(ویدئو) انتشار ویدئوی عجیب و ترسناک رپ‌خوانی مونالیزا جنجالی شد

(ویدئو) انتشار ویدئوی عجیب و ترسناک رپ‌خوانی مونالیزا جنجالی شد
مایکروسافت ویدئوی وحشتناکی از رپ‌خوانی مونالیزا را منتشر کرد که جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۸۲۸۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

زی‌سان: شرکت مایکروسافت یک ویدیوی ساخته شده توسط هوش مصنوعی از رپ مونالیزای لئوناردو داوینچی را منتشر کرد که در شبکه‌های اجتماعی به شدت وایرال شد و بینندگان این ویدئو نظرات خود را درباره آن بیان کردند. 

به گزارش زی‌سان؛ این غول تکنولوژی از فناوری هوش مصنوعی جدید خود به نام VASA-1 رونمایی کرد که می‌تواند یک تصویر ثابت و یک کلیپ صوتی را با هم ترکیب کند تا ویدیو‌هایی از چهره‌های ثابت در حال صحبت کردن را تولید کند. 

در همین راستا و برای تست این تکنولوژی، مایکروسافت کلیپی از آهنگ رپ‌خوانی مونالیزا منتشر کرد. این آهنگ در واقع آهنگ لیدی گاگا نبود بلکه آهنگی بود که توسط «آن هاتاوی» در سال ۲۰۱۱ در تاک‌شوی «کانن اوبراین» نوشت و اجرا کرد.

مایکروسافت این ویدئو را به همراه پستی منشتر کرد که تا چند ساعت بعد بیش از ۷ میلیون بازدید گرفت و در فضای مجازی وایرال شد. این کلیپ بخشی از تحقیقات منتشر شده شرکت مایکروسافت در راستای توسعه هوش مصنوعی است. 

مردم در پاسخ به این ویدیوی وایرال شده واکنش‌های تندی داشتند. اغلب ان‌ها این سؤال را مطرح می‌کردند، «چرا باید چنین چیزی وجود داشته باشد؟ هیچ نکته مثبتی در این کلیپ ساختگی وجود ندارد».

برخی نیز این ویدئو را خنده‌دار می‌دیدند به طوری که برخی از کاربران می‌گفتند که نمی‌توانند جلوی خنده خودشان را بگیرند. 

کاربری دیگر در شبکه ایکس با تاسف گفت: «یک روز دیگر و یک ویدیوی ترسناک دیگر». 

شخص دیگری نوشت: «این ویدئو به شکلی غیرمنتظره خشن، عجیب و وحشتناک است.»

یکی از کاربران با کنایه گفت: «اوه. کاش داوینچی می‌توانست شاهد این موضوع باشد».

یکی دیگر گفت: «فکر می‌کنم این مونالیزای رپ‌خوان، لوب‌های گیجگاهی‌ام را به هم ریخته است».

مایکروسافت توضیح داد که این هوش مصنوعی «قابلیت مدیریت ورودی‌های عکس و صدا خارج از برنامه‌های توزیع سیستم آموزشی» را نشان می‌دهد.

برای مثال، هوش مصنوعی «واسا - وان» می‌تواند عکس‌های هنری، صدا‌های خوانندگان و گفتار غیرانگلیسی را مدیریت کند. این نوع داده‌ها در مجموعه آموزشی وجود نداشته است.

این شرکت بر تأثیرات مثبت فناوری جدید هوش مصنوعی، مانند افزایش برابری آموزشی، بهبود دسترسی برای افرادی که دارای چالش‌های ارتباطی هستند، و ارائه همراهی یا حمایت درمانی برای افراد نیازمند تأکید کرد.

با این حال، آنها همچنین هشدار دادند که هدف آنها از توسعه این هوش مصنوعی «فریب دادن یا سوء استفاده» نیست و این خطر وجود دارد که از این هوش مصنوعی برای جعل هویت انسان‌ها سوء استفاده شود.

با توجه به همه ملاحظات مربوط به فناوری هوش مصنوعی، مایکروسافت گفت: «هیچ برنامه‌ای برای انتشار نسخه آزمایشی آنلاین، API، محصول، جزئیات پیاده‌سازی اضافی یا هر پیشنهاد دیگیری ار ندارند مگر اینکه از استفاده از این فناوری به‌طور مسئولانه و مطابق با استاندارد‌ها و مقررات مناسب مطمئن نشوند نخواهند داشت.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۱ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون