(ویدئو) دستور پخت یک سیب‌زمینی کبابی جادویی به روش سرآشپز انگلیسی

(ویدئو) دستور پخت یک سیب‌زمینی کبابی جادویی به روش سرآشپز انگلیسی
یک سرآشپز هندی‌الاصل ساکن انگلستان نکات مهم خود را برای تهیه سیب زمینی سوخاری عالی به اشتراک گذاشته است. 
کد خبر: ۱۸۸۱
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

 

زی‌سان: یک سرآشپز هندی‌الاصل ساکن انگلستان نکات مهم خود را برای تهیه سیب زمینی سوخاری عالی به اشتراک گذاشته است. 

به گزارش زی‌سان: روش او شامل آب پز کردن سیب زمینی‌ها از یک تا پنج روز قبل و قرار دادن آن‌ها در ظرف آغشته به چربی غاز و گذاشتن آن‌ها در یخچال قبل از پخت نهایی است. 

روش او که در ویدئو نیز قابل مشاهده است. اگرچه دیالوگ ویدئو به زبان انگلیسی است، اما از روی تصویر کاملا می‌توان روش او را ببینیم. روش کار این آشپز به شرح ز یر است: 

اول، سیب زمینی‌های خود را یک تا پنج روز قبل از وعده غذایی مورد نظر آماده کنید.

دوم، سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و سپس آن‌ها را نصف کنید و سپس آن‌ها را در آب جوش با نمک زیاد قرار دهید. 

سوم، حرارت را کم کنید تا آب بجوشد. سیب‌زمینی‌ها بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه شروع به لایه‌برداری و جدا کردن پوست می‌کنند. 

چهارم، یک تا پنج روز قبل آن‌ها را بجوشانید تا در این مدت کاملا خشک شوند و چربی را بهتر جذب کنند چرا که بعدا قرار است در چربی خوابانده شوند. 

پنجم، پس از پخته شدن، آن‌ها را کاملاً آبکش کنید و روی یک توری خنک بگذارید تا از همه طرف کاملاً خشک شوند. نگه داشتن آن‌ها در یخچال در طول شب یک امتیاز مهم در فرآیند پخت است.

+ پیشنهاد: اگر هر روز سیب زمینی بخورید چه می‌شود؟

ششم، از قبل قالب حلبی یا آلومینیومی را با چربی غاز آغشته کنید و در فر با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. چربی باید به اندازه فر داغ باشد، سپس سیب زمینی‌ها را داخل آن بریزید. برای این کار از انبر استفاده کنید یا آن‌ها را یکی یکی داخل قالب قرار دهید تا پراکنده نشوند. با نگاه کردن به تصویر می‌توان شکل قالب و نحوه گذاشتن سیب‌زمینی‌ها را مشاهده کرد. مطمئن شوید که همه سیب‌زمینی‌ها به چربی غاز برخورد می‌کنند و روی هم انباشته نیستند وقتی به چربی غاز برخورد می‌کنند باید صدای جلزولز بدهند.

هفتم، آن‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد بپزید، سپس فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد کاهش دهید و ۲۰ دقیقه دیگر بپزید. وقتی فر را خاموش کردید همه سیب زمینی‌ها را بچرخانید تا یکنواخت بپزند.

هشتم، هنگامی که همه سیب‌زمینی‌ها پختند و آماده خوردن شدند، هنگام گاز گرفتن سیب زمینی‌ها باید صدای ترد نسبتا بلندی داشته باشند، با این حال هنوز مرکز سیب‌زمینی‌ها کرکی خوشمزه است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون