راهنمای خرید عینک آفتابی‌ که یک عمر همراهمان باشد

راهنمای خرید عینک آفتابی‌ که یک عمر همراهمان باشد
مدل عینک آفتابی شما باید به طرزی طبیعی صورت شما را قاب بگیرد و برجسته کند
کد خبر: ۲۱۶
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

زی‌سان: سبک‌های عینک آفتابی این روز‌ها بسیار زیاد و متنوع‌اند و هر یک از آن‌ها می‌تواند به معنای واقعی کلمه، ظاهر شما را تغییر دهد.

به گزارش زی‌سان؛ انتخاب عینک آفتابی، منعکس‌کننده سبک شخصی شما است و همچنین، می‌تواند بر بهترین ویژگی‌های صورت شما تاکید کند یا آنچه نمی‌خواهید در مرکز توجه باشد، بپوشاند. با انواع مختلف عینک که در بازار یافت می‌شود، از قاب کائوچویی گرفته تا مدل چشم‌گربه‌ای یا سبک خلبانی، و نیز تغییر فصل و سبک مد، انتخاب بهترین عینک آفتابی گاهی اوقات می‌تواند گیج‌کننده باشد.

عینک باکیفیت گران است، اما در عوض کالایی است که می‌تواند یک‌عمر با شما بماند. نکات مهمی در انتخاب عینک مطرح است که آن را ورای فصل، مد روز و تغییر سلیقه شخصی، به عضوی مهم و همیشگی در سبک شخصی شما بدل خواهد کرد.

اولین نکته مهمی که در انتخاب عینک آفتابی باید در نظر بگیرید، این است که محافظ خوبی در برابر اشعه ماوراءبنفش و نور خورشید باشد. شیشه‌عینک تیره باعث باز شدن مردمک می‌شود و اگر عینک شما استاندارد نباشد، ضرر آن از عینک نزدن بیشتر خواهد بود. پس این نکته را در نظر بگیرید که در درجه اول، عینک آفتابی باید از نظر محافظتی تاییدشدنی باشد.

جنس قاب عینک نیز برای دوام و طول عمر آن مهم است. اگر عینک اجزای فلزی یا تزئینات روی بدنه دارد، حتما از فروشنده بخواهید دوام و کیفیت آن را تضمین کند و شرایط نگهداری آن را نیز، از جمله نحوه تمیز کردن، روشن و واضح به شما توضیح دهد.

وقتی زمان انتخاب عینک آفتابی فرا می‌رسد، اجازه دهید شکل و ساختار صورت شما مدل و فرم عینک آفتابی مطلوبتان را تعیین کند، نه اینکه روی صورت مدل‌های تبلیغاتی چطور دیده می‌شود. مدل عینک آفتابی شما باید به طرزی طبیعی صورت شما را قاب بگیرد و برجسته کند.

سبک‌های عینک آفتابی این روز‌ها بسیار زیاد و متنوع‌اند و هر یک از آن‌ها می‌تواند به معنای واقعی کلمه، ظاهر شما را تغییر دهد. برخی از سبک‌های مرسوم برای مردان و زنان عبارتند از:

هندسی

انتخاب عینک‌های آفتابی با اشکال خاص هندسی، نشان‌دهنده جسارت شما در سبک شخصی است. این سبک می‌تواند به مرور زمان تبدیل به امضای مد شما شود، اما برای اغلب افراد انتخاب راحتی نیست.

مثلا عینک آفتابی با قاب گرد شبیه مدل محبوب جان لنون، خواننده افسانه‌ای «بیتلز»، چنانکه از نام آن پیدا است، شکل دایره‌ای دارد که ظاهری متقارن به عینک و صورت شما می‌دهد. عینک‌های آفتابی مربعی هم در دهه پنجاه میلادی پرطرفدار بودند. پس اگر حا‌ل وهوای سبک شخصی شما کمی قدیمی و «رترو» است، این مدل عینک‌ها را امتحان کنید.

بزرگ

این عینک‌ها جذابیت به ارمغان می‌آورند و حس دهه ۷۰ میلادی را تداعی می‌کنند. این نوع عینک را روی صورت اغلب ستاره‌های سینما در قرن بیستم دیده‌ایم؛ از جمله سوفیا لورن، بریژیت باردو و ستاره‌های نامدار دیگر هالیوود که مظهر زیبایی بودند.

عینک خلبانی

این مدل عینک که در ایران اغلب با نشان تجاری «ریبن» شناخته شده است، برای هر کسی که می‌خواهد انتخابی مد روز داشته باشد، مناسب است. اغلب خانه‌های مد و عینک‌سازی‌های مشهور همواره یک مدل از این نوع عینک در مجموعه‌های جدید خود دارند. این عینک، هم می‌تواند شیشه‌هایی با رنگ‌های روشن و سبک داشته باشد، هم شیشه‌های جیوه‌ای آینه‌ای.

چشم‌گربه‌ای

این مدل جذاب که در حال حاضر با نمونه‌های اغراق‌شده اولیه خود فاصله زیادی گرفته و فقط کمی از آن انحنا‌های خاص را در خود نگه داشته است، گزینه جالبی برای افرادی است که می‌خواهند کمی عنصر شیطنت به سبک خود اضافه کنند. از خصوصیت‌های جالب این مدل عینک با قاب کائوچویی، تنوع رنگ آن است که آن را به گزینه‌ای عالی برای افرادی تبدیل می‌کند که سبک شلوغی دارند.

عینک کلاسیک مدل ابرویی

این مدل احتمالا محبوب‌ترین مدل عینک آفتابی است که هیچگاه از مد نمی‌افتد و در سراسر جهان برای همه موقعیت‌ها عالی است و به بسیاری از صورت‌ها، از گرد گرفته تا کشیده، می‌آید. این مدل، در میان مردانی که سبک کاری آن‌ها رسمی و شامل کت‌وشلوار است، طرفداران زیادی دارد و به آن‌ها ظاهر جدی‌تری می‌دهد؛ ضمنا برای عینک طبی هم مناسب است.

 نکته مهم بعدی که باید به آن توجه کنید، موارد و نحوه استفاده از عینک است. آیا جزو آن دسته افرادید که عینکشان همیشه همراهشان است، یا فقط گه‌گاهی در طول روز از آن استفاده می‌کنید؟ اگر عینک یار همواره شما است، وزن، راحتی و نگهدارنده بینی آن باید سبک و راحت باشد.

 اگر ساعت‌های زیادی رانندگی می‌کنید و عادت دارید عینک آفتابی خود را روی داشبورد بگذارید، حواستان باشد که داغی یک روز تابستانی طولانی ممکن است شکل عینک را تغییر دهد؛ نه آنقدر که در ظاهر به چشم بیاید، اما تغییرات میلیمتری در اندازه‌ها هم ممکن است باعث آزار گوش و بینی شود.

چه بخواهید قاب عینک خود را از رنگ‌های خنثی انتخاب کنید، چه از رنگ‌های روشن‌تر و پررنگ‌تر، به این نکته توجه داشته باشید که عینک آفتابی باید با بقیه اجزای سبک ظاهری شما نیز همخوان باشد. عینکی با رنگ شاداب و زنده و تندوتیز، می‌تواند گزینه جذابی باشد، به شرط آنکه نوع آرایش روزانه شما در کنار عینک، صورت شما را به‌اصطلاح شبیه جعبه مدادرنگی نکند.

مدل مو و ابرو هم در انتخاب عینک آفتابی مهم است. مردانی که عادت دارند مو‌های جلو سرشان کمی پیشانی‌شان را بپوشاند، یا خانم‌هایی که مدل چتری دوست دارند، باید حتما مدل عینک خود را با توجه به خط مو‌ها انتخاب کنند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون