سریال «گناه فرشته» نیامده جنجالی شد؛ ورود شهاب حسینی به یک پرونده مرموز!

سریال «گناه فرشته» نیامده جنجالی شد؛ ورود شهاب حسینی به یک پرونده مرموز!
سریال گناه فرشته به عنوان یک سریال پر ستاره از روز جمعه (اول دی) وارد شبکه‌های نمایش خانگی شد. اما نمایش قسمت این سریال بسیار زودتر از آن‌چه قابل تصور است جنجال‌ساز شده است. 
کد خبر: ۱۸۴۸
|
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

سریال گناه فرشته به کارگردانی حامد عنقا، در نمایش اولین قسمت خود اثبات کرد که با یک داستان رمزآلود و جذاب مواجه هستیم که قرار است که روز‌های جمعه هر هفته ما را با دیدن خود میخکوب کند. 

به گزارش «زی‌سان»، پس از چند هفته انتظار، بالاخره روز جمعه اول دی ماه اولین قسمت سریال پرستاره «گناه فرشته» از شبکه نمایش خانگی پخش شد. این سریال به طور اختصاصی ساعت ۸ صبح هر جمعه از «فلیمیو» پخش می‌شود. تا کنون در ارتباط با تعداد قسمت‌های سریال گناه فرشته اطلاعاتی دقیق ارائه نشده، اما به نظر می‌رسد حداقل ۱۵ قسمت خواهد بود. 

در سریال گناه فرشته، بازیگران نام‌آشنا و مشهوری همانند، شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی، مهدی سلطانی سروستانی، بهروز رضوی و پردیس پورعابدینی حضور دارند. تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سریال گناه فرشته، حامد عنقا است.

داستان سریال فرشته چیست؟ 

دختری به نام فرشته، محوریت اصلی سریال را تشکیل می‌دهد. فرشته متهم به قتل مردی شده و قرار است در دادگاه محاکمه شود. قصه قتل مردی به نام عشیری توسط خدمتکار زن جوان خانه که سرآغاز داستانی پیچیده است. روایت کلی داستان و موضوع سریال گناه فرشته درباره فساد است که به قتل می‌انجامد. اما کیهان در مقاله جدید نوشته داستان سریال گناه فرشته درباره قتل‌های زنجیره‌ای و کنایه به قتل‌های زنجیره‌ای و دروغ‌های حاشیه‌ای مربوط به اتوبوس ارمنستان است.

پوستر سریال گناه فرشته

در سریال گناه فرشته با داستانی پر فراز و نشیب روبرو هستیم که معما‌های حل نشده آن در همان قسمت اول با میزان بخشی از درام‌های سریال‌های ایرانی برابری می‌کند! گناه فرشته با یک سریال پر فراز و نشیب و پر رمز و راز همراه است که کاراکتر‌های بسیاری را بر سر راه داستان‌پردازی‌اش گذاشته است. قتل عشیری آن هم در شب سالگرد مرگ مادر حامد و ارتباط مرگ مشکوک مادر حامد و ارتباط آن با عشیری که مربوط به اتفاقات سال ۸۸ است نشان از یک داستان پر پیچ و خم و تو در تو دارد که تماشای آن را در قسمت‌های بعد جذاب‌تر می‌کند.

قسمت اول سریال گناه فرشته؛ آن‌چه گذشت و آن‌چه کانون توجهات را به سوی خود جلب کرد؟

ساختار و داستان قسمت اول سریال گناه در اولین پخش نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد. قسمت اول با معرفی شخصیت‌ها، پیشینه‌های آن‌ها و روابط و جایگاهی که نسبت به هم دارند شروع شد و با شکل‌گیری تعلیق مهمی در زندگی حامد تهرانی به اوج خود رسید. 

به گزارش فیلم‌نیوز، پردیس پور عابدینی در نقش «فرشته» متهم به قتل صاحب‌کارش است. سریال با نمایش صحنه یک قتل شروع می‌شود. ما به همراه شخصیت فرشته که دست‌ها و لباس‌هایش خونی است و چهره‌ای آشفته و نگران دارد، تا کلانتری می‌رویم و حس می‌کنیم با پای خودش رفته تا به قتلی که انجام داده اعتراف کند. بعد از این سکانس است که مرحله به مرحله با اطلاعات جدیدتری روبه‌رو می‌شویم و پس از سکانس دادگاه، به این نتیجه می‌رسیم که واقعا قتلی توسط فرشته اتفاق افتاده است.

مهدی سلطانی  در سریال گناه فرشته

با باز شدن پای حامد به ماجرای این پرونده و پیشینه‌ای که از دارودسته مقتول دارد و ایستادگی مقابل همسرش که وکالت آن‌ها را به عهده گرفته، ماجرا بتدریج در ذهن‌مان شکل دیگری پیدا می‌کند. نهایتا در انتهای این قسمت، از زبان فرشته، روایتی دیگر درباره همان سکانس ابتدایی می‌شنویم که ذهنمان را به عنوان مخاطب آشفته می‌کند. این همان تعلیقی است که حامد عنقا در قسمت اول ایجاد کرده تا نتوانیم به راحتی از کنار سریال بگذریم.

شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی

بازی درخشان شهاب حسینی در مواجهه با چالش‌هایی که پیش روی حامد تهرانی قرار داشت، یکی از برگ برنده‌های مهم قسمت اول بود. شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی یک وکیل دادگستری است که در پرونده‌های حقوقی صاحب نام است و ثروت زیادی را به واسطه حسن شهرت کسب کرده است. همسرش نیز شغل وکالت را در پیش گرفته و دختری دارند که در آستانه ۱۴ سالگی است.

شهاب حسینی در سریال گناه فرشته

همین ویژگی حامد تهرانی باعث می‌شود تا در همان قسمت اول او درگیر پرونده قتل عشیری شود و با فرشته آشنا شده و سعی کند وکالت او را قبول کند. قتل عشیری آن هم در شب سالگرد مرگ مادر حامد و ارتباط مرگ مشکوک مادر حامد و ارتباط آن با عشیری که مربوط به اتفاقات سال ۸۸ است نشان از یک داستان پر پیچ و خم و تو در تو دارد که تماشای آن را در قسمت‌های بعد جذاب‌تر می‌کند.

لادن مستوفی در نقش مهتاب محتشم

مهتاب محتشم با بازی لادن مستوفی به عنوان وکیل دادگستری روبه‌رو می‌شویم؛ زنی که در دادگاه با قدرت مقابل وقت تلف کردن وکیل فرشته می‌ایستد و بعدتر می‌بینیم که با خانواده مقتول ناهار می‌خورد. او در جایگاه مادر و همسر، شمایلی مهربان و صمیمی دارد، اما در پایان قسمت اول و فاش شدن رازها، مرموزتر از قبل به نظر می‌رسد.

لادن مستوفی در سریال گناه فرشته

پردیس پورعابدینی در نقش فرشته و بهرزو رضوی در نقش پدر حامد

فرشته با بازی پردیس پورعابدینی، اینبار هم به عنوان دختری ساده از طبقه فرودست معرفی می‌شود؛ دختری که از روی چهره و لحن صحبت کردنش می‌توانیم او را باور کنیم، اما او هم کماکان برایمان مرموز است. 

بهروز رضوی از گویندگان خوش‌صدا و پیشکسوت عرصه دوبلاژ و رادیو در سریال گناه فرشته برای اولین بار جلوی دوربین رفته است. شخصیت او یک مرد پرنفوذ و عمیق را نشان می‌دهد که هم ثروتمند است و هم سعی می‌کند از پسرش و خانواده فرزندش در مقابل برخی تیرگی‌ها محافظت کند. بازی بهروز رضوی قطعا یکی از جذابیت‌های سریال است که در قسمت‌های بعدی نیز می‌توان از تماشای آن لذت برد.

پردیس پورعابدینی در سریال گناه فرشته

کشیده شدن دایره تمجید‌ها به سوی کارگردان

نکته مهم در قسمت اول سریال گناه فرشته تسلط حامد عنقا در کارگردانی بوده که نگاه منتقدان و سینه‌فیل‌ها را به سوی خود جلب کرد. سکانس‌های ابتدایی فیلم نشان از تلاش‌های کارگردانی دارد که فراتر از نخستین تجربه خود عمل کرده و خبر از یک فیلمساز کاربلد می‌دهد که می‌توان به ساخته‌هایش اعتماد کرد.

حضور عنقا در مقام کارگردان برای نوشته‌های او که در مقام فیلمنامه‌نویس دارای شناسنامه و کارنامه موفق است، می‌تواند به بهتر شدن تصاویر و ارتباط خوب متن و تصویر کمک کند. فارغ از کارگردانی عنقا دیالوگ‌های سریال در قسمت اول هم نشان از پختگی فیلمنامه‌نویس دارد.

کیهان با توپ پر وارد شد!

روزنامه کیهان پس از پخش قسمت اول گناه فرشته نوشته داستان این سریال کنایه به قتل‌های زنجیره‌ای است. کیهان در این باره نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از سریال‌های در حال انتشار شبکه نمایش خانگی برای دو تن از شخصیت‌های به قتل رسیده سریال، نام پروانه دختر داریوش را انتخاب کرده است.

شاید این انتخاب عناوین سهوی به نظر برسد، اما در ادامه این سریال که قسمت‌های آتی آن در هفته‌های آینده منتشر می‌شود، دستیار یکی از شخصیت‌های اصلی وقتی با قتل‌ها و مفقودشدن سایر کاراکتر‌های فیلم مواجه می‌شود، به یکی دیگر از شخصیت‌های فیلم یادآوری می‌کند «مگر شما داستان اتوبوس ارمنستان، پوینده و مختاری را برای من تعریف نکردید؟» (باز هم کنایه به قتل‌های زنجیره‌ای و دروغ‌های حاشیه‌ای مربوط به اتوبوس ارمنستان) یکی از شعار‌های تبلیغاتی این سریال این است که «چهارده سال پیش باهات چیکار کردن؟!» با توجه به اینکه رخداد‌های وقوع سریال با جزئیات فراوانی اشاره به سال ۱۴۰۲ دارد این پرسش یکی از شخصیت‌ها اشاره به سال ۸۸ دارد.

انتظار می‌رود نهاد‌های نظارتی مسئول نسبت به انتشار چنین قید‌های ضدامنیتی در محتوا‌های سریال‌های شبکه نمایش خانگی جلوگیری کنند. البته نکته قابل توجه این است که کیهان، پروانه را دختر داریوش فروهر دانسته، در حالی که پروانه نام همسر داریوش فروهر بوده و نام دختر او پرستو است.

سایر اخبار
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: