رکوردشکنی سپاهان در آزادی با بزرگ‌ترین پیروزی تاریخ

رکوردشکنی سپاهان در آزادی با بزرگ‌ترین پیروزی تاریخ
تیم فوتبال سپاهان ایران موفق شد از هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با جشنواره گل و تحقیر آلمالیق، نماینده ازبکستان را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کند
کد خبر: ۱۶۷
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰

زی‌سان: تیم فوتبال سپاهان با ارائه یک نمایش سراسر مهیج موفق شد حریف ازبکستانی خود را در ورزشگاه آزادی نابود کند و بهترین پیروزی یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان را هم رقم زد.

به گزارش زی‌سان به نقل از ورزش سه، پس از ماجرا‌های مربوط به برگزار نشدن بازی سپاهان برابر الاتحاد و در ادامه حکم بی‌سابقه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه نماینده ایران مشخص بود که شاگردان مورایس با توپ پر به مصاف برابر آلمالیق وارد می‌شوند، اما نتیجه‌ای که در پایان مسابقه با برتری ۹ بر صفر طلایی‌پوشان فوتبال ایران رقم خورد، به هیچ عنوان قابل تصور نبود. نیمه اول برای شاگردان مورایس خیلی خوب پیش نرفت. آن‌ها شروع خوبی در مسابقه داشتند، اما به جز همان یک گلی که فرشاد احمدزاده در دقیقه ۷ وارد دروازه ارگاشیف کرد، دیگر نتوانستند برتعداد گل‌هایشان بیفزایند. البته که احمدزاده در دقیقه ۱۱ گل دوم را ثبت کرد، اما این اولین گل از سه گل مردود سپاهان در این مسابقه تاریخی بود. 

در نیمه دوم شرایط به طور کلی عوض شد. طوفان سهمگینی توسط شاگردانش در ورزشگاه آزادی به پا شده بود و شاگردان میرجلال کاسیموف توانی برای مقابله با آن نداشتند. به ثمر رسیدن ۱۰ گل که دو تای آن‌ها مردود اعلام شد نشان می‌دهد که سراسر نیمه دوم طلایی پوشان فوتبال ایران خیمه‌های سنگین روی دروازه آلمالیق زده بودند و در این بین اخراج کومیلوف مدافع تیم ازبکستانی در دقیقه ۶۶ که بازی با پیروزی ۴ بر صفر سپاهان دنبال می‌شد، سبب شد تا کمی کار شاگردان مورایس برای رقم زدن چنین نتیجه شگفت‌انگیز و اعجاب آوری ساده‌تر شود. احتمالا اگر فقط چند دقیقه دیگه بازی ادامه پیدا می‌کرد، گل دهم هم از راه می‌رسید، اما همین حالا هم سپاهانی‌ها توانستند با تکرار پیروزی ۹ گله پرسپولیس که سال‌ها پیش در جام در جام آسیا رقم خورده بود، این رکورد را در سطحی بالاتر به نام خودشان ثبت و ضبط کنند و بعید هم به نظر می‌رسد که تا سال‌ها این رکورد برای تیمی قابل دستیابی باشد.

با این پیروزی روحیه بخش سپاهان ۷ امتیازی شد و آلمالیق چهارمین شکست پیاپی خود را تجربه کرد و حالا رقابت در دو هفته باقی مانده گروه سوم مسابقات با توجه به ۷ امتیازی بودن نیروی هوایی عراق و ۹ امتیازی بودن الاتحاد نفسگیر و مهیج دنبال خواهد شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون