از بین بردن بوی بد گوشت بوقلمون با ۶ ترفند حرفه‌ای آشپز‌ها

از بین بردن بوی بد گوشت بوقلمون با ۶ ترفند حرفه‌ای آشپز‌ها
اگر شما هم به خاطر بوی زهم بوقلمون، این گوشت پرخاصیت را مصرف نمی‌کنید، دیگر نگران نباشید؛ زیرا در این مطلب از بین بردن بوی بد گوشت بوقلمون را به شما آموزش داده‌ایم.
کد خبر: ۱۴۳۵۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹

از بین بردن بوی بد گوشت بوقلمون یکی از آن فوت‌وفن‌های مهم در آشپزی است. چراکه این گوت آنقدر باخاصیت است که واقعا حیف است به خاطر بوی زهم آن را از غذاهایتان حذف کنید.

زی‌سان: بوقلمون یکی از مواد غذایی پرخاصیت و بسیار مفید برای سلامتی است و به شیوه‌های مختلفی طبخ می‌شود. معمولاً بوی زهم بوقلمون به سختی از بین می‌رود و همین امر باعث می‌شود افراد از مصرف گوشت بوقلمون امتناع کنند. در ادامه روش‌های کاربردی برای از بین بردن بوی زهم بوقلمون را بخوانید.

+ پیشنهاد: چرا نباید به هیج وجه گوشت مرغ را شُست؟

علت بوی بد گوشت بوقلمون چیست؟

به گزارش زی‌سان، یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث ایجاد بوی زهم در گوشت بوقلمون می‌شود، عدم تعادل در چربی و پروتئین گوشت است. خوراک و دارو‌هایی که بوقلمون در طی مدت پرورش مصرف می‌کند، در ایجاد بوی زهم بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش زی‌سان، گاهی پرورش دهندگان بوقلمون برای سفید شدن گوشت بوقلمون‌ها، آنها را در آب کلر قرار می‌دهند. این موضوع هم تاثیر زیادی در ایجاد بوی زهم دارد. از دیگر موارد تأثیر گذار در بوی زهم، وجود پودر ماهی در ترکیبات تغذیه بوقلمون است.

پیشنهاد: ترفندهای آشپزی برای شما که سلطان آشپزخانه خود هستید!

راه‌های از بین بردن بوی بد گوشت بوقلمون

۱_ استفاده از ادویه‌ها و چاشنی‌ها

یکی از راه‌های از بین بردن بوی زهم گوشت بوقلمون، اضافه کردن ادویه‌ها و چاشنی‌ها به گوشت در هنگام پخت است؛ در بین ادویه‌ها و چاشنی‌ها زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل یک انتخاب مؤثر است. اضافه کردن برخی ادویه‌های دیگر مانند میخک، فلفل سیاه، چوب دارچین، پودر پاپریکا و برگ بو نیز در رفع بوی زهم بوقلمون تأثیر دارد.

استفاده از زعفران دم کرده هم موجب از بین رفتن بوی زهم بوقلمون می‌شود و هم در خوش‌رنگ شدن آن تأثیر دارد.

در طبخ بوقلمون به جای پودر دارچین از چوب دارچین استفاده کنید؛ زیرا علاوه بر خوش‌طعم کردن گوشت و گرفتن بوی زهم آن، رنگ بوقلمون را نیز تغییر نمی‌دهد.

۲_ اضافه نکردن آب به گوشت بوقلمون

برای پخت بوقلمون از مقدار آب کمی استفاده کنید؛ به جای استفاده از آب، ۳ عدد پیاز درشت را پوست بگیرید و حلقه‌ای خُرد کنید سپس کف قابلمه را با پیاز‌های حلقه‌ای بپوشانید و تکه‌های گوشت بوقلمون را روی پیاز‌ها بگذارید. نصف لیوان آب اضافه کنید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا گوشت بوقلمون بپزد.

۳_ روش تضمینی گرفتن بوی زهم بوقلمون

در این روش قبل از پخت اصلی بوقلمون، آن را درون یک قابلمه مناسب بگذارید. ۱ عدد پیاز درشت را خُرد کنید و به همراه کمی زردچوبه، برگ بو، چند حبه سیر، ۱ چوب دارچین و کمی آب روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا آب درون قابلمه به نقطه جوش برسد، وقتی آب درون قابلمه کَف کرد شعله گاز را خاموش کنید و بوقلمون را با آب سرد بشویید سپس برای پخت اصلی آن اقدام کنید.

۴_ استفاده از سرکه یا آب لیمو ترش

برای گرفتن بوی زهم بوقلمون می‌توانید در انتهای پخت به آن کمی سرکه یا آب لیمو ترش اضافه کنید.

۵_ استفاده از یخ و نمک

تکّه‌های گوشت بوقلمون را درون ظرفی بریزید و روی آنها را با یخ‌های قالبی کوچک یا پودر یخ بپوشانید سپس روی یخ‌ها نمک بپاشید. صبر کنید تا یخِ روی بوقلمون کاملاً آب شود بعد از این‌که یخ آب شد گوشت بوقلمون را آبکش کنید و در نهایت به روش دلخواه‌تان آن را بپزید.

از بین بردن بوی بد گوشت بوقلمون با ۶ ترفند حرفه‌ای آشپز‌ها

۶_ استفاده از سبزیجات معطر

به گزارش زی‌سان، استفاده از سبزیجات معطر در گرفتن بوی زهم گوشت بوقلمون معجزه می‌کند. شما می‌توانید در مراحل اولیه پخت بوقلمون به آن سیر، پیاز، جعفری و فلفل دلمه‌ای اضافه کنید و اجازه دهید تا عطر این سبزیجات به خورد گوشت بوقلمون برود و بوی زهم آن گرفته شود.

سخن پایانی

گوشت بوقلمون دارای خواص بی‌شماری برای سلامتی است. از جمله این خواص می‌توان به: کمک به درمان کبد چرب، جبران کمبود آهن در زنان باردار، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از ریزش مو و کنترل سطح قند خون در بیماران دیابتی اشاره کرد. با توجه به خواص بوقلمون، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از روش‌هایی که در این مطلب به شما توضیح دادیم آن را طبخ کنید و این گوشت پرخاصیت را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید!

 

* نویسنده: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون
دیدنی‌ها