شانس بالای حسن یزدانی در المپیک؛ حریفان او که هستند؟

شانس بالای حسن یزدانی در المپیک؛ حریفان او که هستند؟
یک سایت روسی به ارزیابی شانس قهرمانی حسن یزدانی در المپیک پاریس پرداخت
کد خبر: ۲۸۸۲۵
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک از حساسیت زیادی برخوردار است. سایت اخبار کشتی داغستان روسیه به بررسی شرایط حسن یزدانی برای کسب دومین طلایش در المپیک پرداخت.

شانس‌های قهرمانی

حسن یزدانی (ایران) - قهرمان المپیک (۲۰۱۶)، دارنده مدال نقره المپیک (۲۰۲۰)، قهرمان سه دوره جهان (۲۰۱۷، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱) 

دارن کوروگلیف (یونان) - قهرمان سه دوره اروپا (۲۰۱۷، ۲۰۲۳، ۲۰۲۴)

مایلز امینه (سن مارینو) - دارنده مدال برنز المپیک (۲۰۲۱)، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان (۲۰۲۳)، برنده چهار مدال قهرمانی اروپا (۲۰۲۰، ۲۰۲۱، ۲۰۲۳، ۲۰۲۴) 

عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) - دارنده سه مدال مسابقات جهانی و دارنده سه مدال قهرمانی اروپا (۲۰۲۳، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲)

عظمت دولتبکوف (قزاقستان) قهرمان سه دوره آسیا (۲۰۲۲، ۲۰۲۳، ۲۰۲۴)

آرون بروکس (آمریکا)

چهار کشتی‌گیر داغستانی در این رده به رقابت خواهند پرداخت: ماگومد رمضانوف (بلغارستان)، دارن کوروگلیف (یونان)، عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) و جبرئیل شاخیف (ازبکستان).

از این میان، کوروگلیف که زیر نظر گایدار گایداروف، مربی پرافتخار داغستانی و ملی‌پوش سابق بلاروس تمرین می‌کند، احتمالاً بیشترین شانس را برای کسب مدال دارد. این کشتی‌گیر ۳۲ ساله اهل ماخاچکالا که فصل گذشته تابعیت خود را تغییر داد، به دنبال کسب مدال در این دسته است. 

حسن یزدانی شانس اصلی قهرمانی در این وزن است. او پس از ۸ ماه وقفه به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف به تشک بازگشت و در مسابقات رنکینگ مجارستان قهرمان شد. ضمن اینکه این کشتی گیر ایرانی هر چهار مبارزه خود را زودتر از موعد به پایان رساند و نشان داد که به روز‌های خوبش بازگشته است.

تنها تقابل کوروگلیف و یزدانی روی تشک در سال ۲۰۱۸ در بوداپست انجام شد که کشتی گیر عنوان‌دار ایرانی با نتیجه ۱۱ بر ۵ پیروز شد

مدعی خاموش این وزن آرون بروکس از آمریکا است. این کشتی‌گیر آمریکایی توانست در انتخابی دیوید تیلور را شکست دهد و جای او را در تیم ملی آمریکا بگیرد، اما آیا آرون می‌تواند جانشین شایسته او شود؟ مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان زیر ۲۳ سال مهمترین افتخار او تاکنون بوده است و المپیک اولین رویداد جدی او محسوب می‌شود. 

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون