خطراتی که هنگام سرویس کولر آبی جان شما را تهدید می‌کند!

خطراتی که هنگام سرویس کولر آبی جان شما را تهدید می‌کند!
اگر کولر ابی‌تان خراب شده یا هنوز سراغ به کار انداختن آن نرفته‌اید، حتما پنج نکته کلیدی را در این رابطه بخوانید.
کد خبر: ۲۲۷۴۰
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

زی‌سان: هوا حسابی گرم شده است و خیلی‌ها کولرشان را راه انداخته‌اند. خیلی‌ها هم به فکر سرویس‌کردن کولرآبی‌شان هستند تا هرچه سریع‌تر بتوانند این روز‌های گرم را با باد خنک آن پشت سر بگذارند.

با وجودی‌که به نظر می‌آید سرویس کولر آبی کار راحتی است، اما این کار مخاطرات بسیار زیادی دارد. تا حدی که تا امروز جان افراد بسیاری بر سر سرویس‌کردن آن گرفته شده است.

در این مطلب به چند مورد مهم احتیاطی هنگام سرویس کردن کولر آبی می‌پردازیم. حتما به آن دقت کنید و این مطلب را برای دیگران نیز بفرستید. با زی‌سان همراه باشید.

خطرات و موارد احتیاطی که برای سرویس کولر آبی باید رعایت کرد

۱. قطع کردن برق کولر

برق‌گرفتی کولر مهم‌ترین و اولین خطرات در فصل گرماست. حتما قبل از شروع به کار برق کولر را قطع کنید. شاید گمان کنید بار‌ها این‌کار را بدون خطر انجام داده‌اید و اتفاق بدی هم نیفتاده است. اما همانطور که بار‌ها شنیده‌اید؛ حادثه یک‌بار اتفاق می‌افتد!

۲.  استفاده از امکانات مناسب

برای انجام سرویس کولر، دستکش عایق و کفش ایمنی بپوشید تا از شما دربرابر برق‌گرفتگی محافظت کند. همیشه یک فازمتر همراه داشته باشید تا با آن از قطع بودن کامل برق اطمینان به دست آورید.

۳.  مراقب نفوذ آب به بخش‌های برق‌دار باشید

آب و برق دو عنصر خطرناک هستند که نباید با یکدیگر ترکیب شوند، بنابراین هنگام تخلیه آب کولر مراقب باشید تا آب به قسمت‌های برقی نفوذ نکد.

۴.  حواستان به نشتی آب باشد

اگر هنگام سرویس‌کردن، در زیر سقف کولر (محل شلنگ تقسیم آب دریچه‌ها) نشتی آب دیدید، فورا کار را متوقف کرده و ابتدا این بخش را تعمیر کنید تا برق‌گرفتگی رخ ندهند، چراکه نشتی آب می‌تواند به قطعات برقی آسیب برساند.

۵.  از متخصصان استفاده کنید

بهتر است به جای آن‌که خودتان دست به آچار شوید، از افرادی که تخصصشان تعمیرات کولر است کمک بگیرید. بدون شک تجربه آنها احتمالا بروز خطر را کم می‌کند.

منبع: توییتر

tags # ترفند
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون