۸ کار کوچک برای داشتن یک آشپزخانه تمیز و براق

۸ کار کوچک برای داشتن یک آشپزخانه تمیز و براق
گاهی‌اوقات، برای پاک کردن همه زباله‌ها، کثیفی‌ها و خرده‌ریزه‌هایی که در آشپزخانه جمع‌شده‌اند، یک نظافت کامل و چند ساعته لازم است. در مواقع دیگر، فقط چند دقیقه زمان کافیسا. اینجاست که این کار‌های کوچک وارد عمل می‌شوند. این ۸ کار هر کدام فقط ۵ دقیقه زمان می‌خواهند!
کد خبر: ۱۵۵۷
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

زی‌سان: چه در حال تمیز کردن سینک ظرفشویی در بین کار‌ها یا پاک کردن اثر انگشت فرزند خردسال‌تان از آشپزخانه باشید، می‌توانید با ۵ دقیقه زمان همه چیز را تحت کنترل بگیرید.

کثیفی‌های دور سینک را پاک کنید

به گزارش زی‎سان، یک سیم ظرفشویی بردارید و از آن برای تمیز کردن اطراف آشپزخانه استفاده کنید. کافیست هر وقت چشمتان به این آلودگی‌ها افتاد، پنج دقیقه زمان بگذارید و مواد چرب و چسبناک اطراف سینک را بسابید. به نظرتان کار پیش‌پا افتاده‌ای است؟ فقط یک ماه اینکار را بکنید و نتیجه را به ما اطلاع دهید!

بد نیست نگاهی هم به ده کاری که نباید هرگز در آشپزخانه انجام داد بیندازید.

اثر انگشت‌ها و مواد پاشیده شده روی سطوح و دیوار‌ها را از آشپزخانه حذف کنید

وقتی سرتان شلوغ است، به راحتی می‌توانید اثر انگشت‌ها، پاشیدن سس و... را روی دیوار‌های اطراف آشپزخانه‌تان را نادیده بگیرید. یک پاک‌کننده سطوح را انتخاب کنید. سپس به چهارچوب در‌ها نگاه کنید، به خصوص در قسمت پایینی که اثر انگشت کودکان با گرد و غبار ترکیب شده است! نگاهی به جلوی کابینت‌های آشپزخانه خود بیندازید، به خصوص اگر کابینت‌های سفید دارید، احتمالاً در اطراف دستگیره‌ها و دستگیره‌های درب لکه‌هایی خواهید دید. 

همه این‌ها را در کمتر از ۵ دقیقه تمیز کنید.

۸ کار کوچک برای داشتن یک آشپزخانه تمیز و براق

زیر یخچال را فراموش نکنید

لبه جلویی یخچال، جایی که با کف برخورد می‌کند، بهترین مکان برای جمع‌آوری کثیفی، خرده‌ریزه‌ها، مو و خز است؛ چراکه زباله‌ها به داخل این شکاف رانده می‌شوند.

برای تمیز کردن سریع این لبه، با استفاده از نازل جاروبرقی خود، آنجا را جاروبرقی بکشید. سپس از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن این ناحیه استفاده کنید. اگر حیوان خانگی دارید که موهایش می‌ریزد، مطمئناً هزاران مو جمع آوری کنید. به علاوه، اگر شما یا فرزندانتان چیزی در کنار یخچال ریخته باشید، آن لکه‌ها پاک می‌شوند.

محفظه سبزیجات را ضد عفونی کنید

به گزارش زی‌سان، طبق یک مطالعه در سال ۲۰۲۱، محفظه سبزیجات یخچال میکروب جمع‌کن‌ترین نقطه آشپزخانه است. پنج دقیقه وقت بگذارید تا کشوی سبزیجات را پاک کنید. بقایای مواد غذایی قدیمی را بیرون بیاندازید یا کمپوست کنید. آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا بقایای آن پاک شود. سپس از یک دستمال ضدعفونی‌کننده برای از بین بردن بقایا و کپک‌ها استفاده کنید.

درب بازکن کنسرو خود را تمیز کنید

آیا می‌توانید شماره چهار را در لیست میکروبی‌ترین نقاط آشپزخانه حدس بزنید؟ این وسیله آلوده چیزی نیست جز در باز کن آشپزخانه. احتمالاً بسیاری از ما انتظار نداریم که این ابزار آشپزخانه حاوی آثاری از سالمونلا، مخمر و کپک باشد! اما نتایج مطالعه چیز دیگری را نشان می‌دهد.

برای ضد عفونی کردن درب بازکن قوطی، محلولی از ۱ قاشق چای‌خوری سفید کننده در ۱ لیتر آب گرم را روی آن اسپری کنید. سپس اجازه دهید چند دقیقه و بعد آبکشی کرده و با مایع ظرفشویی و آب گرم بشویید. برای جلوگیری از زنگ زدگی، حتما آن را کاملا خشک کنید.

+ تمیز کردن فر در خانه، حرفه‌ای و ساده

دستگیره‌ها را برق بیندازید

این کار دو هدف دارد: ۱) از بین بردن میکروب‌های روی کابینت و دستگیره‌ها و ۲) درخشان ماندن آن‌ها.

با پاک کردن هر دستگیره یا دسته با یک دستمال ضدعفونی کننده شروع کنید و یکی پس از دیگری آن‌ها را پاک کنید. اگر دستگیره‌های کابینت شما جنسی از آلومینیوم یا مس دارد، می‌توانید هر دستگیره را با یک پارچه تمیزِ مرطوب شده با سرکه سفید، براق کنید. این کار اثر انگشت و علائم آب را حذف می‌کند تا دستگیره‌های آشپزخانه شما بدرخشند.

حوله‌های خود را بشویید

از نظر فنی این کار به اندازه چرخه لباسشویی معمولی شما طول می‌کشد. اما انداختن حوله‌های آشپزخانه در ماشین لباسشویی تنها یک دقیقه طول می‌کشد. تعویض حوله‌های تازه و تمیز می‌تواند به سرعت آشپزخانه شما را تمیزتر نشان دهد.

۸ کار کوچک برای داشتن یک آشپزخانه تمیز و براق

سطوح آشپزخانه را تمیز کنید

حتی اگر سطوح روی کابینت‌ها و اوپن شما تمیز به نظر می‌رسند، احتمالاً مقداری کثیفی و تجمع مواد غذایی در اطراف آن وجود دارد. از پاک کننده‌های خانگی یا فروشگاهی مورد علاقه خود و یک پارچه استفاده کنید تا به آن‌ها یک اسکراب سریع، اما کامل بدهید!

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: