزاق که در زندان بروخزال در حال گذراندن حبس ابد بود و در نهمین تلاش برای فرار از زندان، دستگیر شد.
کد خبر: ۲۹۰۴۱
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶

قاتل آلمانی -قزاق که در زندان بروخزال در حال گذراندن حبس ابد بود و در نهمین تلاش برای فرار از زندان، دستگیر شد.

 به نقل از ای بی سی، سال گذشته، مرد ۴۴ ساله زندانی که به دلیل قتل به حبس ابد محکوم شده بود، در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان بروخزال آلمان بود. اما او همواره رویای فرار داشت و هرگز قبول نمی‌کرد که تا ابد در زندان بماند. بنابراین مدام نقشه فرار می‌کشید و هر بار نیز دستگیر و به زندان بازگردانده می‌شد. او ۸ بار نقشه فرار کشید و هر بار نقشه‌اش با شکست مواجه شد.

در نهمین اقدام، وقتی همراه زندانیان دیگر تحت مراقبت زندانبانان برای کار به معدن رفته بود، تصمیم گرفت بار دیگر شانسش را امتحان کند. او در تمام مدتی که مشغول کار بود، موقعیت منطقه را ارزیابی کرد و نقشه فرار را کشید. وقتی در پایان روز کارشان تمام شد. هر زندانی با ۲ زندانبان از معدن خارج شدند. او یک لحظه از غفلت نگهبانان استفاده و به جنگل مجاور فرار کرد. نگهبانان بلافاصله به دنبالش رفتند اما در انبوه جنگل نتوانستند او را پیدا کنند، به این ترتیب این بار نقشه فرار با موفقیت روبه رو شد.

مقامات زندان وقتی از فرار این زندانی مطلع شدند، تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری او آغاز کردند.در بررسی‌ها، دستبند الکترونیکی او چند روز بعد در شهر گرمرزهایم پیدا شد اما از زندانی فراری خبری نبود. در بازجویی از خانواده این زندانی مشخص شد که او بلافاصله بعد از فرار با آنها قرار گذاشته و آنها را ملاقات کرده و بعد متواری شده است.

در ادامه، کارگاهان سرنخ‌هایی به ‌دست آوردند که نشان می‌داد قاتل در شهر کیشینف در جنوب شرقی اروپا در کشور مولداوی مخفی شده است. پلیس آلمان با هماهنگی مقامات مولداوی جست وجوی خود را در این کشور آغاز کرد، اما این جست و جو بی نتیجه ماند. بررسی‌های بعدی نشان داد او در شهر کارلسروهه در ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان به سر می‌برد. به این ‌ترتیب، ۹ ماه بعد از فرار او، کارآگاهان راهی مخفیگاه او شدند و وی را کارلسروهه دستگیر کردند.

وزارت دادگستری آلمان پس از این حادثه اعلام کرد که با دو نگهبان برخورد انضباطی صورت گرفته است اما هنوز درزندان بروخزال مشغول به کار هستند و وزارت دادگستری در اشتوتگارتن در حال انجام تحقیقات در مورد این حادثه و نقش این دو کارمند است. با دستگیری قاتل، او بار دیگر به زندان برگردانده شد.

منبع: همشهری آنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون