ازجمله آثار ماندگار طراحی‌های یان کامرون زد۸ و بی‌ام‌و سری ۳ است

قتل طراح مشهور رولزرویس توسط سارق خودرو!

قتل طراح مشهور رولزرویس توسط سارق خودرو!
پلیس مطمئن است که فردی کابل‌های دوربین‌های مداربسته ویلای یان کامرون را پیش از به قتل رساندش قطع کرده است و درنتیجه فرد یا افرادی حرفه‌ای و سابقه‌دار عامل قتل او بوده‌اند.
کد خبر: ۲۷۸۸۶
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

زی‌سان: یان کامرون، رییس بخش طراحی شرکت خودروسازی رولزرویس، در ویلایش در کنار دریاچه آمرزه در باواریای آلمان به قتل رسید.

اکنون سوالات زیادی درباره علت اصلی قتل او، که میراث قابل توجهی را در صنعت خودرو به جای گذاشت، مطرح شده است. آن‌طور که وب‌سایت اتوموتیونیوز نوشته است، مقام‌های پلیس آلمان با رد اخبار خودکشی یا مرگ طبیعی یان کامرون، اعلام کرده‌اند که او احتمالا دراثر «حمله خشونت‌آمیز» سارق یا سارقان جانش را از دست داده است.

همسر آقای کامرون، که او نیز برای ورناکلوس طراحی می‌کند، شاهد این حمله بوده و برای گرفتن کمک به سوی دیگری فرار کرده است. رسانه‌های آلمانی می‌گویند احتمالا مقاومت یان کامرون ۷۴ ساله در مقابل افرادی که قصد داشتند یک یا چند خودرو گران‌قیمت او را به سرقت ببرند، دلیل ایجاد درگیری فیزیکی و حمله با چاقو به این طراح نامدار شده است.

پلیس مطمئن است که فردی کابل‌های دوربین‌های مداربسته ویلای یان کامرون را پیش از به قتل رساندش قطع کرده است و درنتیجه فرد یا افرادی حرفه‌ای و سابقه‌دار عامل قتل او بوده‌اند.

در گزارش پلیس آلمان هیچ اشاره‌ای به سرقت از وسیله نقلیه یا از ویلا نشده است و تحقیقات برای رسیدن به سرنخ‌های جدید همچنان ادامه دارد. پلیس می‌گوید جست‌وجو‌ها برای یافتن مهاجم فراری در منطقه هرشینگ باواریا ادامه دارد و کارآگاهان در این مدت به دنبال شواهد بیشتر در مسیر‌های احتمالی فرار قاتل‌اند. پلیس همچنین اعلام کرد که علاوه بر سگ‌های جست‌وجوگر، غواصان نیز در منطقه ساحلی دریاچه آمرزه به کار گرفته شده‌اند.

این قتل در ویلایی رخ داد که در نزدیکی آن خانه دیگری وجود نداشت، و پلیس درپی یک تماس اضطراری، پس از بازرسی این ملک، جسد بی‌جان یان کامرون ۷۴ ساله را پیدا کرد. پزشک اورژانس هم با حاضر شدن در محل مرگ او را تایید کرد.

از دستاورد‌های چشمگیر کامرون، رهبری پروژه نوسازی کل خط تولید رولزرویس، پس از خرید این برند معتبر از سوی ب‌ام‌و در سال ۲۰۰۳ بود. او از رولزرویس مدل فانتوم شروع کرد، و به بازسازی و احیای خودرو‌های فوق‌لوکس کمک کرد و آنها را به دوران مدرن و موفقیت‌آمیزی رساند.

رولزرویس در بیانیه‌اش درباره مرگ یان کامرون نوشت: «یان از زمان اولین خرید رولزرویس از سوی گروه ب‌ام‌و و انتقال به (فستیوال سرعت) گودوود، نقش مهمی در شکل گرفتن رولزرویس داشت. او خودرو‌های کاملا مدرنی خلق کرد که با ریشه‌های طراحی این برند هم‌خوانی داشت. قلب ما با خانواده و دوستانش است.»

اولین شغل کامرون در این حوزه، در پینین‌فارینا و روی پروژه‌هایی مانند لانچیا مونت‌کارلو طی شد و سپس شرکت اروپایی تولیدکننده کامیون و ون ایویکو او را استخدام کرد. یان کامرون در سال ۱۹۹۲ در مقام مدیر طراحی خارجی به ب‌ام‌و پیوست و روی پروژه‌هایی مانند سری۳ و زد۸ کار کرد. درنهایت تصمیم ب‌ام‌و برای خرید برند رولزرویس، در همان زمانی که فولکس‌واگن کنترل بنتلی را به دست گرفت، حرفه آقای کامرون را متحول کرد. او شخصا از سوی کریس بنگل، مدیر ارشد طراحی ب‌ام‌و در آن زمان، برای رهبری تیمی انتخاب شد که روی خودروی فانتوم کار می‌کرد.

یان کامرون در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۵ و در نمایشگاه اتومبیل ژنو، درباره فانتوم جدید گفته بود: «قطعا وقتی پروژه را شروع کردیم می‌دانستیم که به‌راحتی می‌توانیم شکست بخوریم و اگر این اتفاق می‌افتاد این نشان تجاری از بین می‌رفت. با صداقت کامل می‌گویم که هرگز تا زمانی که ب‌ام‌و مالک رولزرویس شد این حس مالکیت درمورد یک محصول را تجربه نکرده بودم. این بیشتر یک حس سرپرستی است، چون ما اینجا نیستیم تا هر کاری که می‌خواهیم را با این نشان تجاری انجام دهیم. بلکه باید آن را درک کنیم و آن را طوری جلو ببریم که مطمئن شویم هر اتفاقی که بیفتد در امتداد هویت قبلی رولزرویس خواهد بود.»

tags # قتل
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون