(تصاویر) بیوگرافی لیلا در سریال داریوش، ژیلا شاهی کیست؟

(تصاویر) بیوگرافی لیلا در سریال داریوش، ژیلا شاهی کیست؟
قسمت اول سریال داریوش پخش شد، نظرات تماشاگران نشان داده که این سریال هم از نظر شروع قصه و بازی‌ها مورد اقبال قرار گرفته است
کد خبر: ۲۷۶۹۰
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳

قسمت اول سریال  داریوش پخش شد، نظرات تماشاگران نشان داده که این سریال هم از نظر شروع قصه و بازی‌ها مورد اقبال قرار گرفته است. خیلی‌ها این سریال را با «پوست شیر» مقایسه کردند و عنوان کردند که با تماشای آن سریال توقع‌شان بالا رفته و دوست دارند این سریال بهتر از «پوست شیر» باشد. سریال داریوش، قصه مردی است که پس از یازده سال، به شهری که از آن گریخته بود، باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: 

اسامی بازیگران سریال داریوشِ هادی حجازی فر | ساعت پخش سریال داریوش | سریال داریوش چند قسمت است؟

ژیلا شاهی در سال ۱۳۶۴ متولد شده است. او اصالتاً ترک است و زبان ترکی را به خوبی می‌فهمد و به آن مسلط است. مسیر حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۰ با بازی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در اردبیل شروع کرد. در سال ۱۳۸۸، ژیلا شاهی به دوره‌های آموزشی استاد سمندریان رفت.  پدر او مهمترین مشوق او در راه رسیدن به بازیگری بود که متأسفانه در سال ۱۳۹۶ فوت شده و تبدیل به بزرگترین حسرت ژیلا شد چرا که موفقیت‌های امروز او را ندید.

شروع بازیگری ژیلا شاهی

بیوگرافی دختر داریوش در سریال داریوش، ژیلا شاهی کیست؟

او پس از بازی در چند فیلم کوتاه، در سال ۱۳۹۰، وقتی ۲۶ ساله بود با فیلم سینمایی «روئیدن در باد» به کارگردانی رهبر قنبری، تجربه بلندسینمایی خود را آغاز کرد که به همراه بازیگرانی همچون گوهر خیراندیش و امید زندگانی ساخته شده بود. این فیلم به او این فرصت را داد که تجربه کار در کنار بازیگران برجسته دیگر را تجربه کند.

سریال «همه چیز آنجاست» در سال ۱۳۹۲ سبب ورود او به قاب تلویزیون شد. سپس در سریال «سرزمین مادری» بازی کرد. او با بازی در سریال «هفت خوان تا بهشت»، فیلم «خاکستر و برف«، و فیلم «دلتنگی‌های عاشقانه«، نقش‌های مهمی را ایفا کرده است. او در سال ۱۳۹۶ با بازی در سریال «شکوه یک زندگی» به تلویزیون برگشت.

بیوگرافی دختر داریوش در سریال داریوش، ژیلا شاهی کیست؟

در سال ۱۳۹۶ که ژیلا شاهی مشغول بازی در نمایش «بهار امسال» به تهیه کنندگی محسن قرایی بود رضا میرکریمی به دیدن نمایش آمده و او را برای بازی فیلم بعدی خود به نام قصر شیرین انتخاب کرد.

فیلم سینمایی «قصر شیرین»، نقطه عطفی در کارنامه هنری ژیلا شاهی است که نقش مقابل حامد بهداد را ایفا می‌کند و بازی او در این فیلم مورد توجه قرار گرفت.  

بیوگرافی دختر داریوش در سریال داریوش، ژیلا شاهی کیست؟

او برای این فیلم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد که در نهایت این جایزه به خانم فرشته صدرعرفایی رسید. اما بهترین بازیگر نقش اول زن از سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران شد.  

ژیلا شاهی توانست جایزه بهترین بازیگر زن را در نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا برای بازی در فیلم «قصر شیرین» دریافت کند.  

