کیک شب یلدا خانگی را به چه روشی باید درست کنید تا همه از خوردنش کیف کنند؟!

کیک شب یلدا خانگی را به چه روشی  باید درست کنید تا همه از خوردنش کیف کنند؟!
برای داشتن یک کیک شب یلدا خانگی و حتی داشتن یک کیک شب یلدا لاکچری، بعضا از آن‌ها که مخصوص بردن به خانه عروس است، می‌توانید از این دستور پخت راحت و کامل استفاده کنید. ۲ دستورالعمل ویژه برای یک شب یلدای ویژه را در ادامه بخوانید
کد خبر: ۱۱۷۰
|
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

کیک شب یلدا یکی از جذابیت‌های سفره یلدا است. فرض کنید وقتی در حال خواندنِ شعر شب یلدا کنار عزیزانتان هستید یک کیک شبیه به هندوانه روبه‌رویتان برق بزند و سوسه‌تان کند. از طرفی می‌توان یک کیک شب یلدا لاکچری پخت و برای شب یلدا به خانه عروس بُرد! هر کار که می‌کنید و

به گزارش زی‌سان، با هر هدفی، دستور پخت کیک یلدا را خیلی ساده در زی‌سان یاد بگیرید.

در این مطلب طرز تهیه دو کیک شب یلدا ویژه را با شما به اشتراک می‌گذاریم به امید اینکه شب شیرین طولانی را کنار عزیزانتان بگذرانید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله شب یلدا

کیک شب یلدا خانگی مدل هندوانه؛ جذاب و حرفه‌ای

برای داشتن یک کیک شب یلدا خانگی و حتی داشتن یک کیک شب یلدا لاکچری، بعضا از آن‌ها که مخصوص بردن به خانه عروس است، می‌توانید از این دستور پخت راحت و کامل استفاده کنید.

کیک شب یلدا خانگی را باید به چه روشی درست کرد تا همه از خوردنش کیف کنند؟!

مرحله یک از مراحل تهیه کیک شب یلدا: برای درست کردن کیک یلدایی، ابتدا زرده و سفیده‌ها را از هم جدا کرده و سفیده‌ها را ۱۵ دقیقه در فریزر می‌گذاریم تا بهتر پف کنند.

مرحله ۲: هم‌زدن تخم‌مرغ‌ها

بعد از فریزر بیرون می‌آوریم و با همزن هم می‌زنیم تا نسبتاً پف کنند. سپس شکر را به صورت بارانی در حالی که به هم زدن سفیده‌ها ادامه می‌دهیم اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا سفیده فرم بگیرد به طوری که وقتی ظرف را برمی داریم بیرون نریزد.

مرحله ۳: افزودن زرده

بعد در یک ظرف دیگر زرده ها، وانیل و عسل را با چنگال هم زده و روی سفیده‌ها می‌ریزیم و این بار با دور کند همزن چند بار هم می‌زنیم. زیاد هم نزنید، چون در این صورت پف سفیده‌ها می‌خوابد.

مرحله ۵: افزودن آرد الک شده

در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را که از قبل سه بار الک کرده ایم در دو مرحله به موادمون اضافه کرده و با لیسک خیلی آرام و به صورت دورانی در یک جهت هم می‌زنیم تا موادمون یکدست شود.

مرحله ۶: پختن کیک

حالا مایه کیک آماده شده را در قالب کاغذ روغنی انداخته شده می‌ریزیم و برای پخت در فر از یک ربع قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۵ تا ۵۰ دقیقه می‌گذاریم تا بپزد.

مرحله ۷: خنک کردن کیک

پس از پخت کیک آن را از فر بیرون می‌آوریم و میگذاریم به مدت ۱۵ دقیقه خنگ شود. بعد کیک را از ظرف خارج کرده و کاغذ روغنی را جدا می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا کامل خنک شود.

مرحله ۸: برش دادن کیک

پس از اینکه کیک خنک شد با چاقوی اره کیک را دو یا سه قسمت مساوی برش می‌زنیم.

مرحله ۹: فاز دوم کیک شب یلدا با درست کردن رویه کیک

در این مرحله به سراغ درست کردن فیلینگ می‌رویم. برای این کار ابتدا حدود یک کیلو خامه را که از دو ساعت قبل از یخچال بیرون آوردیم و مثل بستنی شده، شروع به همزن می‌کنیم. برای این کار ابتدا حدود یک دقیقه با دور کند همزن هم می‌زنیم تا خامه یکدست شود.

مرحله ۱۰: خامه گذاری

سپس با دور تند همزن به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم می‌زنیم تا خامه فرم بگیرد. حالا ظرف زیر کیک را روی صفحه گردان می‌گذاریم و لایه اول کیک را وسط آن قرار می‌دهیم و با شریت یا آبلیموه مرطوبش می‌کنیم تا کیک خشک نباشد.

بعد مقداری خامه روی سطح اون پهن کرده و سپس موز حلقه شده و مغز گردوی خرد شده روش می‌ریزیم.

مرحله ۱۱: خامه گذاری دوم

در ادامه زیر لایه کیک بعدی را خامه می‌زنیم و روی لایه اول قرار می‌دهیم و کمی فشار می‌دهیم تا بهم بچسبند. برای لایه بعد هم همین کار را می‌کنیم و چک می‌کنیم که لایه‌های کیک درست روی هم قرار گرفته باشند.

مرحله ۱۲: خامه کشی روی کیک

حالا وقت آن است که خامه را با لیسک به کناره‌ها و روی کیک مالید. یا اینکه می‌توانید خامه را داخل قیف ریخته و روی سطح کیک بریزید. باید روی آن حسابی صاف شود. اگر صفحه گردان دارید آن را به آرامی بچرخانید و با کاردک روی کیک را صاف کنید.

لبه‌ها را با کاردک از لبه به داخل کشیده و مرتب می‌کنیم. وقتی که سطح و کناره‌های کیک نسبتاً صاف شدند کیک را به مدت ۲ ساعت در یخچال یا نیم ساعت در فریزر می‌گذاریم تا خامه سفت شود به طوری که انگشتمان به آن نچسبد.

مرحله ۱۳: اضافه کرده خامه رنگی به کیک شب یلدا

به مقداری خامه کمی رنگ سبز اضافه کرده و مخلوط کرده و نصف خامه را در قیف ریخته و به بدنه پایینی کیک می‌زنیم و با کاردک خامه سبز را به بالا می‌کشیم و بعد دورانی می‌کشیم تا صاف شود.

کیک شب یلدا خانگی را باید به چه روشی درست کرد تا همه از خوردنش کیف کنند؟!

مرحله ۱۴: تزیین با خامه سبز

بعد به بقیه خامه سبز مقداری رنگ سبز بیشتر اضافه کرده و روی خامه سبز قبلی می‌کشیم و با پالت روی سطح خامه می‌کشیم تا حالت ابروبادی سبز رنگی درست شود.

مرحله ۱۵: نوبت گاناش کیک شب یلدا خانگی است!

حالا وقت آن رسیده گاناش روی کیک را درست می‌کنیم. برای این کار، مقدار گفته شده خامه صبحانه و شکلات تخته‌ای سفید را که له تکه‌های ریز تقسیم کرده‌ایم، روی حرارت ملایم می‌گذاریم و به صورت مرتب هم می‌زنیم تا باهم مخلوط شوند.

وقتی که دیدیم از کناره‌های ظرف می‌جوشد، آن را از روی حرارت برمی داریم و به صورت مرتب هم می‌زنیم تا مخلوط شوند.

مرحله ۱۶: رنگ قرمز یلدا به میدان می‌آید

سپس رنگ قرمز را کم کم و به آرامی به گاناشی که آماده شده اضافه می‌کنیم تا رنگ دلخواه‌مان به‌دست بیاید.کیک شب یلدا خانگی را باید به چه روشی درست کرد تا همه از خوردنش کیف کنند؟!

مرحله ۱۷: کشیدن گاناش روی کیک

صبر می‌کنیم تا گاناش آماده شده از داغی بیفتد. بعد با قاشق از گاناش روی کیک و لبه‌های کیک می‌ریزیم و با مقداری که دوست داریم از بالای کیک شُره کند و پایین بیاد. گاناش را روی سطح کیک هم خوب پخش میکنیم تا یکدست و قرمز شود.

مرحله ۱۸: شبیه به دانه‌های هندوانه چیپس شکلات بریزید

در نهایت شروع به چیدن شکلات‌های چیپسی از مرکز کیک کرده و به صورت دایره‌ای همه را می‌چینیم. در آخر کیک را یک ساعت در یخچال استراحت میدیم تا گاناش سفت شود. امیدواریم از خوردن این کیک یلدایی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

 

طرز تهیه کیک ردولوت برای شب یلدا

اگر برای شما فقط قرمز بودن کیک مهم است و می‌خواهید یک کیک به رنگ یلدا داشته باشید، می‌توانید این کیک شب یلدا ساده را هم درست کنید. حتما نیازی نیست به روش بالا عمل کنید.

مواد لازم:

کیک شب یلدا خانگی را باید به چه روشی درست کرد تا همه از خوردنش کیف کنند؟!

مرحله یک در تهیه کیک قرمز برای شب یلدا: باترمیلک را در خانه درست کنید

این کیک به باترمیلک نیاز دارد و، چون در ایران موجو نیست می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید ابتدا ۱ پیمانه شیر پرچرب را داخل دمای محیط آشپزخانه بگذارید و ۱ ق چای خوری سرکه سفید به آن اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید شیر بریده بریده شود به این مایع بدست آمده باترمیلک گفته می‌شود.

مرحله ۲: آماده سازی

فر را با دمای ۱۸۰ درجه اجازه دهید گرم شود. تمام مواد اولیه را ۱ ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند. آرد را با جوش شیرین و نمک و پودر کاکائو ملوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله ۳: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ‌ها را داخل کاسه شکسته و با همراه شکر و وانیل پودری با همزن برقی بمدت ۵ دقیقه بزنید تا تخم مرغ‌ها حجیم و کرم رنگ شوند سپس باترمیلک و سرکه و رنگ ژله‌ای قرمز اضافه کنید و در حد مخلوط شدند هم بزنید.

مرحله ۴: اضاقه کردن آرد

روغن مایع را نیز اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود سپس مخلوط الک شده آرد را طی سه مرحله با لیسک اضافه کنید و به طور دورانی و در یک جهت هم بزنید.

مرحله ۵: پختن

کف یک قالب ۲۳ سانتی یا دو تا قالب گرد ۱۸ سانتی را چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و دوبار به سطح بکوبید سپس داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید و با خلال دندان کیک را چک کنید اگر نیاز بود زمان را بیشتر و اگر خلال دندان تمیز بیرون در آمد از فر خارج کنید.

مرحله ۶: سرد کردن و تزیین

بعد از کمی که قالب خنک شد کیک را از قالب بیرون بیاورید و هر طور که دوست دارید آن‌را تزیین کنید. می‌توانید برای این‌کار، بعد از اینکه کیک سرد شد، یک لایه ژله انار روی آن بریزید و بگذارید سرد شود. همچنین می‌توانید از خودِ انار شب یلدا استفاده کنید. در کنار این دو مورد، خامه صورتی یا قرمز و یا خامه قنادی سفید هم جذاب است.

مرحله ۷: کیک قرمز شب یلدا را کنار عزیزان‌تان نوش جان کنید!

کیک شب یلدا خانگی را باید به چه روشی درست کرد تا همه از خوردنش کیف کنند؟!

طرز تهیه کیک ساده شب یلدا

اگر وقت کافی و البته حوصله لازم را ندارید، می‌توانید یک کیک ساده وانیلی درست کرده و آن‌را با میوه‌های قرمز رنگ مثل انار و هندوانه، ژله انار یا هندوانه و یا با شکلات‌های رنگی تزیین کنید. حتی می‌توانید مقدار آلب لبو به خامه سفید اضافه کنید و روی کیک را با خامه رنگی تزیین کنید.

حالا که طرز تهیه کیک یلدا را آموزش دیدید، بد نیست سری هم به پیام تبریک شب یلدا بزنید. با این پیام‌ها عزیزانتان را خوشحال کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون