آقای بانکی‌پور! این وضعیت ابتذال روابط جنسی فقط در ذهن شماست نه در ترکیه /حواستان به سفره مردم باشد نه تختخواب آنها

آقای بانکی‌پور! این وضعیت ابتذال روابط جنسی فقط در ذهن شماست نه در ترکیه /حواستان به سفره مردم باشد نه تختخواب آنها
آتاترک، شخصیت مهم تاریخ ترکیه است که اغلب شهروندان این کشور برایش احترام قائل هستند و بی احترامی یک سیاستمدار ایرانی به رهبر فقید ترک ها می تواند زمینه ساز واکنش متقابل شود و این، به سود دو ملتی نیست که با احترام و حسن همجواری، در کنار هم زندگی می کنند. بانکی پور نمی داند که حرمت ها باید حفظ شوند و پرده دری نشود؟!
کد خبر: ۱۹۶۷۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱

عصر ایران نوشت: امیر حسین بانکی پور فرد، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی است؛ او چندی پیش، حرف زشت و ناروایی را درباره یکی از ملت‌های مسلمان و همسایه ایران زد که انتقاداتی را برانگیخت و امید می‌رفت یا اصلاح کند و با دستکم، تکرارش نکند و غائله ختم به خیر شود چرا که بعضی موضوعات را نباید بیش از حد، هم زد و تهوع آفرید!

 او با انتقاد از آتاترک، بنیانگذار جمهوری ترکیه، گفته بود: او ضربه بزرگی به ترکیه زد به طوری که الان در ترکیه به طور متوسط هر مردی با ۱۵ زن شریک جنسی است، این عددی که گفتم متوسط است و ممکن است مردی ۵۰ شریک جنسی و دیگری ۵ شریک جنسی داشته باشد. این رهاورد کشف حجاب آتاترک است که ما الان داریم می‌بینیم و خیلی نگرانی به بار آورده است!

بانکی پور بعد از انتقادات گفت که برای حرف هایش سند دارد و به آمار منتشره توسط یک وبسایت آمریکایی استناد کرد و در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، سخنانی گفت که جا دارد بدان بپردازیم:

۱ - کسانی که در جایگاه‌های رسمی هستند، باید این نکته بسیار ساده و پیش پا افتاده را بفهمند که سخن آنها وزن، معنا و بازتاب متفاوتی دارد با حرف‌های یک شهروند معمولی! آقای بانکی پور هم باید مانند خیلی‌های دیگر، متوجه این معنا باشد و برای کشور هزینه سازی نکند.

۲ - احتمالاً سواد انگلیسی بانکی پور به حدی کفایت نکرده که آمار سایت آمریکایی را درست متوجه شود. سایت آمریکایی که او بدان استناد کرده، نوشته است که هر مرد ترک در طول زندگی اش، با ۱۴.۵ نفر رابطه جنسی دارد. در حالی که بانکی پور، این چنین فهمیده که نوشته اند هر مردی همزمان با ۱۵ نفر "شریک جنسی" است.

البته هر گونه رابطه خارج از خانواده، ولو آن که یک نفر و یک مورد هم باشد، قبیح است ولی در مورد حاضر، سایت یک چیزی می‌گوید و بانکی پور چیز دیگری فهمیده و گفته است!

۳ - این معما هنوز در سپهر سیاسی ایران حل نشده است که چگونه می‌توانند آمار‌های غربی‌ها را در جا‌هایی که به زیان ایران است؛ نادرست و غرض ورزانه بدانند ولی اگر آمار آنها به کارشان بیاید، همان منابع را به قول بانکی پور در مصاحبه اخیرش، "معتبر" بدانند؟!

۴ - هر کسی می‌تواند درباره چهره‌های سیاسی و تاریخی، نظری داشته باشد و اعلام کند ولی یک سیاستمدار عاقل و با کفایت، هرگز درباره بنیانگذار کشور همسایه این گونه موهن و منفی سخن نمی‌گوید. آتاترک، شخصیت مهم تاریخ ترکیه است که اغلب شهروندان این کشور برایش احترام قائل هستند و بی احترامی یک سیاستمدار ایرانی به رهبر فقید ترک‌ها می‌تواند زمینه ساز واکنش متقابل شود و این، به سود دو ملتی نیست که با احترام و حسن همجواری، در کنار هم زندگی می‌کنند. بانکی پور نمی‌داند که حرمت‌ها باید حفظ شوند و پرده دری نشود؟!

مشکل همان بند اول این نوشتار است که بعضی‌ها بعد از رسیدن به کرسی‌های وکالت و ریاست و وزارت، هنور متوجه نیستند که جایگاه شان فرق کرده و باید حتی در واژه گزینی هم دقت و احتیاط به خرج دهند.

۵ - حرف‌های بانکی پور، نه تنها توهین و تهمت به مردان ترکیه‌ای است که توهینی بزرگ‌تر به ده‌ها میلیون زن مسلمان این کشور است. اگر این ادعا درست باشد که هر مرد ترکیه‌ای ۱۵ شریک جنسی دارد، معنای دیگرش نیز این است که زنان ترکیه‌ای هم به طور متوسط ۱۵ شریک جنسی دارند چرا که نسبت ترکیب جمعیتی زنان و مردان در ترکیه تقریباً یکسان است.

این در حالی است که چنین وضعیت مبتذل، وقاحت بار و شرم آوری فقط در ذهن بانکی پور برقرار است و نه در ترکیه و نه در هیچ جای دیگر دنیا مصداق ندارد.

بد نیست بانکی پور و همفکرانش بدانند که طبق آخرین برآوردها، تقریباً نیمی از زنان ترکیه دارای حجاب شرعی هستند و این را در کنار آمار ایران بگذارید که آمار زنان ایرانی که حجاب شرعی دارند، زیر ۵۰ درصد است.

واقعاً چگونه یک نماینده مجلس، یک مرد، یک مسلمان و فراتر از همه، یک انسان می‌تواند ده‌ها میلیون مرد و زن پاکدامن را این گونه قذف کند و بعد با خاطر آسوده سر بر بالین بگذارد؟!

tags # ترکیه
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون