۸ بازی ۸ شکست؛ ۲۴ ست باخته و ۹ ست برده

فاجعه پائز و فدراسیون تکمیل شد؛ «ایران» زنگ تفریح لیگ ملت‌ها

فاجعه پائز و فدراسیون تکمیل شد؛ «ایران» زنگ تفریح لیگ ملت‌ها
اکنون زمان آن فرا رسیده که فدراسیون والیبال با آوردن یک مربی با تجریه و نام آشنا از یک سو، اعتبار را به والیبال ایران برگرداند و از سوی دیگر، مرحله تغییر نسل در تیم ملی را به نحوه احسن مدیریت کند.
کد خبر: ۲۳۲۸۵
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸

زی‌سان: ۸ بازی از ۸ بازی را باختیم تا حالا به زنگ تفریح لیگ ملت‌های والیبال تبدیل شویم. همه انتظار داشتند بعد از برکناری بهروز عطایی یک مربی تراز اول هدایت تیم ملی را عهده‌دار شود، اما فدراسیون با آوردن موتا پائز نشان داد که وعده آنها یک شعار بود و بس. بعد از آن‌که که نتیجه این تصمیم اشتباه با ۷ شکست پیاپی عیان شد، فدراسیون در تصمیم سریع سرمربی تیم ملی را برکنار کرد.

به گزارش «زی‌سان»، تا قبل از بازی امروز تیم ملی ایران با ترکیه، تیم ملی در لیگ ۲۰۲۴، ۷ بازی متوالی بدون برد داشت، اما فاجعه‌بارتر ۲۱ ست باخته و ۷ ست برده بود. ظاهرا جانشینی پیمان اکبری نیز چاره‌ساز نشد و ایران به تیم ملی ترکیه نیز باخت تا فاجعه هفه دوم تکمیل شود. 

باخت تیم ملی والیبال کشورمان در شرایطی بود که تنها دو سال قبل (۲۰۲۲ بازی‌های همبستگی اسلامی) ترکیه برابر تیم دوم والیبال ایران نیز به دشواری می‌توانست با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شود، اما اکنون همین نتیجه مقابل تیم اول ایران و در هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها رقم خورد تا زنگ‌های خطر بیش از هر زمان دیگری برای والیبال کشورمان به صدا در بیاید. 

پیمان اکبری جانشین پائز شد

ثبت هفت شکست متوالی به همراه تیم ملی والیبال ایران مقابل صربستان، ایتالیا، کوبا، آرژانتین، ژاپن، برزیل و باخت مقابل بلغارستان سبب شد تا رئیس فدراسیون فوتبال اقدام به تغییرات در رأس کادر سرمربیگری تیم ملی کرده و پائز را از کار برکنار کند.

فاجعه پائز و فدراسیون تکمیل شد؛ «ایران» زنگ تفریح لیگ ملت‌ها

در این باره دیروز جمعه دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی نتایج ضعیف تیم ملی والیبال کشورمان در هفت مسابقه لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ و عدم استفاده بهینه از پتانسیل بازیکنان والیبال کشورمان و با توجه به اهمیت حفظ شخصیت و اعتبار تیم ملی والیبال ایران در میادین بین‌المللی، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال عصر امروز جمعه ۱۸ خرداد ماه پس از جلسه با موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان و جمعی از کارشناسان فنی، این مربی برزیلی – فرانسوی را از سمت سرمربیگری تیم ملی ایران بر کنار کرد و پیمان اکبری را تا پایان مسابقات لیگ ملت‌های والیبال به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان انتخاب و معرفی کرد تا مربی، کاپیتان و بازیکن سابق تیم‌های ملی والیبال کشورمان در ادامه این رقابت‌ها و در پنج مسابقه باقیمانده هدایت ملی‌پوشان را برعهده گیرد.

هفت باخت پیاپی، عدم مدیریت و راهبری مناسب تیم ملی، عدم تصمیم گیری و انتخاب مناسب و استفاده از بازیکنان موجود، نوسانات عملکرد تیمی در طول هر مسابقه، جلوگیری از آسیب بیشتر به برند تیم ملی والیبال ایران در میادین بین المللی، حفظ شخصیت تیمی و اقدام برای تغییر رویه تیم و به دست آوردن روحیه تیمی برای کسب پیروزی از جمله موارد برکناری پائز اعلام شد. 

وقتی پائز کوچک‌تر از نیمکت ایران بود!

عمر حضور موتا پائز روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران فقط ۷ هفته بود. پائز عصر دیروز در حالی از سرمربیگری تیم ملی ایران برکنار شد که ضعیف‌ترین نتایج را با تیم ملی کشورمان در لیگ ملت‌ها کسب کرد. 

فاجعه پائز و فدراسیون تکمیل شد؛ «ایران» زنگ تفریح لیگ ملت‌ها

پائز که با رزومه حضور در تیم ملی فرانسه و سرمربیگری در تیم ملی جمهوری چک به ایران آمده بود، با پشتوانه کسب هشت عنوان قهرمانی به همراه تیم پروآ در لیگ فرانسه و ۱۲ عنوان قهرمانی دیگر امیدوار به کسب نتایج مثبت در ایران بود، نشان داد در سطح مربیان رده اول جهان نیست. 

البته موریسیو موتا پائز در واکنش به برکناری‌اش از هدایت تیم ملی والیبال ایران پاسخ کوتاهی داد و گفت: در اولین فرصت می‌خواهم با مدیر برنامه‌ام جلسه بگذارم و بعد در بیانیه‌ای همه چیز را توضیح خواهم داد.

وعده دوباره فدراسیون برای آوردن یک مربی تراز اول

بعد از فاجعه تمام عیار اخیر و تبدیل شدن تیم ملی والیبال به زنگ تفریح در مسابقات لیگ ملت‌ها، همانند رویه سایق رئیس فدراسیون والیبال بار دیگر وعده آوردن یک مربی تراز اول دنیا را مطرح کرده است. 

فاجعه پائز و فدراسیون تکمیل شد؛ «ایران» زنگ تفریح لیگ ملت‌ها

سید میلاد تقوی با بیان این که در کنار تمام اعضای تیم ملی و بازیکنان، شرمنده هواداران والیبال است، تصریح کرد: قطعا برنامه فدراسیون بعد از لیگ ملت‌ها جوانسازی و پوست اندازی تیم ملی در بدنه بازیکنان خواهد بود. بی شک این قول را به همه هواداران خواهیم داد که از یک مربی تراز اول دنیا بعد از لیگ ملت‌ها استفاده خواهیم کرد. بعد از بازی‌های المپیک بسیاری از مربیان سرشناس دنیا ابراز تمایل کردند که با تیم ملی ایران باشند و چهار سال فرصت داریم تا المپیک را یک بار دیگر تجربه کنیم.

ضرورت گذار از طرح شعار‌های بزرگ و تغییرات بزرگ

اگر در گذشته ورزش والیبال جایگاه چندان مهمی را در میان افکار عمومی و علایق جامعه نداشت، طی بیش از یک دهه گذشته در نتیجه رشد قابل توجه این ورزش، سیل عظیمی از جامعه با حساسیت ویژه آن را دنبال می‌کنند. تبدیل شدن ایران به قدرت اول آسیا و بُرد‌ها گاه‌وبی‌گاه تیم ملی مقابل تیم‌های رده اول جهانی، در سال‌های گذشته به عادتی خوشایند برای مردم تبدیل شده بود. 

بدون تردید شکست‌های متوالی و تبدیل شدن به زنگ تفریح در لیگ ملت‌ها موضوعی است که به هیچ عنوان افکار عمومی و نیز کارشناسان حوزه والیبال آن را بر نخواهند تابید. شاید برای هیچ کسی قابل قبول نباشد که از امیدواری برای قرار گرفتن در تیم‌های بالای جدول و صعود به المپیک در پایین جدول لیگ ملت‌ها جا خوش کنیم. 

فاجعه پائز و فدراسیون تکمیل شد؛ «ایران» زنگ تفریح لیگ ملت‌ها

اکنون زمان آن فرا رسیده که فدراسیون والیبال با آوردن یک مربی با تجریه و نام آشنا از یک سو، اعتبار را به والیبال ایران برگرداند و از سوی دیگر، مرحله تغییر نسل در تیم ملی را به نحوه احسن مدیریت کند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون