فال حافظ امروز یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

فال حافظ امروز یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
فال حافظ پیشینه‌ای طولانی در سنت و فرهنگ جامعه ایرانی دارد و بخشی جدایی‌ناپذیر از باور ایرانیان برای گرفتن تصمیم درست در دوراهی‌های زندگی و آینده است. 
کد خبر: ۱۵۸۲۳
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند. 

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است. 

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال یک‌شنبه ۲۶ فروردین به تفال حافظ بدین گونه است:‌

بار‌ها گفته‌ام و بار دگر می‌گویم

که من دلشده این ره نه به خود می‌پویم

در پس آینه طوطی صفتم داشته‌اند

آن چه استاد ازل گفت بگو می‌گویم

من اگر خارم و گر گل چمن آرایی هست

که از آن دست که او می‌کشدم می‌رویم

دوستان عیب من بی‌دل حیران مکنید

گوهری دارم و صاحب نظری می‌جویم

گرچه با دلق ملمع می‌گلگون عیب است

مکنم عیب کز او رنگ ریا می‌شویم

خنده و گریه عشاق ز جایی دگر است

می‌سرایم به شب و وقت سحر می‌مویم

حافظم گفت که خاک در میخانه مبوی

گو مکن عیب که من مشک ختن می‌بویم

تعبیر و تفسیر غزل

تغییر بسیاری از اتفاقاتی که برای ما پیش می‌آید از عهده ما خارج است و آنها را به قضا و قدر الهی نسبت می‌دهند، باید آنها را همان‌گونه که هستند، قبول کنی. احکام خداوند را مو به مو انجام می‌دهی. روزی خواهد رسید که اطرافیان قدر تو را بیشتر بدانند. هنوز نمی‌دانی که دقیقاً چه کاری می‌خواهی انجام بدهی و چه مسیری را بایستی در پیش بگیری. منتظر هستی که دیگران برای تو تصمیم بگیرند. بهتر است که درباره خود و اهداف خویش تجدید نظر کنی تا بهتر بتوانی تصمیم بگیری. اراده‌ات را محکم کن و بر خدا توکل بنما.     

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون