ساعت بازی رئال مادرید و دورتموند امشب شنبه ۱۲ خرداد در فینال لیگ قهرمانان اروپا+ تاریخچه بازی و ترکیب احتمالی

ساعت بازی رئال مادرید و دورتموند امشب شنبه ۱۲ خرداد در فینال لیگ قهرمانان اروپا+ تاریخچه بازی و ترکیب احتمالی
تیم‌های فوتبال رئال مادرید و دورتموند، امشب شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا مهم‌ترین بازی این فصل اروپا را برگزار کنند.
کد خبر: ۲۲۵۷۷
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

رئال مادرید و دورتموند برای اولین بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۴ به یکدیگر می‌رسند.

به گزارش «زی‌سان»، بازی دو تیم  امشب راس ساعت۲۲:۳۰ برگزار می‌شود. دو تیم قبلا بارها در مراحل گروهی و حذفی با یکدیگر بازی کرده‌اند اما این برای اولین بار هستند که در بازی فینال به یکدیگر می‌رسند. 

فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۴ نیز در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد. ورزشگاه ومبلی برای هشتمین بار به عنوان میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شده است و این برنامه برای سومین بار در قالب جدید برگزار خواهد شد.

تاریخچه بازی‌های رئال مادرید و دورتموند

دو تیم رئال مادرید اسپانیا و بورسیا دورتموند آلمان که به کهکشانی‌ها و زنبور‌ها معروف هستند روز جهارشنبه ۲ خرداد ماه به مصاف هم می‌روند تا مشخص شود کدامیک جام چمپیونزلیگ ۲۰۲۴ به خانه می‌برد.

رئال مادرید تاکنون ۱۴ بار قهرمان لیگ اروپا شده و باید دید آیا جام پانزدهم را به خانه می‌برد یا خیر

بازی‌های دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با ۲ گل برنده میدان شد و این بازی به سود به پایان برساند. رئال مادرید در مجموع دو بازی رفت و برگشت بایرن را ۴ بر ۳ مغلوب کرد تا حریف دورتمند در فینال لیگ قهرمانان اروپا شود.

دورتموند نیز در پاریس موفق شد یاران ام‌باپه را یک بر صفر شکست دهد تا در مجموع با برتری ۲ بر صفر برای سومین بار در تاریخ خود به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

با پیروزی رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ، تکلیف آخرین فینالیست لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ مشخص شد و کهکشانی‌ها باید در آخرین دیدار این رقابت‌ها به مصاف دورتموند بروند.

پس از به پایان رسیدن دیدار‌های مرحله نیمه نهایی، دو تیم حاضر در فینال چمپیونزلیگ ۲۰۲۴ مشخص شدند. دورتموند با پشت سر گذاشتن پاری سن ژرمن و رئال مادرید با پیروزی مقابل بایرن مونیخ، مجوز حضور در فینال چمپیونزلیگ را کسب کردند. تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۴ که بین رئال مادرید دورتموند برگزار می‌شود، مطابق برنامه از پیش تدوین شده، روز شنبه ۱۲ خرداد خواهد بود.

رئال مادرید و دورتموند پیش از این بار‌ها در مراحل گروهی و مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفته‌اند، اما در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۴ برای اولین بار رقابت مستقیم برای قهرمانی خواهند داشت.

لیست رئال مادرید برای بازی فینال

با توجه به احتمال قهرمانی، تمام بازیکنان رئال مادرید در لیست این تیم برای فینال لیگ قهرمانان حضور دارند.

ساعت بازی رئال مادرید و دورتموند امشب شنبه ۱۲ خرداد + تاریخچه بازی و ترکیب احتمالی

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون