این خبر تکمیل می‌شود...

آخرین جزئیات حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل

آخرین جزئیات حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
سپاه پاسداران اعلام کرد: ده‌ها موشک و پهپاد به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک شد
کد خبر: ۱۵۸۳۱
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۴

زی‌سان: حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد.

به گزارش «زی‌سان»، تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان اسرائیلی اعلام کرد که ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود به اسرائیل را آغاز کرد.

در ادامه گزارش لحظه به لحظه حمله سپاه به اسرائیل آمده است:

سپاه پاسداران: ده‌ها موشک و پهپاد به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

عبور پهپاد‌های ایرانی از آسمان دو استان الناصریه و میسان عراق

العربیه از قول یک منبع امنیتی مدعی شد که پهپاد‌های ایرانی پرتاب شده به سوی اسرائیل از آسمان دو استان الناصریه و میسان در عراق عبور کردند.

تاکید اسرائیل بر تلاش برای وارد نشدن پهپادها

دانیل هگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، در یک نشست خبری اعلام کرده بود: مردم اسرائیل در جاهای امن بمانند.

وی گفته بود: ارتش اسرائیل و پدافند هوایی آماده مقابله با تهدیدات ایران است که طی ساعات آتی رخ خواهد داد. با آمریکا و شرکای منطقه‌ای برای تعامل با هرگونه حمله هماهنگی داریم.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزوده بود: تلاش می‌کنیم که پهپادها وارد اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) نشوند و به محض ورود آژیرهای خطر به صدا در می‌آیند.

بایدن خود را به کاخ سفید رساند

الجزیره نوشت: بایدن خود را به کاخ سفید رساند تا جلسه‌ی ساعاتی دیگرِ شورای عالی امنیت ملی امریکا حضور پیدا کند.
 
کاخ سفید نیز اعلام کرد: مشاور امنیت ملی و دستیارش، بایدن را در جریان رویدادهای خاورمیانه قرار دادند.

عراق و اردن حریم هوایی خود را بستند

عراق و اردن و رژیم اسرائیل اعلام کردند که حریم هوایی خود را بعد از آغاز عملیات تلافی جویانه ایران بسته یا خواهند بست. وزیر حمل و نقل عراق شنبه شب از بسته شدن حریم هوایی و توقف پرواز در آسمان این کشور خبر داد.

دولت اردن نیز همزمان با انتشار گزارش‌هایی از شروع عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل، حریم خود را بست و پرواز‌ها را کلا کنسل کرد.

اردن حالت فوق‌العاده اعلام کرد 

رویترز اعلام کرد در پی حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل،‌ اردن حالت فوق‌العاده اعلام کرده و در مقابله با پهپادها به اسرائیل کمک خواهد کرد/ فارس

پهپاد‌ها ساعت ۲ به اسرائیل می‌رسند

شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد که پیش بینی می‌شود پهپاد‌های ایران در صورت هدف قرار نگرفتن از ساعت ۲ نیمه شب به اهداف خود برسند.

ورود اولین دسته از پهپاد‌های ایران به اسرائیل

بنا به تصاویر منتشر شده اولین دسته از پهپاد‌های ایران به سرزمین‌های اشغالی رسید. 

اطلاعیه سپاه: اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در اسرائیل

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد. به گزارش  روابط عمومی سپاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از پاسخ دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه به جنایت‌های اخیر رژیم خبیث صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، از شلیک و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

واکنش فرانسه، انگلیس و روسیه به حمله ایران به اسرائیل

بایدن به صراحت حمایت کشورش از امنیت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت: حمایت ما از (رژیم) اسرائیل آهنین است. ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از آنها در برابر این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: اگر آمریکا میخواهد برای حمایت از اسرائیل به میدان بیاید ما اینجا بیکار نمیشینیم، کوچیک‌ترین تعرضی از سوی آمریکا به خاک ایران ما را مجبور به حمایت از ایران میکند.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: حمله ایران به اسرائیل را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس هم اعلام کرد: ایران بار دیگر ثابت کرد که به دنبال ایجاد هرج و مرج در منطقه است.

بیانیه عربستان درباره حمله ایران به اسرائیل

وزارت خارجه عربستان بامداد روز یکشنبه با ابراز نگرانی عمیق از تحولات تشدید تنش نظامی در خاورمیانه و جدیت پیامد‌های آن، طرفین را به خویشتنداری فرا خواند.

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده است: «وزارت خارجه نگرانی عمیق عربستان سعودی را از تحولات تشدید تنش نظامی در منطقه و جدیت عواقب آن ابراز می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که نهایت خویشتنداری را به خرج داده و منطقه و مردم آن را از خطرات جنگ دور نگه دارند

درخواست بایدن از نتانیاهو برای عدم پاسخ به ایران

رسانه عبری اسرائیل هیوم خبر داده بایدن از نتانیاهو خواسته به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخی ندهد.

کابینه جنگ مسئول تعیین نوع پاسخ اسرائیل به ایران شد

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در پایان جلسه بامداد یکشنبه خود، اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری در مورد تعیین نحوه پاسخ به حمله ‎ایران را به کابینه جنگی این رژیم که متشکل از ‎نتانیاهو، گالانت و «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ، تفویض کرد.

۱۵۰ موشک به سمت اسرائیل پرتاب شد

 روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ۱۵۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

 

 

سایر اخبار
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون