روبرتو فیرمینو؛ خاطرات اسطوره لیورپول منتشر می‌شود

روبرتو فیرمینو؛ خاطرات اسطوره لیورپول منتشر می‌شود
روبرتو فیرمینو که یکی از نماد‌های لیورپول عصر یورگن کلوپ به شمار میرود در کتاب جدیدش که قرار است نهم نوامبر منتشرشود به توصیف آنفیلد پرداخته و گفته: «بدون هواداران آنفیلد فقط یک تکه چمن بود».
کد خبر: ۲۴۲
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

زی‌سان: روبرتو فیرمینو در سال 2015 با مبلغ 36 میلیون دلار از تیم هافنهایم آلمان به لیورپول پیوست. این مهاجم برزیلی عضو جدایی ناپذیر تیم فاتح یورگن کلوپ لیورپول بود که ششمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و اولین عنوان قهرمانی لیگ انگلیس را بعد از 30 سال به دست آورد.

به گزارش زی‌سان،  این اسطوره خندان در کتاب‌اش تحت عنوان «سال‌های لیورپول من» که قرار است در تاریخ 9 نوامبر منتشر شود، درباره لذت بردن و تلخی‌های قهرمانی لیورپول در لیگ برتر انگلیس می‌گوید و اینکه چگونه بدون حضور هواداران به دلیل شیوع ویروس کرونا این قهرمانی تبدیل به اتفاقی تلخ و دردناک شد. .

فیرمینو می‌گوید: بر کسی پوشیده نیست ما اروپا را فتح کرده بودیم، دنیا را فتح کرده بودیم، اما چیزی کم بود: ما هنوز انگلیس را فتح نکرده بودیم و آن جام لیگ برتر بود همان جامی که هواداران بیش از همه می خواستند. من شکی ندارم که در دوره پایان فصل 18-2017 تا مارس 2020، زمانی که سیاره به دلیل همه گیری ویروس کرونا متوقف شد، بهترین تیم جهان بودیم. ».

اسطوره برزیلی لیورپول دربخش دیگری از این کتاب می‌نویسد: «ما قدرت خود را با حضور در دو فینال لیگ قهرمانان اروپا و یک فصل کامل لیگ برتر تنها با یک شکست دردناک نشان داده بودیم، و در نمایش هایمان مقابل بارسلونا، منچسترسیتی و حتی رئال مادرید با وجود باخت، تیم بهتری بودیم. وی در ادامه می‌گوید: «اما لیگ برتر همچنان در کلکسیون افتخاراتمان غایب بود و ما به آن نیاز داشتیم. لیورپول از سال 1990 قهرمان نشده بود. ما چند بار نزدیک شده بودیم، اما هرگز نتوانستیم عنوان قهرمانی داخلی را در دورانی که لیگ برتر تبدیل به قدرتمندترین لیگ جهان شد، بدست آوریم».

روبرتو فیرمینو در کتاب خود درباره قهرمانی درلیگ برتز می‌افزاد: «هواداران لیورپول 30 سال منتظر بودند تا قهرمانی را جشن بگیرند و زمانی که تیم به عنوان قهرمانی رسید، فقط فریاد زدند: «ما قهرمانیم!» اما از داخل خانه‌های‌شان، لحظات تلخی بود. البته لحظات شاد زیادی هم وجود اشت که با هم تیمی‌هایم تقسیم کردم، اما می توانست با حضور هواداران بهتر باشد.».

این مهاجم برزیلی در ادامه و در کتاب خود می‌نویسد: «بازی کردن فوتبال بدون هواداران  وحشتناک است. هواداران سوخت ما هستند: ما برای آنها بازی می کنیم، برای آنها اجرا می کنیم. ما می‌خواهیم آنها را شاد کنیم. بدون آنها، هیچ تماشایی، هیچ احساسی وجود ندارد. آنها حتی سعی کردند سر و صدای جمعیت را از طریق سیستم صوتی به صورت شبیه سازی‌شده پخش کنند، اما شما نمی توانید افراد واقعی را جایگزین کنید یا احساسات را تقلید کنید».

سایر اخبار
نظرات بینندگان
Iran (Islamic Republic of)
person
ناشناس
cm_time
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
cm
یه جادوگر واقعی. بازیکنی که زیاد توی چشم نیست اما خیلی تاثیر داره توی بازی. دمت گرم فیری
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۱
گوناگون