کارمند جوان پشت‌پرده گروگانگیری ۸۶ میلیاردی

کارمند جوان پشت‌پرده گروگانگیری ۸۶ میلیاردی
پشت پرده گروگانگیری ۲۵ ساعته مرد تاجر و سرقت ۸۶ میلیارد تومانی شمش طلا، سکه و دلار از خانه او، مرد آشنایی بود که سال‌ها نزد مرد تاجر کار می کرد و کارمند او بود.
کد خبر: ۲۸۸۷۶
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

اواخر تیر ماه امسال، تلفن همراه مرد تاجری که در بازار تهران دفتر داشت، به صدا در آمد و وقتی پاسخ داد، صدای جوان آشنایی به نام بهنام را شنید. بهنام سال‌ها بود که به عنوان کارمند در دفتر مرد تاجرا کار می‌کرد و تماس گرفته بود که آن شب صاحب کارش را به شام دعوت کند.

مرد تاجر دعوت کارمند خود را پذیرفت و آنها در خیابانی واقع در شمال شرق پایتخت قرار گذاشتند تا به رستوران بروند. آن شب تاجر جوان و کارمندش از ماشین پیاده شدند و به سمت رستوران رفتند، اما ناگهان ۵ مرد که صورت‌شان را با پارچه پوشانده بودند، راه را بر آنها بستند. یکی از آنها اسلحه به دست داشت، دیگری شوکر و یکی هم چاقو. آدم‌ربایان، مرد تاجر و کارمندش را تهدید و آنها را سوار خودروی خود کردند. سپس به سمت حاشیه تهران به راه افتادند و وارد خانه‌ای شدند تا نقشه‌ای را که در سر داشتند عملی کنند.

۲۵ ساعت بعد

مرد تاجر با دست و پای بسته در بیابان‌های اسلامشهر رها شده بود. روی دهانش چسبی زده بودند و او به سختی خودش را روی زمین می‌کشید تا به کنار جاده برسد. در نهایت رانندگان خودروی عبوری وی را دیدند و به کمک‌اش شتافتند. وقتی معلوم شد که او قربانی گروگان‌گیران شده است، ماجرا به پلیس گزارش شد و تاجر جوان به شکایت از افرادی پرداخت که او را ربوده بودند.

سرقت بزرگ

تاجر جوان وقتی مقابل افسر پلیس نشست، درباره جزییات آدم ربایی گفت: آن شب مردان ناشناس که صورتشان را پوشانده بودند، من و کارمندم را گروگان گرفتند. آنها اسلحه را روی سرم، چاقو و شوکر را روی پهلویم قرار داده و مرا تهدید به مرگ می‌کردند. سپس وارد خانه‌ای در حوالی رباط کریم شدند. مرا به یکی از اتاق‌ها انتقال دادند و از آن پس دیگر کارمندم را ندیدم.

وی ادامه داد: آدم ربایان با تهدید از من خواستند تا کلید خانه و گاوصندوقم را در اختیارشان قرار دهم. آدم ربایان دست و پایم را بسته بودند و با اسلحه مدام تهدیدم میکردند. در نهایت دسته کلیدم را به زور گرفتند. با این حال ۵ نفر هنوز در خانه مراقب من بودند تا فرار نکنم. به نظر می‌رسید، همدستان دیگرشان به خانه ام رفتند تا گاوصندوقم را خالی کنند. مرد تاجر ادامه داد: داخل گاوصندوقم بیش از ۸۶ میلیارد تومان، شمش طلا، جواهر و دلار وجود داشت که آنها پس از اجرای نقشه سرقت، دست و پا و دهانم را بستند و در بیابان‌های اسلامشهر رهایم کردند.

ردپای آشنا

با شکایت مرد تاجر، پرونده‌ای گشوده شد و ماموران پلیس دریافتند که آدم ربایان، پس از سرقت کلید خانه مرد تاجر درحالیکه صورت هایشان را با پارچه‌ای پوشانده بودند، وارد خانه وی شده و محتویات گاوصندوق را خالی کرده بودند. در گام بعدی به سراغ کارمند مرد تاجر رفتند، اما او می‌گفت که آدم ربایان در بیابان‌های اسلامشهر رهایش کرده اند. ادعای وی عجیب و اظهاراتش متناقض بود. در این شرایط بود که انگشت اتهام به سمت کارمند مرد تاجر نشانه رفت.

رمزگشایی

تکه‌ها پازل که کنار هم قرار گرفت، شک ماموران پلیس اطلاعات به کارمند مرد تاجر بیشتر شد. آنچه مسلم بود وی در آدم ربایی نقش داشت. به همین دلیل متهم بازداشت شد و اگر چه در بازجویی‌ها اصرار داشت که بیگناه است، اما وقتی شواهد و مدارک را علیه خود دید لب به اعتراف گشود و به گروگانگیری و سرقت بزرگ اعتراف کرد.

مرد آشنا گفت: من سال‌ها بود که با تاجر جوان کار میکردم و می‌دانستم که وضع مالی بسیار خوبی دارد. حتی می‌دانستم داخل گاوصندوقش، پول، شمش، سکه و دلار دارد. از سوی دیگر من هم به شدت دچار مشکلات مالی شده بودم و وسوسه به دست آوردن پول، موجب شد تا با همدستی دوستانم نقشه گروگانگیری و سرقت بکشیم.

وی ادامه داد: من می‌دانستم که آن شب خانواده مرد تاجر در منزل نیستند و به همین دلیل فرصت خوبی بود تا نقشه گروگانگیری که از قبل کشیده بودیم را اجرا کنیم. آن شب مرد تاجر را به رستوران دعوت کردم و در بین راه همدستانم، با تهدید اسلحه، شوکر و چاقو، سناریوی آدم ربایی را عملی کردند. خانه‌ای هم که در آن گروگان را حبس کردیم متعلق به آشنای یکی از همدستانم بود.

نقشه فرار به اروپا

در این پرونده ۹ نفر بازداشت شده اند که نفر دهم این گروه بخشی از دلار‌ها را برداشته و از کشور خارج شده است. ظاهرا خودش را به خاک یکی از کشور‌های اروپایی رسانده است. یکی از دستگیرشده‌ها هم خانم است که نقش فروش طلا‌های سرقتی را داشته است. مابقی نقش گروگانگیر، راننده و زاغ زن برای سرقت را داشتند که به جرم خود اعتراف کرده اند. همه آنها مدعی هستند که به خاطر پول وارد این بازی شده اند. همچنین تحقیقات نشان داده که اعضای این گروه قصد داشتند از کشور خارج شوند و به اروپا بروند، اما با اقدام به موقع پلیس اطلاعات، نقشه فرار آنها از کشور ناکام ماند.

سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران با بیان این خبر به همشهری می‌گوید: بخشی از اموال مسروقه در مخفیگاه متهمان کشف شده است و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

وی ادامه می‌دهد: توصیه من است که نخست از نگهداری طلا و جواهر در خانه‌های خود، خودداری کند و بعد هرگز به افراد اعتماد نکنید چرا که برخی افراد سودجو به راحتی از اعتمادتان سوء استفاده کرده و آن را نشانه می‌گیرند تا جیب‌های خودشان را پر از پول کنند.

منبع: همشهری آنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون