لاریجانی و احمدی‌نژاد ردصلاحیت شدند | پزشکیان اصلاح‌طلب تایید شد

جزئیات تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

جزئیات تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم
وزارت کشور اسامی نامزد‌های احراز صلاحیت شده برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۳۵۲۰
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

زی‌سان: اسامی اعلامی از سوی وزارت کشور به ترتیب حروف الفبا بدین شرح است:

۱. مسعود پزشکیان

۲. مصطفی پورمحمدی

۳. سعید جلیلی

۴. علیرضا زاکانی

۵. امیرحسین قاضی زاده هاشمی

۶. محمدباقر قالیباف

به گزارش «زی‌سان»، پیش از این اطلاع‌رسانی رسمی، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «‏با اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان، فهرست اسامی نامزد‌های احراز صلاحیت شده به وزارت کشور ارسال شد.»

در این بین افراد مشهوری رد صلاحیت شدند؛ که اسامی آنها به شرح زیر است: محمود احمدی‌نژاد، علی لاریجانی، عباس آخوندی، اسحاق جهانگیری، وحید حقانیان، محمد شریعتمداری، عبدالناصر همتی و مهرداد بذرپاش.

جزئیات تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

شایان ذکر است؛ بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و در پی شهادت آیت الله رئیسی باید حداکثر ظرف ۵۰ روز از سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۳ انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود که بر این اساس در هشتم تیر ۱۴۰۳ این انتخابات برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روز دهم تا ۱۴ خرداد ماه در محل ستاد انتخابات در وزارت کشور انجام و در نهایت اسامی به شورای نگهبان ارسال شد.

در فرآیند این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، بعد از انجام ثبت نام قطعی داوطلبان، فرصت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها آغاز شد و در نهایت امروز ۲۰ خرداد ماه، شورای نگهبان اسامی را به وزارت کشور اعلام کرد.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق، روز جمعه ۸ تیرماه برگزار می‌شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون