(تصاویر) معماری چشم نواز یک خانه ۹۲ متری در تورنتو!

(تصاویر) معماری چشم نواز یک خانه ۹۲ متری در تورنتو!
در قلب محله جانکشن تورنتو، در زمینی با پهنای فقط پنج متر، سوئیت سایمینگتون لینوی، نمونه ای از زندگی مدرن قرار دارد. این خانه دو طبقه ۹۲ متر مربع مساحت دارد.
کد خبر: ۲۲۷۸۹
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸

در شهر‌های بزرگ جهان، افزایش روزافزون هزینه‌های زندگی و تنگنای فضا به چالش‌هایی رایج تبدیل شده اند. تورنتو، یکی از شهر‌های برجسته کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای رسیدگی به این چالش ها، بهینه سازی هر فضای موجود بسیار مهم است.

در دوره معاصر طراحی داخلی، تمرکز به سمت برنامه ریزی و انطباق با فضا‌های کوچک، مسکن متحرک، و فضا‌ها و مبلمان چند منظوره معطوف شده است. همانطور که افراد بیشتری مشتاق تجربه زندگی شهری هستند، ضروری است که حتی کوچک‌ترین فضا‌ها به جایی راحت‌تر تبدیل شوند.

سوئیت سایمینگتون لینوی (The Symington Laneway Suite) واقع در محله جانکشن تورنتو یک نمونه خوب از استفاده نوآورانه از فضا و طراحی داخلی مدرن است. این خانه توسط لین اسکیپ آرکیتکچر (Lanescape Architecture) طراحی شده است.

یک ۹۲ متری باصفا در تورنتو!

خانه‌ای با پهنای کم، اما با امکانات کامل

در قلب محله جانکشن تورنتو، در زمینی با پهنای فقط پنج متر، سوئیت سایمینگتون لینوی، نمونه‌ای از زندگی مدرن قرار دارد. این خانه دو طبقه ۹۲ متر مربع مساحت دارد. سوئیت سایمینگتون لینوی دارای یک اتاق خواب و ۱.۵ حمام و دستشویی است و در نزدیکی چند پارک، خطوط حمل و نقل و امکانات اجتماعی قرار دارد. طراحی بیرونی خانه با استفاده از فلز چین دار سیاه شکل گرفته است. در قسمت پشت خانه، استفاده از تخته‌های چوبی افقی بافتی را به طبقه همکف اضافه کرده و بر زیبایی طراحی بیرونی می‌افزاید.

به رغم پهنای کم و اندازه کوچک، سوئیت سایمینگتون لینوی دارای ویژگی‌های مختلفی است. با نزدیک شدن به خانه، درب ورودی به رنگ زرد روشن بلافاصله توجه را به سمت خود جلب می‌کند. در پس آن یک فضای استراحت/مطالعه قرار دارد که با یک میز، فضای نشیمن دنج و یک طاقچه قفسه بندی شده داخلی کامل می‌شود. این فضایی مناسب برای برآورده کردن نیاز‌های کار از خانه یا انجام کار‌های ساده در طول روز است.

با حرکت به سمت عقب خانه، فضای غذاخوری و آشپزخانه دیده می‌شود. فضای غذاخوری دارای نیمکت دیواری است. آشپزخانه با نورپردازی زیر کابینت تزئین شده است که حال و هوای جذاب تری را در محیط ایجاد می‌کند. یک درب کشویی این فضا را به یک پاسیو کوچک گسترش می‌دهد که دسترسی به یک فضای باز دوست داشتنی را ممکن می‌کند.

یک ۹۲ متری باصفا در تورنتو!

استفاده بهینه از تمام فضای موجود

با حضور در پاسیو بهتر می‌توان دید که طبقه دوم با پشتیبانی پایه به سمت بیرون گسترش یافته است، از این رو، فضای اضافی برای زندگی در داخل فراهم شده است. در طبقه بالا، یک اتاق نشیمن کوچک دارای شومینه مشرف به کوچه با منظره‌ای خصوصی‌تر به سمت غرب تورنتو قرار دارد. اتاق خواب و حمام در قسمت عقب خانه و رو به حیاط قرار دارند. هر دو اتاق دارای یک پالت رنگ خنثی با تزئینات آثار هنری و کاغذ دیواری هستند.

راز احساس جادار بودن خانه در پلان طبقه باز نهفته است. دیوار‌های کم و پنجره‌های بزرگ که اجازه می‌دهند نور در سراسر فضا پخش شود، موجب می‌شود تا احساس باز و جادارتر بودن به جای تنگی و بسته بودن شکل بگیرد. استفاده از پالت رنگ روشن نیز فضا را بزرگ‌تر و دلپذیرتر کرده و موجب می‌شود بزرگتر از آنچه هست احساس شود. افزون بر این، استفاده از گیاهان به محیط داخلی زندگی بخشیده و فضای کلی آن را هرچه بیشتر بهبود می‌دهد.

یک ۹۲ متری باصفا در تورنتو!

یک ۹۲ متری باصفا در تورنتو!

یک ۹۲ متری باصفا در تورنتو!

یک ۹۲ متری باصفا در تورنتو!

یک ۹۲ متری باصفا در تورنتو!

یک ۹۲ متری باصفا در تورنتو!

یک ۹۲ متری باصفا در تورنتو!

یک ۹۲ متری باصفا در تورنتو!

منبع: عصر ایران

tags # کانادا
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون