تشکیل صف برای خرید گوشت دولتی

قیمت گوشت قرمز در امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

قیمت گوشت قرمز در امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گوشت قرمز دولتی نیز عرضه می‌شود که حدود ۲۹۹ هزار تومان است، اما برای به دست آوردن آن باید ساعت‌ها در صف ایستاد.
کد خبر: ۱۱۳۷۸
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

زی‌سان- در آستانه سال جدید قیمت انواع گوشت در بازار روند صعودی دارد. گوشت قرمز در ۳۰ روز گذشته افزایش داشته است و هرکیلو دام زنده ۲۶۰ هزار تومان معامله می‌شود.  

براساس گزارش‌ زی‌سان، دام کشتار هم ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. گوشت گوسفندی ۵۹۰ هزار تومان، گوشت منجمد گوساله هم ۳۲۰ هزار تومان است.  

عنوان قیمت(تومان)
دام زنده 260،000
دام کشتار 500،000
گوشت گوسفندی 590،000
گوشت منجمد گوساله 320،000

تشکیل صف برای خرید گوشت دولتی

در همین حال گوشت قرمز دولتی نیز عرضه می‌شود که حدود ۲۹۹ هزار تومان است، اما برای به دست آوردن آن باید ساعت‌ها در صف ایستاد. خبرگزاری مهر در گزارشی در این باره نوشته است: «یکی از خانم‌های در صف می‌گوید، از منطقه‌ای دیگر آمده‌ام. ساعت ۱۳ از منزل حرکت کردم و ساعت ۱۵ در صف ایستادم. در نهایت ساعت ۱۷ و ۳۰ نوبتم شد و فقط راسته و دنبه به من رسید.»

مرد جوانی ادامه داد، توزیع گوشت قرمز دولتی روز و ساعت مشخصی ندارد. ممکن است شما برای خرید اقدام کنید، اما خبری از گوشت نباشد، اما وقتی که بر می‌گردید، می‌شنوید که ۲ ساعت بعد گوشت توزیع شده است. روزی توزیع در ساعات صبح است و بار دیگر عصر. یک بار ساعت ۱۳ توزیع می‌شود و بار دیگر ساعت ۱۸. هیچ حساب و کتابی ندارد.

محمد سراب نشین، معاون بهره برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران درباره نحوه توزیع گوشت قرمز گفت: «میزان گوشت تنظیم بازار با قیمت دولتی محدود است؛ از این رو ورودی گوشت به سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است یک روز ۲ تن گوشت در میادین توزیع شود و روزی دیگر این عدد به ۲۰ تا ۴۰ هم برسد یا حتی زمانی هم این موجودی صفر است.»

کاهش عرضه گوشت بازار 

در همین حال به نظر می‌رسد امسال در ماه‌های پایانی سال با کاهش عرضه گوشت قرمز در بازار هم مواجه هستیم.  

به گزارش اکوایران، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های کشور اعلام کرد عرضه گوشت قرمز در کشور در بهمن ۱۴۰۲ به سطح ۳۳ هزار و ۱۰۰ تن رسیده است. بر اساس این آمار عرضه گوشت در این ماه به پایین‌ترین سطح از خرداد ۹۹ تاکنون رسیده است.

به بیان دیگر، عرضه گوشت قرمز در بهمن‌ماه از زمان پاندمی کرونا نیز پایین‌تر آمده است. این کاهش باعث شده مازاد تقاضای گوشت در کشور به وجود بیاید به طوری‌که دولت مجبور است برای جبران این مازاد تقاضا، ماهانه حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز به کشور وارد کند.

مسعود رسولی، دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت ۲۲ اسفندماه سال جاری به خبرگزاری ایسنا گفت: «روزانه حدود ۲۵۰ تن گوشت وارد کشور می‌شود.»

به عبارت دیگر، ماهانه حدود هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز به کشور وارد شده که نشان‌دهنده میزان مازاد تقاضای گوشت در کشور است. به طور کلی می‌توان گفت کنترل قیمت گوشت قرمز، اولویت اصلی سیاستگذار در این مدت بود، به طوری‌که دولت برای کنترل قیمت در بازار گوشت اقدام به واردات گوشت قرمز و عرضه آن در بازار کرده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون