ساخت پودری برای جلوگیری از نشت خون پریود؛ ترکیب جلبک و الکل قند برای کاهش دشواری قاعدگی

ساخت پودری برای جلوگیری از نشت خون پریود؛ ترکیب جلبک و الکل قند برای کاهش دشواری قاعدگی
محققان می‌گویند به فرمول خاصی دست یافته‌اند که می‌تواند خونریزی دوران قاعدگی زنان را به حالت ژلاتینی درآورد و از نشت خون روی لباس و رختخواب در دوران پریود جلوگیری کند.
کد خبر: ۲۶۹۵۸
|
۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

یکی از اضطراب‌های شایع در دوران قاعدگی زنان، نشت خون پریود و لک شدن لباس‌ها و رختخواب است. حالا محققان می‌گویند برای رفع این مشکل و کمک به زنان در این دوران، محصولی را با استفاده از نوعی جلبک و الکل قند ساخته اند که می‌تواند خون را به حالت ژلاتینی درآورد. 

به گفته آنها این محصول به صورت پودر طراحی شده و می‌توان آن را به نواربهداشتی‌های پنبه‌ای اضافه کرد یا آن را داخل کاپ قاعدگی قرار داد تا خون جمع‌آوری شده به حالت ژلاتینی درآید. 

دکتر کری شامپین، متخصص زنان و زایمان، ضمن یادآوری نیاز‌های زنان در دوران قاعدگی، به نیویورک پست گفت: «نشت خون در دوران قاعدگی یکی از ترس‌های استفاده کنندگان از محصولات بهداشتی دوران قاعدگی است که منجر به خجالت و غیبت از مدرسه و کار می‌شود.»

او اضافه کرد: «کاربران محصولات بهداشتی دوران قاعدگی همیشه به دنبال محصولی هستند که راحت و متناسب با بدن آنها و همچنین با حداقل خطر نشت باشد.»

بدون خطر سندرم شوک سمی

این فرمول شامل ماده‌ای است که رشد باکتری «استافیلوکوکوس اورئوس» را که می‌تواند باعث «سندرم شوک سمی» شود را مهار می‌کند. سندروم شوک سمی یک وضعیت پزشکی نادر، اما جدی ناشی از یک عفونت باکتریایی است. این سندروم وقتی ایجاد می‌شود که باکتری استافیلوکوکوس اورئوس وارد جریان خون شده و سمومی را تولید می‌کند. برخی از محققان معتقدند که ارتباطی میان سندروم شوک سمی و استفاده از کاپ قاعدگی و تامپون قاعدگی در دوران پریود وجود دارد. 

با این حال دانشمندان می‌گویند برای اینکه مطمئن شوند این فرمول جلوی رشد باکتری «استافیلوکوکوس اورئوس» را می‌گیرد باید تحقیقات بیشتری انجام دهند. 

میزان خونریزی در دو روز اول پریود به طور کلی شدت بیشتری دارد. این خونریزی چند روز قبل از اینکه کاملا قطع شود، کاهش می‌یابد. کسانی که در این دوران از تامپون استفاده می‌کنند برای جلوگیری از نشستی و همچنین آلودگی باید هر ۴ تا ۶ ساعت یک بار آن را تعویض کنند. از سوی دیگر کسانی که از نواربهداشتی استفاده می‌کنند باید محصولی را انتخاب کنند که مناسب شکل بدن آنها باشد تا از نشتی خون پریود جلوگیری کنند.

 

tags # پریود ، زنان
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون