فرزانه صادق مالواجرد گزینه احتمالی پزشکیان برای وزارت راه و شهرسازی کیست؟

فرزانه صادق مالواجرد گزینه احتمالی پزشکیان برای وزارت راه و شهرسازی کیست؟
فرزانه صادق مالواجرد یکی از ۱۰ نامزدی است که از سوی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی اعلام نهایی شده است. وی متولد ۱۳۵۵ و فارغ تحصیل رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد است. صادق مالواجرد در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد.
کد خبر: ۲۸۵۲۱
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴

فرزانه صادق مالواجرد نامی است که در میان ۱۰ گزینه نهایی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی به چشم می‌خورد.

او معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی بود، اما سال گذشته پس از درز نامه‌هایی از او به رسانه‌ها که در آنها به تخلفات گسترده علیرضا زاکانی در کمیسیون ماده ۵ اشاره کرده بود از سمت خود برکنار شد.

خانم صادق مالواجرد متولد سال ۱۳۵۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی، یکی از نامزد‌های مطرح برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

او در طول دوران حرفه‌ای خود، در نقش‌های کلیدی نظیر معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، مشاور در امور شهرسازی و معماری، و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران فعالیت کرده است.

فرزانه صادق مالواجرد کیست؟

مالواجرد به عنوان معاون شهرسازی و معماری در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ منصوب شد و در این سمت به طراحی و پیاده‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های کلان شهری پرداخته است.

پس از برکناری از این سمت در مرداد ماه ۱۴۰۲، به عنوان مشاور در امور شهرسازی و معماری منصوب شد و نقش مهمی در ارائه مشاوره‌های راهبردی ایفا کرد.

فرزانه صادق مالواجرد گزینه احتمالی پزشکیان برای وزارت راه و شهرسازی کیست؟

علاوه بر این، فرزانه صادق مالواجرد به عنوان مدیر کل و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری، تجربه گسترده‌ای در حوزه شهرسازی و معماری دارد که شامل مدیریت پروژه‌های کلان شهری و تدوین سیاست‌های مؤثر در این زمینه است.

با این حال، چند ماه قبل از برکناری ایشان، ویدیو‌هایی درباره جمعیت تهران و سند آمایش سرزمین منتشر شد که توجه رسانه‌ها را جلب کرد. همچنین، نامه‌ای از سوی مالواجرد به شهردار تهران منتشر شد که به صراحت سیاست‌های شهرداری در زمینه صدور پروانه‌های جدید را به چالش می‌کشید.

در این نامه، او به تخلفات و مشکلات قانونی موجود در کمیسیون ماده ۵ اشاره و تأکید کرد که هرگونه اقدام اجرایی بر اساس مصوبات کمیسیون ماده ۵ باید به تصویب شورای عالی شهرسازی برسد.

این نامه و مشکلات مربوط به آن باعث ایجاد تنش‌هایی بین فرزانه صادق مالواجرد و شهرداری تهران شد و در نهایت به برکناری‌اش از سمت معاونت شهرسازی و معماری منجر گردید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون