خط و نشان آرین سلیمی، هادی ساعی جدید تکواندوی ایران برای طلای المپیک

خط و نشان آرین سلیمی، هادی ساعی جدید تکواندوی ایران برای طلای المپیک
آرین سلیمی با قهرمانی در  رقابت‌های بین المللی تکواندوی ترکیه برای طلای المپیک پاریس خط و نشان کشید.
کد خبر: ۲۲۰۳۸
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

آرین سلیمی با قهرمانی در  رقابت‌های بین المللی تکواندوی ترکیه نشان داد که یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در المپیک است. 

  مسابقات بین‌المللی ترکیه دیروزیکشنبه ششم خردادماه با حضور ۲۷۲ تکواندوکار از کشور‌های مختلف در سالن «طا‌ها آقگول» شهر آنکارا برگزار شد و در پایان آرین سلیمی موفق به کسب مدال طلا شد. 

در وزن ۸۷+ کیلوگرم، آرین سلیمی پس از یک دور استراحت «اوزون هاتکان» از ترکیه را ۲ بر صفر شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل «مهدی خدابخشی» از صربستان و دارنده مدال طلای ۲۰۲۲ جهانی مکزیک در دو راند پیاپی و با نتایج ۲۶ بر ۱۳ و ۲۴ بر ۹ به پیروزی دست یافت و به دیدار پایانی راه یافت. سلیمی در دیدار پایانی «توکگاز» از ترکیه را نیز از پیش رو برداشت و به نشان طلا دست پیدا کرد.

دو تکواندوکار کشورمان با هدایت مینو مداح و مجید افلاکی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

این مسابقات (G-۱)، از آخرین رقابت‌هایی است که در رنکینگ تکواندوکاران المپیکی در ماه مه تأثیرگذار است.

خط و نشان آرین سلیمی، هادی ساعی جدید تکواندوی ایران برای طلای المپیک

آرین سلیمی کیست؟ | بیوگرافی آرین سلیمی

چند ماه قبل بود که آرین سلیمی، نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم تکواندوی ایران با راهیابی به فینال مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا چهارمین و آخرین نماینده تکواندوی ایران در المپیک پاریس شد و نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. 

آرین سلیمی متولد ‎۲۵ آذر ۱۳۸۲ - کرمانشاه تکواندوکار اهل ایران است. این ورزشکار در حال حاضر ۲۰ سال سن دارد و یکی از امید‌های ایران برای قهرمانی در المپیک و جانشین بزرگانی همچون هادی ساعی و یوسف کرمی است. 

او در در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان شد. آرین سلیمی ۱۹ ساله امسال (۱۴۰۲) در ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در باکو موفق به کسب مدال برنز و در رقابت‌های بین‌المللی تکواندو گرند اسلم چین نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود.

خط و نشان آرین سلیمی، هادی ساعی جدید تکواندوی ایران برای طلای المپیک

این قهرمان جوان کشورمان در گفتگویی که اوایل سال گذشته (۱۴۰۲) با رسانه‌ها انجام داده بود، تاکید کرده بود: بعد از کسب مدال طلای تکواندو گرنداسلم به موفقیت در مسابقات جهانی باکو و کسب سهمیه المپیک پاریس می‌اندیشد.

او می‌گوید: در هر مسابقه‌ای برای کسب بهترین عنوان شرکت کرده و با تمام توان به میدان می‌روم. بعد از کرونا دو سال تمرین داشتم که متاسفانه ابتدا مسابقات نوجوانان جهان کنسل شد، سپس در آزاد آسیایی قهرمان شدم و به انتخابی تیم ملی رسیدم و با وجود آنکه در انتخابی شکست خوردم، فربیرز عسگری که آن زمان سرمربی تیم ملی بود من را در اردو نگه داشت. در اردو‌ها و انتخابی‌ها خوب بودم و به گرنداسلم اعزام شدم.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون