مرادی: برای مردود کردن گل پرسپولیس فکت نداریم

مرادی: برای مردود کردن گل پرسپولیس فکت نداریم
دانیال مرادی در برنامه فوتبال برتر در خصوص صحنه جنجالی صحبت کرد.
کد خبر: ۲۲۶۸۹
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰

دانیال مرادی سرپرست کمیته داوران در مورد صحنه جنجالی بازی پرسپولیس و مس رفسنجان گفت: من در ورزشگاه بودم و صحنه را دیدم و ویدیو را هم مشاهده کردم. بر اساس تصاویر ما نمی‌توانیم بگوییم که بازیکن در موقعیت آفساید است یا خیر. ما برای اینکه بگوییم آفساید است، باید فکت داشته باشیم که بخشی از بدن بازیکن غیر از دست‌هایش، در آفساید بوده است.

وی افزود: ما تصویری نداریم که بگوییم آفساید است یا نیست. در بازی ایران - قطر ما گل سوم را که خوردیم، در تصاویر تلویزیونی آفساید بود، اما در وی‌ای آر مشخص شد آفساید نبوده است.

او درباره بررسی این صحنه در کمیته داوران اظهار داشت: ما پروتکلی داریم که در فیفا و‌ای اف سی هم به همین شکل است، هر وقت بر اساس تصاویر تلویزیونی بتوانیم ثابت کنیم داور یا کمک داور در یک صحنه اشتباه کرده، میتوانیم بگوییم او تصمیم غلط گرفته است و اگر این فکت را نداشته باشیم نمیتوانیم.

مرادی در خصوص صحنه جدید عنوان کرد: من این صحنه را هم دیدم، ما یک شعاری در‌ای اف سی داریم که یک اشتباه محرز باشد، تصمیم داور غلط بوده و اگر نباشد، تصمیم داور غلط نبوده است. در این صحنه بر اساس فکت‌ها نمی‌توانیم بگوییم تصمیم غلط است یا درست و به همین خاطر مجبور هستیم صحنه را تائید کنیم.

سرپرست کمیته داوران درباره نیاز ورود وی‌ای آر اظهار داشت: ما اخیرا کلاسی را در تهران داشتیم و ۱۶ داور وسط و ۹ کمک داور در این دوره آموزش دیدند و فاز اول را جلو رفتیم و دو مرحله را باهم اجرا کردیم. یک بخشی از آموزش را خودم در خدمت عزیزان هستم و در تابستان هم راند سوم و چهارم انجام خواهد شد.

دانیال مرادی در پایان گفت: فصل بعدی در اواسط شهریور است و برنامه ما این است که قبل از لیگ لایسنس را بگیریم و بعد برویم به سراغ تجهیز ورزشگاه‌ها.

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون