آدری هپبورن یکی از نمادهای دوران طلایی هالیوود است که همه او را به خاطر بازی در فیلمهایی مانند «تعطیلات رومی» و «صبحانه در تیفانی» میشناسند.
بااینحال، شهرت او تنها به دلیل بازی در فیلمهای کلاسیک نبود، بلکه استایل آدری هپبورن و زیبایی او نیز یکی از دلایل محبوبیت این بازیگر بزرگ محسوب میشد. در این مقاله، هرآنچه باید دربارهی استایل آدری هپبورن بدانید را میخوانید.
وقتی به نمادهای مد و زیبایی فکر میکنیم، نامهای مختلفی از جمله آدری هپبورن از ذهنمان میگذرند. استایل کلاسیک و ظریف او فراتر از دههها، فرهنگها و ترندهای مد و فشن است. لباس مشکی معروف او در «صبحانه در تیفانی» یکی از لباسهایی محسوب میشود که هر طرفدار ترندهای مدی حداقل یک مرتبه در زندگی به آن فکر کرده است، اما راز استایل آدری هپبورن چیست؟ آیا ما هم میتوانیم شبیه به او لباس بپوشیم؟ بله، برای این کار باید ابتدا به چند نکته ساده، اما مهم توجه کنید.
نمیتوانیم از استایل آدری هپبورن صحبت کنیم، اما به چهرهی زیبای او اشارهای نکنیم. بدون شک، چهرهی او در استایل زیبایش نقش مهمی دارد. چشمان درشت و بادامی و ابروهای پرپشت آدری نیازی به آرایش سنگین نداشت. او همیشه از رژ لب پررنگی استفاده میکرد تا توجه همه را به لبخند درخشان خود جلب کند. صورت بیعیب و نقص و نیز همیشه تمیز و درخشان بود.
بنابراین، وقتی از استایل آدری هپبورن صحبت میکنیم، باید به چهرهی او نیز فکر کنیم. برای داشتن استایلی به سبک آدری در وهله اول، نیازی به آرایش سنگین، مژه مصنوعی یا هر چیز دیگری از این قبیل ندارید. همین که روتین پوستی منظمی برای مراقبت از پوست خود داشته باشید و با کمی آرایش، ویژگیهای زیبای صورت خود را برجسته کنید، کافیست.
آدری به موهایش هم توجه بسیاری داشت. او اغلب موهایی حالت داده و زیبا داشت که به لباسهایش شکلی جذابتر و زیباتر میبخشید. شما هم برای اینکه به سبک آدری هپبورن لباس بپوشید، باید به موهای خود توجه کنید.
طرز لباس پوشیدن آدری هپبورن
مهمترین تکهی پازل زیبایی استایل آدری هپبورن، انتخاب لباسهای او بود. او همیشه سادهترین و در عین حال شیکترین لباسها را انتخاب میکرد که با استایلش به خوبی هماهنگ میشدند. لباسهای آدری همیشه طوری انتخاب میشدند که کاملا اندازه او بودند و طرحهای سادهای داشتند.
زیبایی نادر آدری هپبورن، ظرافت و استایل را در دهههای ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی تغییر داد. سبک لباس پوشیدن او با همعصرانش مرلین مونرو و الیزابت تیلور کاملا متفاوت بود. استایل او ظرافت و جذابیت چهرهاش را به خوبی نمایان میکرد. بخش مهمی از این استایل هم همانطور که گفتیم، به طرز لباس پوشیدن آدری مربوط میشد، اما راز انتخاب لباس او چه بود؟
شخصیت سرزنده و سرشار از شور جوانی آدری از طریق لباسهایش نشان داده میشد. او با انتخاب اکسسوریهایی جذاب به هر یک از استایلهای خود رنگ خاصی میبخشید. برخی از کاربردهای اکسسوری در استایل آدری هپبورن عبارتاند از:
استفاده از روسری به عنوان کمربند یا بستن روسریهای کوچک به دور گردن؛
پوشیدن دستکشهایی از جنس پارچههای ظریف؛
بستن بند کفشها روی پاچهی شلوار؛
اضافه کردن پاپیونهای کوچک به لباسها؛
بر سر کردن کلاههای شیک و بزرگی که صورتش را به قابی زیبا تبدیل میکردند؛
ست کردن جواهرات با لباسهای مینیمالیستی؛
استفاده از یک عینک آفتابی بزرگ که با لباسش به خوبی ست میشد. نمونهی آن هم عینک آفتابی است که در «صبحانه در تیفاتی» به چشم زده بود.
آدری اغلب با انتخاب لباسهایی با برشهای شیک و یقه بلند، استایل خود را ساده و جاودانه نگه میداشت. او کتهای بلند پشمی نیز میپوشید و در عین حال، مطمئن میشد که رنگ این کتها با رنگ لباسهای زیرین آنها هماهنگ و ست باشد. لباس مشکی او در «صبحانه در تیفانی» مظهر سبک کلاسیک او و نوع انتخاب لباسهایش بود.
برای اینکه استایل آدری هپبورن را داشته باشید، نیازی نیست که کمد لباسی پر از لباسهای گوناگون داشته باشید. در عوض، لباسهایی به رنگهای خنثی یا مشکی، بژ و سرمهای داشته باشید. رنگ قرمز نیز میتواند یکی از انتخابهای اصلی شما باشد. آدری معمولا لباسهایی با چند رنگ مختلف را با هم میپوشید و بهندرت لباسهای طرحدار میپوشید، مگر اینکه آن لباسها تکرنگ بودند.
آدری به خاطر مدلهای موی زیبایش که با گذشت زمان تغییر کرد نیز شهرت دارد. او با موهای بلند و کوتاهش شناخته میشود که ساختار استخوانی ظریف صورت و چشمهای درشتش را برجسته میکردند. مدل موهای او هماهنگ با اکسسوریهایی مانند گوشواره و کلاههای خاص بود.
برند ژیوانشی برند محبوب آدری هپبورن بود. او یک بار در جایی گفته بود که چگونه محصولات ژیوانشی به او احساس امنیت و اعتماد به نفس دادهاند و توانسته سادهتر کار کند. اگر به استایل او دقت کنید متوجه خواهید شد که کاملا حق با اوست. وقتی از محصولات یک برند مورد اعتماد استفاده کنید و لباسهایی به خوبی آدری بپوشید، برای انجام هر کاری اعتماد به نفس دارید و میتوانید هر کار سختی را با موفقیت انجام بدهید. در واقع، داشتن استایلی منحصربهفرد به شما اعتماد به نفس لازم برای هر کاری را میدهد.
آدری یک رقصندهی بالهی آموزشدیده بود و این را میتوانستید از نحوهی راه رفتن، ایستادن و ژست گرفتن او برای عکاسان بهخوبی متوجه شوید. او صاف میایستاد و میدانست چگونه با استفاده از لباسهای مختلف، تمام زوایای ظریف استایل خود را یکجا جمع کند و به رخ دیگران بکشد. شما هم اگر به سبک آدری لباس میپوشید، باید نحوهی ایستادن و راه رفتن او را هم تمرین کنید.
یکی دیگر از روشهای استایل آدری هپبورن استفاده از آیتمهای به عنوان آیتمهای اصلی استایل خود بود. در واقع، اگر به سبک لباس پوشیدن او در موقعیتهای مختلف توجه کنید، میتوانید چند آیتم را ببینید که در همه یا بیشتر آنها تکرار شدهاند.
در سالهای اخیر، به لطف حمایت عمدهی طراحان مد از جمله پرادا، فندی و سیمون روچا، تل سر دوباره جای خود را در صنعت مد و زیبایی باز کرده است. اگرچه هپبورن تاج سرهایی خاص خود میپوشید، اما از تل سر و لذت استایلهای ساده با آن نیز بهره میبرد.
در «تعطیلات رومی»، فیلمی که آدری هپبورن را به ستاره تبدیل کرد، این بازیگر نقش مقابل گریگوری پک را بازی میکند. او در این فیلم در نقش شاهزاده خانمی ظاهر شده که وظایف سلطنتی خود را انجام نمیدهد و در عوض به گشتوگذار در اطراف رم مشغول میشود. هپبورن در این فیلم با چهرهای شاداب خود پردهی نقرهای را روشن میکند و با استایل خاص خود چشم همگان را به پردهی سینما خیره میکند.
او در این فیلم، یک بلوز و دامن پفی پوشیده که کمربندی زیبا دارد. جزئیات استایل آدری هستند که ظاهر او را جذاب میکنند. آستینهایی که با بیخیالی بالا زده شده، دستمال گردنی که سرخوشانه به دور گردن پیچیده، بستنی قیفی در دست و پسزمینهی خیابانهای پر پیچ و خم پایتخت ایتالیا همه در کنار یکدیگر، نظر شما را به تماشای بازی دیدنی آدری جلب میکنند.
هپبورن هم در فیلمها و هم در زندگی واقعی عاشق روسریهای خاص خود بود. او اغلب یک روسری ابریشمی را دور سر خود گره میزد. درخشانترین استایلهای آدری هپبورن با روسریهای خاصش در فیلمهای «چهره بامزه»، «صبحانه در تیفانی» و «چاراد» دیده میشود. این استایلها با دستکشهای چرمی و عینک آفتابی خاصتر شده بودند.
اگر به فیلمهای آدری هپبورن نگاهی بیندازید، صحنه رقص او در فیلم «چهرهی بامزه» نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. آدری در این فیلم استایلی جذاب و خیرهکننده دارد که از لباسی با یقه چوگان مشکی، شلوار مشکی و کفش راحتی مشکی تشکیل شده است.
یکی دیگر از استایلهای فراتر از زمانهی آدری هپبورن، استفاده از شلوار گینگهام بود. شلوار گینگهام او که اغلب تکرنگ با سایههایی از آبی روشن و صورتی بود، با تاپهای ساده و سفیدرنگ همراه میشد. هپبورن در سال ۱۹۵۵ و موقع فیلمبرداری «جنگ و صلح»، با این استایل روبهروی دوربین نورمن پارکینسون در ایتالیا ظاهر شد تا برای سالها این استایل او محبوب طرفداران مد باشد.
جالب اینجاست که آدری با شلوار گینگهام و بلوز ساده معمولا در کنار حیوانات عکس میگرفت. تصاویر او با الاغها، سگها یا آهوی خانگی محبوبش، پیپین، همه با این استایل است.
هیچ یک از کفشهای آدری هپبورن به اندازهی کفش بالهی او راحت نیست. با توجه به پیشینهی او در رقص باله نیز داشتن چنین استایلی اصلا دور از ذهن نیست. وقتی مجموعهی لباسها و وسایل شخصی آدری در ۲۰۱۷ به حراج گذاشته شد، کمد لباسهایش رنگینکمانی از کفشهای چرمی باله به رنگهای آبی آسمانی، سبز زمردی و گل همیشه بهار بود. این تنوع کفشهای باله نشان داد که آدری با همه چیز از شلوار کوتاه و دامن تابدار گرفته تا بلیزر کفش باله میپوشید.
فیلم فرانسوی جادهای هپبورن با نام «دو تا برای جاده» در سال ۱۹۶۷ به دلیل روایت خاص و صادقانه مورد تحسین قرار گرفت، اما این تنها ویژگی فیلم آدری نبود. در این فیلم، لباسهای فوقالعاده آدری نیز به نمایش درآمدهاند. آدری در آن زمان با محبوبترین طراحان مد آن مان از جمله پاکو رابان و مری کوانت همکاری میکرد، اما «دو تا برای جاده» ادای احترامی به استایلهای معمولیتر در دهه ۶۰ میلادی بود. از جمله لباسهای خاص او در این فیلم میتوان به تاپی به رنگ قرمز گوجهای، شلوار جین نیلی رنگ و کفشهای کتانی اشاره کرد.
آدری در فیلمهایی مانند «سابرینا» جذابیت بلوزهایی که در کنار کمربند زنانه پوشیده شده بودند را به تصویر کشید، اما در فیلمهایی مانند «صبحانه در تیفانی» به سراغ مظهر مدرنیته یعنی پیراهن مردانه اورسایز رفت. او در این فیلم، پیراهن مردانهی سفیدرنگ و اورسایزی را با پاهای برهنه و ماسک خواب فیروزهای رنگ میپوشد تا استایلی متفاوت داشته باشد.
آدری هپبورن در مراسم اسکار ۱۹۵۴، جایی که برنده جایزهی بهترین بازیگر نقش اول زن شد، با مدل مویی کوتاه، ابروهایی زیبا و یک لباس توری سفید که با کمربند بسته شده بود، ظاهر شد. قدم زدن او روی فرش قرمز اسکار با این استایل باعث شد تا پارچهی توری سفید به پارچهی محبوب بسیاری از خانمهای خوشپوش در نسلهای آینده تبدیل شود.
هپبورن چندین رابطهی مهم در زندگی خود داشت. او در سال ۱۹۵۴ با شوهر اولش مل فرر در لباس عروسی با آستینهای کاملا اندازهی دستانش ازدواج کرد تا طرفداران برند بتشیوا را راضی کند. پس از جدایی با شوهر اول، باری دیگر در سال ۱۹۶۹ ازدواج کرد. او این مرتبه برای ازدواج با روانپزشک ایتالیایی، آندهآ دوتی، لباس صورتی مایل به قرمز کوتاهی با یقه بلند بر تن کرد. استایل آدری هپبورن در ازدواج دوم، امروزه هنوز هم یکی از استایلهای پرطرفدار است.
هپبورن در سالهای آخر زندگی خود کمد لباسهایش را با شلوارهای راسته، پیراهنهای چیندار و ژاکتهای تمیز و مرتب پر میکرد. این تغییر نشان از تغییرات قابل توجه در زندگی شخصی و حرفهای آدری بود. هپبورن پس از تمام شدن آخرین فیلمش در سال ۱۹۸۹، همیشه پلیوری به رنگ سفید بر تن داشت.
گوشوارههای حلقهای طلایی، مرواریدی و قطرهای آدری هپبورن همیشه در استایل او نقش مهمی داشتند. او استفاده از گوشوارههای قطرهای را به یکی از ترندهای محبوب مد تبدیل کرد و از این نوع گوشواره در استایلهای مختلف خود زیاد استفاده میکرد. این نوع گوشواره در کنار لباسهای بلند و باشکوه و آن لبخند درخشان به یکی از محبوبترین اجزای استایل آدری هپبورن تبدیل شده بود.
یکی دیگر از جزئیات زیبای استایل هپبورن کفشهای لوفر مشکی رنگ بود. این کفشها همراه با شلوار کوتاه و جورابهای بلند به او ظاهری جذاب میبخشید که هیچ وقت تکراری نمیشد.
نیمی از جذابیت آدری هپبورن در استایل خاص و شیک او بود. او با انتخاب لباسهای منحصربهفرد نشان داد که میتوان با ظاهری ساده نیز به اندازهی کافی شیک و دلربا بود. استایل آدری هپبورن و سلیقهی او در انتخاب لباس و اکسسوریهای دوستداشتنی باعث شد تا هنوز هم بسیاری از طرفداران استایل کلاسیک به لباس پوشیدن به سبک هپبورن علاقه نشان بدهند و معتقد باشند که سبک او هیچوقت از مد نمیفتد.
منبع: دیجی کالا مگ