غرق شدگی یکی از ۱۰ علت مرگ و میر در سنین زیر ۲۴ سال

غرق شدگی یکی از ۱۰ علت مرگ و میر در سنین زیر ۲۴ سال
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، غرق شدگی را یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر در افراد گروه سنی کمتر از ۲۴ سال عنوان کرد.
کد خبر: ۲۸۲۸۲
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲

عباس علیپور، با بیان اینکه بر اساس گزارش ۲۰۲۴ سازمان جهانی بهداشت، غرق شدگی عامل بیش از ۲.۵ میلیون مرگ قابل پیشگیری در ده سال اخیر در دنیاست، گفت: طبق این گزارش، ۲۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر غرق شدگی در سال ۲۰۱۹ جان خود را از دست دادند. به عبارت دیگر تقریباً ۶۴۵ مرگ بر اثر غرق شدگی در هر روز و ۲۴ مرگ در هر ساعت در جهان رخ می‌دهد.

وی، غرق شدگی را یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر در افراد گروه سنی کمتر از ۲۴ ساله در دنیا عنوان کرد و افزود: در گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکید شده که ۹۰ درصد مرگ و میرهای دنیا در سال ۲۰۱۹ بر اثر غرق شدگی، در کشورهای با درآمد پایین و متوسط و در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، چاه‌ها و مخازن ذخیره آب خانگی و استخرهای شنا رخ داده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یادآور شد: بالاترین میزان غرق شدگی در دنیا در بین گروه‌های سنی در افراد یک تا ۹ ساله بوده که نیاز به طراحی مداخلات مؤثر از سنین پایین باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

علیپور با اشاره به گزارش سیمای مرگ کشور در سال ۱۳۹۹ گفت: در سال ۹۹ غرق شدگی، چهارمین رتبه مرگ در سنین ۱ تا ۱۴ سال بوده بنابراین جهت محافظت از نسل‌های آینده و پاسداری از سیاست‌های جوانی جمعیت توجه به این مهم حائز اهمیت ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف برنامه پیشگیری از غرق شدگی و کاهش مرگ ناشی از آن، ۶ محور تعیین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده که شامل آموزش مداوم و توانمندسازی افراد نجات غریق حاضر در سواحل، تأکید بر اجرای مقررات قایق سواری ایمن، حمل و نقل‌های دریایی و کشتیرانی، مدیریت بهینه خطر سیل و سیلاب در سطح محلی و ملی، حصارکشی مناسب در مناطق و اماکن پرخطر، آموزش و مراقبت از کودکان با استفاده از ظرفیت آموزش گروه‌های همسان و همچنین آموزش و توانمند سازی کودکان در زمینه شنا و اصول ایمنی در آب است.

منبع: مهر

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون