آب‌وهوای خوشبختی چیست؟/ هوای مناسب انسان کدام است؟

آب‌وهوای خوشبختی چیست؟/ هوای مناسب انسان کدام است؟
به نظرتان آب و هوا می‌تواند روی سلامتی و حال خوب ما تاثیر داشته باشد؟ پاسخ این است: بله! کاملا. به همین دلیل باید آب و هوای خوشبختی را پیدا کنیم.
کد خبر: ۲۵۳۴
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

شما در چه هوایی حالتان خوب است؟ وقتی هوا گرم است و خورشید ساعت‌ها بالای سرتان است؟ یا وقتی که باران می‌آید؟ شاید هم با سرما و تاریکی بیش‌تر کیف می‌کنید؟ بیایید در این مطلب بررسی کنیم و ببینیم آب‌وهوای خوشبختی و یا آب‌وهوایی که مناسب انسان است چه زمانی است؟

آیا خورشید به ما احساس خوشبختی می‌دهد؟

به نوعی بله! نور خورشید به تولید سروتونین بیشتر کمک می‌کند. سروتونین یک ماده شیمیایی در مغز ما است که به خلق و خوی ما کمک می‌کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید منجر به افزایش سطح سروتونین و در نتیجه بهبود خلق و خو و رفاه شما می‌شود. یک مطالعه استرالیایی به این نتیجه رسید که نور خورشید تا زمانی که خورشید می‌تابد، بدون توجه به دما، سطح سروتونین بالاتری تولید می‌کند!

آب‌وهوای خوشبختی چیست؟ | هوای مناسب انسان کدام است؟

ویتامین‌هایی که آفتاب می‌دهد

یکی دیگر از فواید خورشید ویتامین d است. یک مطالعه نروژی (۲۰۱۱) نشان داد که افرادی که سطوح پایین ویتامین d دارند بیشتر با افسردگی مرتبط هستند. سن، سبک زندگی و سلامت عمومی مهم نیست. در روز‌های تاریک و تاریک، مصرف ویتامین‌ها می‌تواند تقویت کننده خوبی باشد. بهترین راه برای دریافت سطح ویتامین d، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. حتی ۱۵ دقیقه در روز تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

فعالیت‌های که با خورشید شدت می‌گیرند

وقتی خورشید بیرون می‌آید شما فعال‌تر هستید. روز‌ها طولانی‌تر و دما‌های دلپذیر هستند، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که در فضای باز باشید. پیاده روی در طبیعت، دوچرخه سواری، اسکیت سواری، یا فقط پریدن در تراس! فصل تابستان گزینه‌های زیادی برای حرکت دادن بدن به ما می‌دهد. خورشید بدن ما را تقویت می‌کند و ما را سالم‌تر می‌کند. ورزش هم به دوپامین کمک می‌کند.

فراموش نکنیم که تعاملات اجتماعی چقدر برای ما انسان‌ها مهم است. به طور متوسط، مردم تمایل دارند زمانی‌که خورشید بیرون است، وقت بیشتری را با دیگران بگذرانند. بنابراین، معاشرت و تعامل با دوستان، خانواده، همکاران یا افراد تصادفی باعث می‌شود احساس شادی بیشتری داشته باشیم. ممنون خورشید!

آیا راست است در زمستان کمتر احساس انرژی می‌کنیم؟

بله. این می‌تواند به دلیل دمای پایین و کمبود نور خورشید باشد. احساس سرما به بدن سیگنال می‌دهد که در ماه‌های زمستان استراحت کند و به خواب زمستانی بپردازد و در نتیجه انرژی کمتری در ماه‌های زمستان دارد.

بدن ما در سرما زمان به انرژی بیشتری نیاز دارد تا خود را گرم نگه دارد. دمای گرم‌تر می‌تواند انرژی و خلق و خوی ما را افزایش دهد، اما فقط تا حدی. اگر هوا خیلی گرم باشد، ممکن است بی‌حال شویم و هوس فرار از گرما داشته باشیم.

ساعت شبانه روزی شما، ساعتی که در بدن شما تعبیه شده است، به نور پاسخ می‌دهد. وقتی هوا تاریک است، وقت خواب است؛ بنابراین هر چه بیرون روشن‌تر باشد، مدت بیشتری احساس انرژی می‌کنید. اگر یک روز تاریک و ابری را پشت سر بگذارید ممکن است به دلیل کمبود نور طبیعی احساس خستگی کنید.

آب‌وهوای خوشبختی چیست؟ | هوای مناسب انسان کدام است؟

افسردگی فصلی چیست؟

آیا نام بلوز زمستانی را شنیده اید؟ این وضعیت توسط دکتر normal rosenthal در دانشگاه جورج تاون به عنوان اختلال عاطفی فصلی یا sad توصیف شده است. کمبود نور طبیعی و دمای سردتر باعث می‌شود افراد در ماه‌های تاریک زمستان دچار افسردگی شوند.

آب و هوای مناسب برای انسان چیست؟

یک مطالعه از ناسا در دهه ۱۹۶۰ نشان داد که دمای ایده آل برای یک انسان برهنه ۳۱ درجه سانتیگراد است. در این دما بدن نیازی به استفاده از انرژی خود برای گرم یا خنک نگه داشتن خود ندارد.

دانشمندان این آزمایش‌ها را در محیطی انجام دادند که رطوبت کنترل شده بود و اجسام آزمایشی در حال استراحت بودند. بلافاصله پس از آن، مشخص شد که عوامل بسیار زیادی وجود دارد که به سختی می‌توان عدد خاصی در مورد آب و هوای ایده آل برای انسان داشت.

درنتیجه، عامل کلیدی آب و هوا و خوشبختی چیست؟

نحوه درک ما از آب و هوا چیزی است که بیشتر بر شادی ما تأثیر می‌گذارد. تفاوت‌های فردی، ترجیحات شخصی و پیشینه‌های فرهنگی نقش مهمی در شکل‌دهی واکنش عاطفی ما به شرایط آب و هوایی ایفا می‌کنند. برای مثال، فردی که از فعالیت‌های خارج از منزل لذت می‌برد، ممکن است در یک روز آفتابی شادی بیشتری را تجربه کند، در حالی که فرد دیگری که در خانه ماندن در خانه راحت است، ممکن است در هوای بارانی احساس شادی بیشتری داشته باشد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون