همه‌چیز درباره سریال «داریوش» همکاری جدید هادی حجازی‌فر و نوید محمودی

۱۰ نکته درباره سریال «داریوش»؛ پوست‌شیرِ جدید یا «یاور همیشه مومن»!

۱۰ نکته درباره سریال «داریوش»؛ پوست‌شیرِ جدید یا «یاور همیشه مومن»!
هر چند قسمت اول این سریال هنوز پخش نشده، اما می‌توان نکاتی جذاب را در ارتباط با «داریوش» مطرح کرد که در مطلب حاضر به آنها پرداخته شده است
کد خبر: ۲۴۲۷۷
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲

زی‌سان: هادی حجازی‌فر و نوید محمودی با سریال داریوش می‌خواهند داستان موفقیت سریال پوست شیر را تکرار کنند. تیزر این سریال آن‌قدر جذاب بود که از یک سو، مخاطبان را نسبت به دیدن یک سریال و داستان فوق‌العاده امیدوار کرد و از سوی دیگر، انتظار‌ها را از سریال جدید چهارشنیه‌های فیلم نت بسیار بالا برد. 

به گزارش «زی‌سان»، اولین قسمت سریال داریوش چهارشنبه این هفته (۳۰ خرداد) از شبکه نمایش خانگی فیلم نت پخش می‌شود. هر چند قسمت اول این سریال هنوز پخش نشده، اما می‌توان نکاتی جذاب را در ارتباط با «داریوش» مطرح کرد که در ادامه به آنها پرداخته شده است: 

۱- شاید قابل توجه‌ترین نکته درباره سریال داریوش برای مخاطبان حضور بازیگران سریال پوست شیر به کارگردانی جمشید محمودی و به عنوان یکی از موفق‌ترین سریال‌های تاریخ شبکه نمایش خانگی باشد. ژیلا شاهی و مهرداد صدیقیان در این سریال حضور دارند. 

۲- سریال داریوش اولین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر در شبکه نمایش خانگی است. قبل از این سریال، حجازی‌فر در سال ۱۴۰۰ با فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» نخستین فیلم خود را ساخت. این فیلم که زندگی شهید مهدی باکری از فرماندهان جنگ تحمیلی را روایت می‌کرد، در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت ۱۴ جایزه شد که پنج جایزه شامل سیمرغ بلورین بهترین فیلم را کسب کرد.

۳- سریال داریوش جایگزین سریال نسبتا موفق افعی تهران می‌شود و چهارشنبه‌های هر هفته از شبکه نمایش خانگی فیلم نت پخش می‌شود. این روز برای سریال‌های پرمخاطب و محبوب شبکه نمایش خانگی جایگاهی ویژه دارد. اکثر سریال‌های پر مخاطب در این روز پخش می‌شوند. 

۴- در سریال داریوش از نام خواننده محبوب ساکن خارج کشور یعنی داریوش اقبالی بهره گرفته شده است. در تیزر سریال داریوش که روز جمعه منتشر شد از آهنگ «یاور همیشه مومن» داریوش برای تبلیغات استفاد شد. در این بُعد سریال داریوش بسیار شبیه سریال پوست شیر است که از قطعه معروف «پوست شیر» ابی دیگر خواننده خارج‌نشین استفاده شده بود. 

تیزر رسمی سریال داریوش

۵- چهره خونین و قمه به دست محسن قصابیان، بازیگری که مخاطبان بیشتر او را با نقش اصلی فیلم «منصور» می‌شناسند، این ذهنیت را در مخاطبان ایجاد کرد که احتمالا با یک سریال معمایی – جنایی مرموز همانند سریال پوست شیر مواجه هستیم شاید نمایش همین صحنه آنقدر هوشمندانه بود که در فاصله چند روز تا پخش نخستین قسمت مخاطبان برای دیدن سریال لحظه‌شماری کنند. 

۱۰ نکته جذاب درباره سریال داریوش؛ آیا منتظر نسخه جدید پوست‌شیر باشیم؟

۶- تهیه کننده سریال داریوش با تهیه کننده سریال پوست شیر مشترک است. در هر دور سریال نوید محمودی نقش تهیه کننده را بر عهده دارد. اما مهم‌ترین تفاوت این است که در سریال اخیر دیگر خبری از جمشید برادر نوید یه عنوان کارگردان نیست. این بار حجازی‌فر وارد چالش بزرگ ساخت یک سریال خانگی شده است. 

۷-‌های حجازی‌فر، قبل از ساخت سریال اخیر خود تجربه نویسندگی فیلم موفق «آتابای» به کارگردانی نیکی کریمی را در کارنامه دارد. در این فیلم حجازی‌فر نقش کاظم آتابای بازیگر اول فیلم و شخصی که فیلم به اسم او است را بازی می‌کند. در سریال داریوش نیز همین ماجرا تکرار شده و حجازی‌فر در نقش داریوش فیلم را نیز به همین نام ثبت کرده است. اتفاق مشترک در هر دو سمت این است که فیلم با نام یک شخصیت گره خورده و هر دو این شخصیت‌ها بازیگر مشترکی به نام هادی حجازی‌فر دارند. تجربه موفق فیلم آتابای این احتمال را مطرح کرده که احتمالا در سریال داریوش نیز با یک فیلم‌نامه عالی مواجه خواهیم بود. 

۸- سحر دولت‌شاهی با گریمی متفاوت یکی از بازیگران اصلی سریال داریوش است. حضور او در این سریال احتمالا پر مخاطب در شرایطی است که از یک سو، همین هفته قبل سریال افعی تهران با بازی او در فیلم نت پخش می‌شد و از سوی دیگر، مسائل و حاشیه‌های مرتبط با اختلافات او با همایون شجریان توجهات را به سوی روزهای پرکارش در سینما و زندگی شخصی او جلب کرده است. 

۱۰ نکته جذاب درباره سریال داریوش؛ آیا منتظر نسخه جدید پوست‌شیر باشیم؟

۹- یکی از نکات جالب درباره سریال داریوش می‌تواند در ارتباط با پخش آن از شبکه نمایش خانگی فیلم نت باشد. به نظر می‌رسد فیلم نت از قبل به سراغ سریال‌هایی می‌رود که شانس موفقیت آنها تضمین شده است. سریال‌های پوست شیر، دفتر یادداشت و افعی تهران نماد‌های بارز این واقعیت هستند.

۱۰- هادی حجازی‌فر در نقش داریوش ظاهر شده و سحر دولتشاهی، ژیلا شاهی، مهرداد صدیقیان، عباس جمشیدی‌فر، رامین راستاد، محسن قصابیان، امیر نوروزی و رایان سرلک هم دیگر بازیگران آن هستند.

۱۰ نکته درباره سریال «داریوش»؛ پوست‌شیرِ جدید یا «یاور همیشه مومن»!

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون