چالش جدید هادی حجازی‌فر با «داریوش»

چالش جدید هادی حجازی‌فر با «داریوش»
با شروع پخش سریال «داریوش» از پلتفرم فیلم‌نت بار دیگر با هادی حجازی‌فر در جایگاه بازیگر و کارگردان مواجه هستیم ولی تفاوت اینبار در اینجاست که او اولین تجربه خود در کارگردانی سریال در شبکه نمایش خانگی را نیز پشت سر می‌گذارد.
کد خبر: ۲۸۱۱۹
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

با شروع پخش سریال «داریوش» از پلتفرم فیلم‌نت بار دیگر با هادی حجازی‌فر در جایگاه بازیگر و کارگردان مواجه هستیم ولی تفاوت اینبار در اینجاست که او اولین تجربه خود در کارگردانی سریال در شبکه نمایش خانگی را نیز پشت سر می‌گذارد.

هادی حجازی‌فر که قبل از شهرتش در سینما برای اهالی تئاتر نامی آشنا بود و نه فقط بازی می‌کرد بلکه کارگردانی نیز انجام می‌داد با ورود جدی‌تر به سینما و از سال ۱۳۹۴ با بازی در فیلم «ایستاده در غبار» دیگر در شمایل یک بازیگر حرفه‌ای سینما شناخته شد و البته به همان میزان نیز از تئاتر فاصله گرفت.

او، اما در سینما هم به بازیگری اکتفا نکرد و در سال ۱۴۰۰ «موقعیت مهدی» را کارگردانی کرد. حجازی‌فر همچنین در تلویزیون هم کار‌هایی را در کارنامه دارد که آنجا نیز دو نوع تجربه بازی و کارگردانی را ثبت کرده است.

 

با چنین کارنامه‌ای از هادی حجازی‌فر حالا داریوش سریال جدید فیلم‌نت صبح‌های چهارشنبه پخش می‌شود که تاکنون یک قسمت آن پخش شده و به نظر می‌رسد حال و هوای معمایی و شاید هم در ادامه جنایی داشته باشد. از آنجاکه نقش اول این سریال را خود هادی حجازی‌فر و در نقش داریوش بازی می‌کند این خطر سریال را تهدید می‌کند که شباهت‌هایی بین این سریال و «پوست شیر» و حتی دیگر نقش‌های حجازی‌فر ایجاد شود و اینگونه می‌شود گفت که این کارگردان-بازیگر دائما خود را در رقابت با خود قرار می‌دهد؛ چالشی سخت که باید دید در «داریوش» چگونه به نتیجه می‌رسد.

از آنجا که هادی حجازی‌فر در «پوست شیر» هم یکی از نقش‌های اصلی را با گریم و تم رفتاری مشابه داریوش در سریال داریوش داشت انتظار‌ها از او بسیار بالاست آنهم در دوره‌ای که مخاطبان شبکه نمایش خانگی به نظر می‌رسد خیلی دنبال کار‌های جنایی نیستند و ملودرام‌ها را ترجیح می‌دهند که شاهد این مدعا استقبال فوق‌العاده از مینی سریال «در انتهای شب» دیگر محصول اختصاصی فیلم‌نت است که جمعه پیش به پایان رسید.

به هر ترتیب قسمت نخست «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی نوید محمودی نشانه یک سریال استاندارد در تولید را می‌دهد که با بازی‌های خوب و قصه‌ای کنجاوی‌برانگیز مخاطب را درگیر خود کرده است و به احتمال زیاد در قسمت‌های بعدی نیز گره‌های بیشتر و تنش‌ها و چالش‌های بیشتری را در قصه شاهد خواهیم بود. همچنین باتوجه به اعلام اسامی بازیگران که هنوز همه آنها وارد داستان نشده‌اند، می‌توان حدس زد که خرده قصه‌هایی در انتظار بیننده است که اثر را تماشایی خواهد کرد.

در کنار نکات گفته شده، تاکید بر این موضوع که دیگر تولید سریال در شبکه نمایش خانگی به سطحی از کیفیت رسیده که دیگر تلویزیون با وجود هزینه‌هایی که می‌کند امکان رقابت با آن را ندارد و از سوی دیگر خود پلتفرم‌ها نمی‌توانند هر اثری را به مخاطب عرضه کنند. در بیش از یک سال گذشته پلتفرم فیلم‌نت با سریال‌هایی، چون پوست شیر، دفتر یادداشت، افعی تهران و در انتهای شب نشان داد که دوره کم‌فروشی گذشته است و باید به سلیقه و نیاز تماشاگر احترام گذاشت. حال خود فیلم‌نت هم در شرایطی قرار دارد که سخت‌تر مورد قضاوت قرار می‌گیرد ولی آنچه شنیده می‌شود این است که سریال‌های در دست تولید فیلم‌نت نیز آثار قابل توجهی از لحاظ عوامل حرفه‌ای سینما و فیلمنامه و روند تولید هستند.

منبع: انتخاب

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون