جریمه سنگین پوتین برای مخالف سرسختش

جریمه سنگین پوتین برای مخالف سرسختش
پس از حدود سه هفته بی‌خبری بستگان الکسی ناوالنی از محل نگهداری او، سرانجام اصلی‌ترین رهبر مخالفان کرملین روز دوشنبه در منطقه دورافتاده «خارپ» در قطب شمال روسیه یافت شد.
کد خبر: ۲۰۳۹
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

یورونیوز نوشت: پس از حدود سه هفته بی‌خبری بستگان الکسی ناوالنی از محل نگهداری او، سرانجام اصلی‌ترین رهبر مخالفان کرملین روز دوشنبه در منطقه دورافتاده «خارپ» در قطب شمال روسیه یافت شد. انتقال او به این منطقه، سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری روسیه انجام شد.

الکسی ناوالنی ۴۷ ساله که دشمن شماره یک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه محسوب می‌شود در حال گذراندن حکم ۱۹ سال زندان به اتهام داشتن یک بنیاد ضدفساد است که دستگاه قضایی روسیه آن را یک «سازمان افراطی» خوانده و فعالیتش را غیرقانونی اعلام کرده است.

ناوالنی در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی به محض بازگشت از آلمان به روسیه دستگیر شد. او در سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی هنگام سفر از سیبری به سمت مسکو، در داخل هواپیما به کما رفت و در نهایت برای درمان به آلمان منتقل شد. آزمایش‌های انجام شده در بیمارستان آلمان نشان داد که او به سم اعصاب نوویچوک مسموم شده است.

منتقدان حکومت ولادیمیر پوتین بر این باورند که مسمومیت او به دستور رئیس‌‍جمهوری روسیه انجام شده است؛ با این وجود کرملین هرگونه نقش داشتن در این ماجرا را رد می‌کند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون