آیا بذرپاش گزینه ریاست جمهوری است؟

آیا بذرپاش گزینه ریاست جمهوری است؟
فقط دو روز دیگر تا آغاز زمان رسمی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در وزارت کشور باقی مانده است. در این مدت، اما گمانه‌زنی‌های ضدونقیضی درمورد چگونگی حضور داوطلبان اصولگرا در انتخابات مطرح شده است.
کد خبر: ۲۲۲۷۶
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳

«جبهه شریان» از‌جمله گروه‌های سیاسی نزدیک به دولت نیز این روز‌ها رسما ستاد انتخاباتی ریاست‌جمهوری را راه‌اندازی کرده و در حال فعالیت است. به‌نظر می‌رسد این گروه به افرادی از‌جمله مهرداد بذرپاش نزدیک است. میثم نادی، رئیس ستاد انتخابات جبهه شریان در‌مورد گزینه‌های مورد‌نظر شریان در انتخابات ریاست‌جمهوری در گفتگو با ما مطرح کرد: «بعد از حادثه تاسف‌برانگیزی که برای رئیس‌جمهور اتفاق افتاد، رهبر انقلاب هم در پیام مکتوب در صحبت‌های خود تاکید داشتند که کار نباید مختل شود؛ لذا بعد از فضای سوگی که شکل گرفت، ناگزیریم برای ایام انتخابات بدون توجه به برنامه نباشیم و فعالیت‌مان را به صورت جدی، انجام دهیم.

 مجموعه شریان، تصمیم خود را گرفته است و ستاد انتخابات شریان رسما فعالیت خود را شروع کرده است. از بین گزینه‌های محتمل برای ریاست‌جمهوری جلسه‌های مختلفی داشتیم و دیدگاه‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. جمع‌بندی ما هم تقریبا مشخص شده و از گزینه نهایی نیز دعوت به عمل آوردیم؛ چراکه معتقدیم می‌بایست کار نیمه‌تمام رئیسی تمام شود و کار را که کرد آنکه تمام کرد؛ لذا براساس همین نگاه، معتقدیم که باید یکی از یاران و همراهان جناب آقای رئیسی، به مردم پیشنهاد شود و چنانچه ملت ایران موافق تمام کردن راه نیمه‌تمام آقای رئیسی باشند؛ ان‌شاءالله مسیر خدمت باز باشد. گزینه ما از یاران و همراهان آقای رئیسی است.»

میثم نادی درباره اینکه مهرداد بذرباش از‌جمله گزینه‌های مطرح برای حمایت جبهه شریان خواهد بود یا خیر نیز گفت: «آقای بذرباش جزء گزینه‌های اصلی مدنظر هستند، اما می‌بایست یکی دو روز تا شروع ثبت‌نام و اعلام رسمی آن منتظر بمانیم.» براین اساس به‌نظر می‌رسد گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر حضور مهرداد بذرپاش در انتخابات قوت بیشتری پیدا کرده است و ثبت‌نام وزیر راه دولت سیزدهم به‌عنوان یکی از گزینه‌های درون دولت در انتخابات نیز تقریبا قطعی به‌نظر می‌رسد.»

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی نیز از‌جمله افرادی است که گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر حضور احتمالی وی در انتخابات منتشر شده است. اما پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» نشان می‌دهد برخلاف اخبار منتشر‌شده، عزت‌الله ضرغامی هنوز تصمیمی مبنی‌بر حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری نگرفته است و گویا تمایل چندانی نیز برای حضور ندارد. البته این احتمال وجود دارد که در ساعات پایانی ثبت‌نام انتخابات اتفاق دیگری رخ دهد و ضرغامی به‌عنوان داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند.

برخلاف عزت‌الله ضرغامی به‌نظر می‌رسد علی زاکانی، شهردار تهران قصد حضور و نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد و این تصمیم هم قطعی است. زاکانی از‌جمله افرادی است که در انتخابات ۱۴۰۰ به نفع رئیسی کنار کشید؛ حالا، اما مشخص نیست او قصد دارد در شب‌های انتخاباتی به نفع کاندیدای کنار بکشد یا خیر.

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفین نیز ازجمله افرادی است که اخباری مبنی‌بر حضور و کاندیداتوری وی در انتخابات منتشر شده و گفته می‌شود، ممکن است محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز رئیس ستاد انتخاباتی وی باشد. با توجه به گزینه‌هایی که تا الان در انتخابات معرفی شده است، اگر مشارکت و اجماعی نیز روی هیچ‌کدام از آنها صورت نگیرد، احتمالا تا انتخابات تیر ماه آرای اصولگرایان میان این نامزد‌ها تقسیم خواهد شد.

منبع: فرهیختگان

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۱ | انتشار یافته:
گوناگون