خط و نشان رامین فرج‌نژاد برای قیطاسی و دیگران؛ بزرگترین غایب مسابقه مردان آهنین در برزیل قهرمان شد!

خط و نشان رامین فرج‌نژاد برای قیطاسی و دیگران؛ بزرگترین غایب مسابقه مردان آهنین در برزیل قهرمان شد!
مسابقات مردان آهنین سال ۱۴۰۳ چند غایب مهم داشت که البته همه آنها هرکدام با پتانسیل‌هایی که داشتند می‌توانستند کاندیدای قهرمانی مسابقات باشند.
کد خبر: ۱۴۹۳۶
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

زی‌سان: مسابقات مردان آهنین سال ۱۴۰۳ چند غایب مهم داشت که البته همه آنها هرکدام با پتانسیل‌هایی که داشتند می‌توانستند کاندیدای قهرمانی مسابقات باشند. 

به گزارش زی‌سان، غیبت سه نفر در این میان بیش از همه به چشم می‌آمد. «محمد عزت‌پور» یکی از آنهاست. وی در مسابقات مردان آهنین در سال ۱۳۹۷ به مقام قهرمانی این مسابقات رسید؛ تا پس از محراب فاطمی، رضا قرایی، روح‌الله داداشی و مسلم دارابی پنجمین قهرمان این رقابت‌ها لقب گیرد. او همچنین چهار دوره در سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ قهرمان رقابت‌های کشوری قوی‌ترین مردان ایران شده‌است. عزت‌پور در سال ۲۰۱۸ و در مسابقات جهانی قوی‌ترین مردان در ابوظبی؛ توانست پس از ماتیاس بلساک و دنیس زاگریس عنوان سومی این مسابقات را کسب کند. وی همچنین در مسابقات جهانی آرنولد کلاسیک آفریقا در سال ۲۰۱۹ به فینال راه یافت و با عنوان ششمی به کار خود پایان داد. 

رقیب «رضا قیطاسی» در برزیل قهرمان شد؛ «رامین فرج‌نژاد» کیست؟

محمد عزت‌پور به دلیل مصدومیت نتوانست در مسابقات قوی‌ترین مردان ایران در سال ۱۴۰۳ شرکت کند و یکی از غایبان بزرگ این دور از مسابقات محسوب می‌شود. 

نفر دوم «پیمان ماهری‌پور» است. پیمان ماهری‌پور رکورددار لیفت در کشور با بلند کردن وزنه ۴۸۶ کیلوگرم است. ماهری‌پور پس از سلطان بطحایی در سال ۲۰۰۵ و رضا قرایی در سال ۲۰۰۶، سومین ورزشکار قدرتی ایران است که توانسته است به رقابت‌های قوی‌ترین مردان جهان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ راه پیدا کند.

پیمان ماهری پور

ماهری‌پور در حال حاضر به دنبال شکستن رکورد ۵۰۰ کیلوگرم «هافتور پی‌یرشون» ایسلندی است. پیمان ماهری‌پور در مسابقات مردان آهنین سال ۱۴۰۳ به عنوان داور در مسابقات شرکت دارد. 

اما نفر سوم «رامین فرج‌نژاد» است. رامین فرج‌نژاد به دلیل حضور در مسابقات آرنولد کلاسیک برزیل در مسابقات مردان اهنین سال ۱۴۰۳ شرکت نکرده است. این پاورلیفتینگ‌کار ایرانی توانست در آرنولد کلاسیک برزیل قهرمان شود. رامین سه دوره در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۷ و ۱۴۰۱ قهرمان رقابت‌های کشوری قوی‌ترین مردان ایران شده‌است. وی در مسابقات مردان آهنین سال ۱۳۹۷ شرکت کرد و به عنوان نفر اول دور مقدماتی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات راه یافت؛ ولی به دلیل آسیب دیدگی از صعود به مراحل بعدی بازماند. 

رقیب «رضا قیطاسی» در برزیل قهرمان شد؛ «رامین فرج‌نژاد» کیست؟

فرج‌نژاد در چندین مسابقه بین‌المللی آرنولد کلاسیک به مقام قهرمانی رسیده‌است، و سابقه حضور در چندین مسابقه بین‌المللی دیگر را نیز دارد، همچنین در زمستان سال ۱۴۰۱ موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی قویترین مردان جهان شد. این پاورلیفتینگ‌کار اهل کرج یکی از سه ورزشکار قدرتی ایران (در کنار محمد عزت‌پور و پیمان ماهری‌پور) است، که مجوز شرکت در مسابقات حرفه‌ای قویترین مردان جهان را دارا می‌باشد. 

دست و پنجه رامین فرج‌نژاد با مرگ 

رامین فرج نژاد یکی از جوان‌ترین ورزشکاران رشته قوی‌ترین مردان ایران بامداد جمعه ۲۶ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در یک نزاع خیابانی در شهریار کرج هدف گلوله قرار گرفت. فرج نژاد در این درگیری تا آستانه مرگ رفت. او که ساکن کرج است، شب حادثه در باغ خانوادگی‌شان بوده است. 

فرج نژاد خودش در این باره گفت: ساعت ۲ شب بود و خواب بودم. نگهبان باغ بیدارم کرد و گفت: برادرت کامران با چند نفر درگیر شده و بیست - سی نفر دارند او را می‌زنند. تا به محل درگیری رسیدم، دیدم هفت - هشت نفر از آنها اسلحه دارند و یکی از آنها تفنگ را گذاشته روی سر برادر من. تا به سمت آنها دویدم، یکی از آنها با اسلحه به شکم من شلیک کرد. فرج نژاد بعد از این حادثه، به بیمارستان نور شهر اندیشه منتقل شد و بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت. 

رقیب «رضا قیطاسی» در برزیل قهرمان شد؛ «رامین فرج‌نژاد» کیست؟

حادثه رامین فرج‌نژاد مشابه حادثه روح‌الله داداشی بود که در جیان یک نزاع خیابانی جان خود را از دست داد. داداشی در تیرماه سال ۹۰ در جریان یک درگیری خیابانی در کرج، با چاقو مضروب شد و به دلیل خونریزی شدید، درگذشت.

سایر اخبار
نظرات بینندگان
Iran (Islamic Republic of)
person
چمروش
cm_time
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
cm
حتما گردنکشی کردن برای ی ضعیفتر از خودش اونم نامردی نکرده با اسلحه زدش. باید با هم وزن خودشون گلاویز میشدن
Iran (Islamic Republic of)
person
روح الله
cm_time
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
cm
چرا این همه اتفاق بد در کرج اتفاق می افته ؟!
Iran (Islamic Republic of)
person
محمود
cm_time
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
cm
سلام من هم غایب بودم
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۳
گوناگون