همکاری با هادی حجازی فر

پرونده بازیگری هادی حجازی فر در سینما و سریال‌های نمایش خانگی در چند سال اخیر بیشتر از کارگردانی در تئاتر شده، حجازی‌فر سینما را با بازی کوتاه در فیلم رسول ملاقلی‌پور آغاز کرد و در ادامه با یک وقفه چندین ساله با محمدحسین مهدویان جوان به سینما بازگشت.

حضورش در فیلم‌های جدی مهدویان و حتی طنز برخی از کارگردان سینما او را بیشتر شناساند. اما اوج بازی‌هایش در سریال «پوست شیر» بود. حجازی‌فر بعد از بازی موفق خود در سریال «پوست شیر» با اولین کارگردانی‌اش در شبکه نمایش خانگی، «داریوش» را به خانه‌ها آورد. ژیلا شاهی هم با بازی سریال داریوش نشان داد که پای ثابت فیلم و سریال‌های هادی حجازی‌فر است.

بیوگرافی دختر داریوش در سریال داریوش، ژیلا شاهی کیست؟

سریال «پوست شیر» به کارگردانی جمشیدی محمودی، اولین تجربه حضور ژیلا شاهی در نمایش خانگی بوده است. «پوست شیر»در ژانر معمایی و جنایی ساخته شده است و در سال ۱۴۰۱ به نمایش درآمد. داستان این سریال جذاب، زندگی مردی به نام نعیم را روایت می‌کند که به مدت ۱۵ سال به خاطر دیدن دخترش در زندان بوده و پس از آزادی به دیدار او می‌رود. 

بیوگرافی دختر داریوش در سریال داریوش، ژیلا شاهی کیست؟

بازی او در نقش مژگان نقش همسر صیغه‌ای رضا پروانه دوست صمیمی نعیم را بر عهده دارد، شخصیتی که بسیار مورد توجه قرار گرفته، نشان از توانایی و استعداد هنری این هنرپیشه دارد.

همکاری بعدی او با هادی حجازی فر این بار در فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی خود حجازی فر بود. این فیلم یکی از فیلم‌های شاخص در کارنامه هنری ژیلا شاهی است.  

«موقعیت مهدی»درباره بخش‌هایی از زندگی شهید مهدی باکری از ازدواج تا شهادت است که در ۶ پرده روایت می‌شود. مهدی فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا است و از برادر کوچکترش حمید می‌خواهد که به منطقه بازگشته و همراه او باشد. هر دو برادر در دو عملیات مختلف به شهادت رسیده و پیکرشان هرگز یافت نشد.

بیوگرافی دختر داریوش در سریال داریوش، ژیلا شاهی کیست؟

هادی حجازی فر نقش مهدی باکری و ژیلا شاهی ایفاگر شخصیت همسر او است، شاهی به خوبی توانست از عهده آن برآید.این فیلم با ۱۴ نامزدی در چهلمین دوره جشنواره فجر موفق به کسب ۵ سیمرغ بلورین شد.

سریال داریوش با توجه به پیام‌های تماشاگران این سریال به نظر می‌رسد در اولین قسمت موفقیت قابل قبول داشته است.

بیوگرافی دختر داریوش در سریال داریوش، ژیلا شاهی کیست؟

سریال داریوش سرگذشت شخصیتی به نام داریوش را به نشان می‌دهد. سال‌ها پیش داریوش اشتباهی مرتکب شده که منجر به فرار او به کشور ترکیه شده است.

اکنون پس از سالیان درازی که گذشته، دوستش به او اطلاع می‌دهد که از خانواده مقتول رضایت گرفته و می‌تواند به ایران بازگردد. ژیلا شاهی در سریال داریوش در نقش لیلا دختر هادی حجازی فر بازی می کند.

 برخی هم عنوان کردند با وجود بازیگران زیاد چرا ژیلا شاهی که در سریال‌هایی همبازی هادی حجازی‌فر بود در نقش دخترش بازی کرده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون