پیش‌بینی عجیب درباره انصراف جلیلی و قالیباف

پیش‌بینی عجیب درباره انصراف جلیلی و قالیباف
احمدزیدآبادی روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی معتقد است جلیلی و قالیباف هر دو در انتخابات خواهند ماند و در دور دوم به اجبار یکی انصراف می‌دهد
کد خبر: ۲۴۹۳۹
|
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

زی‌سان: احمدزیدآبادی روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی معتقد است جلیلی و قالیباف هر دو در انتخابات خواهند ماند و در دور دوم به اجبار یکی انصراف می‌دهد

به گزارش زی‌سان؛ احمدزیدآبادی نوشت: چیزی که اصولگرایان به عنوان "جبهۀ نیرو‌های انقلاب" مطرح می‌کنند، هیچ نخ تسبیحِ محکمی آنها را به همدیگر وصل نمی‌کند. آنها مدت‌هاست دچار اختلاف فکر و تفرق خط-مشی و در نتیجه، وارد منازعات لفظی تلخ و گزنده علیه یکدیگر شده‌اند. به همین دلیل، کناره‌گیری سعید جلیلی به نفع محمدباقر قالیباف و یا بالعکس برای هر دوشان بسیار پرهزینه است.

 چنانچه بر اثر برخی فشار‌ها این اقدام صورت گیرد، علاوه بر نقض غرض، نیرو‌های حامی هر یک از آنها دچار تعارض فکری و بحران هویتی جدی خواهند شد.

بنابراین، احتمال اینکه هر دو نفر، تا آخر بازی را ادامه دهند، قوی‌تر از سایر احتمالات است. بدین ترتیب انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

در دور دوم، اما طرفی که از دور رقابت حذف شده، طَوْعاً أَوْ کَرْهاً باید از طرفی که باقی مانده حمایت کند.

بهانۀ حمایت هم ضرورت اتحاد در برابر کاندیدای اصلاح‌طلبان یعنی آقای دیگر پزشکیان است. بدین ترتیب، نخ تسبیحی برای پیوند مهره‌های متفرق آنها، دوباره بافته می‌شود هر چند که این بار خیلی محکم نخواهد بود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: