(ویدئو) گل روح؛ عجیب ترین گل در تاریخ فوتبال جهان چگونه به ثمر رسید؟!

(ویدئو) گل روح؛ عجیب ترین گل در تاریخ فوتبال جهان چگونه به ثمر رسید؟!
عجیب‌ترین گل در تاریخ فوتبال دنیا معروف به گل روح را مشاهده کنید.
کد خبر: ۱۱۲۸۹
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

زی‌سان: چه زمانی گل، گل نیست؟ شاید این سوال به اندازه کافی ساده به نظر برسد، اما دو اتفاق قابل توجه در بوندسلیگا باعث شد که هواداران باور کنند که گاهی اوقات گل، گل نیست.

به گزارش زی‌سان، دو اتفاق مهم در بوندس لیگا افتاد و دو گل معروف به ثمر رسید که داوران به نشانه گل شدن توپ دستشان را به وسط زمین نشانه رفتند، اما بعدتر مشخص شد که هردوی آن‌ها گل نبوده‌اند. این دو گل به «گل روح» معروف شدند.

اولین اتفاق در آوریل ۱۹۹۴ در یک بازی مهم پایان فصل و دربی باواریا بین بایرن مونیخ و نورنبرگ رخ داد. در حالی که بایرن با کایزرسلاترن در رقابتی تنگاتنگ برای عنوان قهرمانی مبارزه می‌کرد، توماس هلمر توپی را که از ضربه کرنر به نزدیکی دروازه رسیده با پا لمس کرد و توپ از کنار تیرک دروازه عبور کرد. با توجه به نزدیکی بیش از حد هلمر به خط دروازه کمک داور بازی این ضربه را گل اعلام کرد و حتی خود هلمر نیز انتظار چنین تصمیمی از سوی کمک داور را نداشت. تصاویر آهسته و دقیق نشان می‌دهد که توپ گل نشده است. با این حال گل پذیرفته شد و بایرن دو بر یک نورنبرگ را شکست داد و اعتراض بازیکنان نورنبرگ به جایی نرسید. این اتفاق سال‌ها قبل از ورود VAR بود و در حال حاضر چنین اشتباهاتی از سوی داوری تقریبا بسیار پایین است.

طبق تصمیم اتحادیه فوتبال آلمان این بازی در نهایت تکرار شد و بایرن در راه رسیدن به عنوان قهرمانی با پنج گل برنده بازی شد.

اتفاق دوم در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد و این اتفاق دوم بیشتر در رسانه‌ها شهرت پیدا کرد. هوفنهایم میزبان بایر لورکوزن بود و یک سوراخ ساده روی دروازه باعث شد ضربه سر استفان کیسلینگ از روی توپ ارسالی از نقطه کرنر بایرلورکوزن از یک کرنر از کنار تیرک دروازه وارد دروازه شود. این اتفاق بسیار عجیب بود و داور گل اعلام کرد و اعتراض بازیکنان هافنهایم به نتیجه نرسید. این بازی در نهایت به سود بایر لورکوزن تمام شد و این تیم با این پیروزی به صدر جدول رفت. هوفنهایم دوباره بعد از بازی اعتراض کرد، اما چنین اعلام شد که داور با حسن نیت گل را پذیرفته است. چارچوب دروازه و تور اکنون در یک موزه محلی قابل مشاهده است.

با توجه به فناوری خط دروازه که در فصل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶  در بوندسلیگا وارد شد، چنین رویداد‌های عجیب و غریبی قاعدتا نباید تکرار شوند، اما فوتبال فوتبال است و با همه تکنولوژی‌ها باز هم اتفاقات عجیبی درون خود دارد.

 

tags # فوتبال
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون