چگونه از وجود دوربین‌های مخفی در اتاق هتل یا اقامتگاه باخبر شویم؟

چگونه از وجود دوربین‌های مخفی در اتاق هتل یا اقامتگاه باخبر شویم؟
کارشناس امنیت هتل می‌گوید: اولین قدم حفظ خونسردی و منطقی بودن است. در ابتدا فکر کنید که یک نفر قصد ضبط چه چیزی را با دوربین مخفی دارد و چه سودی از این مسئله خواهد برد.
کد خبر: ۲۰۱۰۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵

زی‌سان: گزارش‌هایی که از وجود دوربین‌های مخفی در اتاق هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی و گردشگری در سراسر جهان حکایت دارد، نگرانی‌هایی را برای گردشگران و صنعت توریسم جهانی به وجود آورده است، اما چگونه می‌توان از وجود این دوربین‌ها باخبر شد؟

به گزارش زی‌سان به نقل از العین؛ یکی از متخصصان فنی مبارزه با نظارت و جاسوسی شرکت «ایده‌های عملیاتی پیشرفته، Advanced Operational Concepts» که با نام مستعار راهب، The Monk شناخته می‌شود درخصوص کنترل غیرقانونی اتاق‌ها در برخی از هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی و گردشگری در سراسر جهان که به وسیله دوربین‌های مخفی انجام می‌گیرد گفت: «به طور کلی، برای بررسی و کشف وجود دوربین مخفی سه راه اصلی فرکانس‌های رادیویی ( RF )، ردیابی لنز و بازرسی فیزیکی وجود دارد.

کارمند ویژه راهب که به گفته خودش در بسیاری از عملیات‌های مهم ارتش آمریکا در کنار نیروهای رده بالای ارتش همراه با همکارانش برای تجسس و کشف ابزارهای مخفی حضور داشته در تفسیر سه راه اصلی که عنوان کرده بود گفت: استفاده از شیوه اول و کمک گرفتن از ابزارهای دستی اسکن فرکانس رادیو، اگرچه ارزان‌قیمت خواهد بود، اما همیشه کارساز نیست. این روش تنها در زمانی که دوربین مخفی‌شده به صورت فعال در حال مخابره باشد، نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی در مورد روش دوم گفت: ردیابی لنز بسیار پر کاربرد است، با این شرط که به درستی اجرا شود. این روش نیاز به صبوری و استفاده درست از تکنیک دارد که این مسئله کار را سخت‌تر می‌کند. بررسی سریع اتاق به وسیله لنز و یا انتخاب زاویه نادرست برای بررسی، باعث می‌شود که نور بازتاب‌شده آن از منبع نور شما دیده نشود و نتیجه دلخواه را نگیرید.

چگونه از وجود دوربین‌های مخفی در اتاق هتل یا اقامتگاه باخبر شویم؟

در صورتیکه فرصت و زمان کافی و همچنین دسترسی به اتاق را داشته باشید، بازرسی فیزیکی کامل‌ترین و دقیق‌ترین شیوه خواهد بود. اگر که نتوانید ردیاب‌های دود داخل سقف را باز کنید، پشت نقاشی‌ها و تابلو‌های روی دیوار‌ها را چک کنید و یا داخل بخشی از دیوار که باز می‌شود را بررسی کنید، توانایی انجام یک جستجوی کامل فیزیکی را نخواهید داشت.

وی در ادامه توصیه کرد که اگر با چنین محدودیت‌هایی مواجه شدید می‌توانید از ترکیب سه روش استفاده کنید. شاید به طور قطع نتیجه نگیرید اما از زمان ورود به اتاق یک قدم جلوتر هستید و تا حدودی خیالتان راحت می‌شود.

کارشناس امنیت هتل می‌گوید: اولین قدم حفظ خونسردی و منطقی بودن است. در ابتدا فکر کنید که یک نفر قصد ضبط چه چیزی را با دوربین مخفی دارد و چه سودی از این مسئله خواهد برد.

کنترل سرویس‌های بهداشتی، اتاق خواب، فضاهای اداری و جایی که میز و کامپیوتر شما در آن قرار گرفته در اولویت است. وسیله‌ای که در وضعیت نامعمولی در این نواحی می‌بینید، نیاز به بررسی بیشتر دارد.

پنهان کردن دوربین در اتاق هتل‌ها و مسافرخانه‌ها غیرقانونی می‌باشد و قوانین حفظ حریم خصوصی بیشتر شرکت‌های اسکان گردشگر را می‌شکند. بنابراین به راحتی شما می‌توانید از محل مورد شکایت کنید و درخواست غرامت داشته باشید.

tags # هتل
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون