اتحادیه اروپا با تحریم ایران مخالفت کرد

اتحادیه اروپا با تحریم ایران مخالفت کرد
بورل در پاسخ به هشت کشور عضو اتحادیه اروپا گفته است که تحریم ایران، تلاش‌های دیگر اتحادیه اروپا در زمینه برنامه هسته‌ای ایران را تضعیف می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۹۲
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱

زی‌سان: در شرایطی که برخی کشور‌های اتحادیه اروپا به تکاپو افتاده‌اند تا با اتهامات بدون مدرک مبنی بر ارسال تسلیحات ایران به کشور‌های منطقه، جمهوری اسلامی را تحریم کنند، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه مخالفت کرده است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشت که فرانسه، آلمان و هلند و پنج کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا، ماه گذشته در نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل خواستار تحریم ایران به دلیل آن‌چه که ارسال تسلیحات به متحدانش در منطقه غرب آسیا خواندند، شدند، اما بورل با درخواست آنها مخالفت کرد.

وال استریت ژورنال که می‌گوید به نامه این کشور‌های اروپایی دست یافته است، گزارش کرد گروهی از کشور‌های اروپایی مدعی شده‌اند که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را وضع کند تا به آنها اجازه دهد تا ایران را که گروه‌های مقاومت را مورد حمایت قرار می‌دهد، هدف قرار دهند. 

بورل در پاسخ به آنها تأکید کرده است: «الان چنین کاری را نکنید».

یکی از مقام‌های دولت بایدن نیز می‌گوید که به اتحادیه اروپا گفته‌اند که از افزایش فشار به تهران از طریق تحریم حمایت می‌کنند.

منبع: فارس

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون