چگونه با مراقبت از سلامت روان از پوست و موی خود مراقبت کنیم؟

چگونه با مراقبت از سلامت روان از پوست و موی خود مراقبت کنیم؟
آیا نگران پوست و موی‌تان هستید؟ شاید شما هم در دسته افرادی باشید که خیلی از آن‌ها مراقبت می‌کنید، اما هنوز علائم پیری، تیرگی، لک پوست و ریزش مو دست از سرتان برنمی‌دارد.
کد خبر: ۱۶۲۴
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

زی‌سان: آیا نگران پوست و موی‌تان هستید؟ شاید شما هم در دسته افرادی باشید که خیلی از آن‌ها مراقبت می‌کنید، اما هنوز علائم پیری، تیرگی، لک پوست و ریزش مو را دارید. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که تلاش شما به این دلیل به نتیجه نمی‌رسد که حواستان به سلامت روان‌تان نیست؟ بله، این اتفاق ممکن است بیفتد!

به گزارش زی‌سان، مراقبت از سلامت روان می‌تواند پوست و موی شما را هم سالم نگه دارد. با ما همراه باشید تا ببینم چطور می‌توانیم با کنترل اعصاب، پوست و موی بهتری داشته باشیم.

+ پیشنهاد: از خشکی پوست جلوگیری کنید

۱. عصبانیت‌تان را کنترل کنید

خودتان را کنترل کنید که عصبانی نشوید. وقتی خیلی عصبانی می‌شوید، پوستتان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. عصبانی شدن می‌تواند پوست شما را پیر کند. به محض اینکه عصبانی شدید، خود را کنترل کنید، نفس عمیق بکشید و سعی کنید آرام باشید. صبور باشید. بدانید که این فقط یک تصادف است و بعداً همه چیز عادی می‌شود. به یاد داشته باشید که «هیچکس نمی‌تواند برای همیشه عصبانی بماند.»

چگونه با مراقبت از سلامت روان از پوست و موی خود مراقبت کنیم؟

۲. شب‌ها موبایل را کنار بگذارید

در تاریکی و تا دیروقت با موبایل، تبلت و لپ‌تاپتان کار نکنید. برخی از افراد هستند که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند و در نتیجه دچار مشکلات پوستی می‌شوند؛ مشکلاتی مانندِ علائم پیری، چین و چروک، لکه‌های تیره و سلامت ضعیف پوست و مو؛ بنابراین سعی کنید کارتان را زودتر تمام کنید و شب‌ها به اندازه کافی، حداقل ۷ ساعت، بخوابید.

+ پیشنهاد: سرعت بخشیدن به رشد موها

چگونه با مراقبت از سلامت روان از پوست و موی خود مراقبت کنیم؟

۳. اضطراب‌تان را کنترل کنید

در مورد چیزی بیش از حد مضطرب نشوید. اضطراب یا تنش بیش از حد به مو‌های شما آسیب زیادی می‌زند. اضطراب زیاد باعث ریزش مو می‌شود. اگر بیش از حد نگران باشید، ممکن است مقداری از مو‌های خود را از دست بدهید. این یک واکنش هورمونی است که در هنگام نگرانی باعث ریزش مو می‌شود. پس نگران نباشید و سعی کنید نسبت به همه چیز خوشبین باشید.

+ پیشنهاد: فقط با این سه محصول از پوستتان مراقبت کنید تا بهترین پوست را داشته باشید.

چگونه با مراقبت از سلامت روان از پوست و موی خود مراقبت کنیم؟

۴. به صورت مداوم ورزش کنید

به طور منظم تمرین کنید. تحرک بدن برای کل بدن و همچنین برای پوست و مو‌های شما عالی است. ورزش منظم باعث سلامت خون می‌شود و خون سالم در بدن به جریان می‌افتد که باعث سلامت پوست و مو‌ها می‌شود. بنابراین، روزی حداقل ۱۵ دقیقه به طور منظم ورزش کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون