(تصاویر) خطرناک‌ترین مکان‌ها در زمان گرم شدن کره زمین؛ از این شهرها فرار کنید!

(تصاویر) خطرناک‌ترین مکان‌ها در زمان گرم شدن کره زمین؛ از این شهرها فرار کنید!
گرم شدن کره زمین باعث بالا آمدن آب دریاها می‌شود و همین امر باعث می‌شود برخی مکان‌ها که ارتفاع پایینی از سطح دریا دارند به زیر آب بروند. اگر نمی‌دانید کدام مکان‌ها مستعد از بین رفتن به دلیل گرم شدن کره زمین هستند مطلب زیر را بخوانید.
کد خبر: ۱۷۵۳
|
۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴

زی‌سان: گرم شدن کره زمین باعث بالا رفتن سطح آب دریا‌ها شده و بسیاری از مناطق کم ارتفاع در سراسر جهان را در معرض خطر غرق شدن قرار می‌دهد.

به گزارش زی‌سان، شش مکان ذکر شده در پایین تنها چند نمونه از مناطق متعددی هستند که با این تهدید روبرو هستند.

جزایر مالدیو

مالدیو

 

مالدیو یک مقصد توریستی محبوب است که در صورت ادامه افزایش سطح آب دریا ممکن است به طور کامل از روی نقشه محو شود. صخره‌های مرجانی، سواحل و استراحتگاه‌های مجلل آن سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند، اما اگر جزایر توسط دریا بلعیده شوند، همه این‌ها ناپدید می‌شوند.

ونیز

ونیز

 

ونیز شهری با تاریخ و فرهنگ غنی است که به دلیل کانال ها، پل‌ها و معماری نمادین خود شناخته شده است. زیبایی منحصر به فرد آن توسط مردم سراسر جهان تحسین می‌شود، اما اکنون در معرض خطر افزایش سطح آب دریاست. میدان معروف سنت مارک، که چندین بار در سال جاری می‌شود، در صورت ادامه افزایش سطح دریا، می‌تواند برای همیشه به زیر آب برود.

نیواورلئان

نیواورلئان

 

نیواورلئان مکان دیگری است که به شدت در برابر افزایش سطح آب دریا آسیب پذیر است. این شهر قبلاً از تأثیرات طوفان کاترینا که در سال ۲۰۰۵ باعث سیل‌های ویرانگر شد، آسیب دیده است. افزایش سطح آب دریا‌ها می‌تواند بلایای آینده را حتی بدتر کند و موسیقی، آشپزی و معماری منحصر به فرد شهر را تهدید کند.

جزایر مارشال

جزایر مارشال

 

جزایر مارشال مجمع الجزایری دورافتاده و کم جمعیت در اقیانوس آرام هستند، اما ساکنان آن نیز در معرض خطر بالا آمدن سطح دریا هستند. این جزایر دارای فرهنگ و تنوع زیستی غنی، از جمله گونه‌های منحصر به فرد پرندگان و حیات دریایی هستند. اگر جزایر زیر آب ناپدید شوند، جهان بخش ارزشمندی از میراث طبیعی و فرهنگی خود را از دست خواهد داد.

میامی

میامی

 

میامی شهری پر جنب و جوش و محبوب است که با سواحل، تفریحات شبانه و جاذبه‌های فرهنگی، سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. با این حال، در معرض خطر غرق شدن در دریا نیز قرار دارد. تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح دریا نه تنها اقتصاد شهر، بلکه زندگی و خانه ساکنان آن را نیز تهدید می‌کند.

تووالو

تووالو

 

تووالو، کوچکترین کشور مستقل جهان، شاید آسیب پذیرترین کشور در برابر بالا آمدن سطح دریا باشد. ۹ جزیره مرجانی این کشور در حال حاضر دچار سیل و فرسایش مکرر شده‌اند که زندگی مردم آن را دشوار ساخته است. از دست دادن تووالو یک تراژدی برای مردم آن و جهان خواهد بود، زیرا مکانی منحصر به فرد و زیبا با میراث فرهنگی غنی است.

به صورت خلاصه باید گفت افزایش سطح آب دریا‌ها ناشی از گرمایش جهانی یک تهدید جدی برای بسیاری از نقاط در سراسر جهان است. از دست دادن این مکان‌ها نه تنها برای مردمی که آن‌ها را خانه خود می‌نامند یک تراژدی است، بلکه برای میراث طبیعی و فرهنگی جهان نیز ضایعه خواهد بود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: