دربی حساس چهارشنبه برگزاری می‌شود

دوئل سرنوشت ساز استقلال و پرسپولیس در آزادی؛ فرار به جلو نکونام؟

دوئل سرنوشت ساز استقلال و پرسپولیس در آزادی؛ فرار به جلو نکونام؟
منتقدان نکونام می‌گویند او دست پری دارد و تیمش از بازیکنان با کیفیتی برخوردار است و این سخنانش فرار به جلوست. 
کد خبر: ۱۰۵۷۹
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

زی‌سان: بلاخره تکلیف دربی تهران مشخص شد و قرار است در همان زمان تعیین شده برگزار شود. بر این اساس یکصد و سومین دربی پایتخت بین استقلال و پرسپولیس ساعت ۲۰ چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش زی‌سان،‌ در روز‌های گذشته شایعاتی به گوش می‌رسید مبنی بر اینکه سازمان لیگ قصد دارد تا این دیدار را به دلیل برخی مسائل، در سال آینده برگزار کند. اصلی‌ترین عامل مطرح شدن این شایعه، برگزاری دربی ۲۴ ساعت پس از آخرین چهارشنبه سال بود که گفته می‌شد مشکلاتی را برای شورای تأمین ایجاد می‌کند.

با قطعی شدن برنامه دربی باید گفت روز چهارشنبه شاهد حساس‌ترین بازی فصل خواهیم بود. استقلال صدرنشین است و رقیب دیرینه، پرسپولیس با سه امتیاز فاصله در یک قدمی آن است.  

پرسپولیس این روز‌ها با مربی جدیداش، با انگیزه و قدرتمند ظاهر شده است. اوسمار برزیلی توانسته است این تیم را از مشکلات مزمن نیم فصل قبل نجات دهد. دیروز پرسپولیس وجود ضعف آشکار بیرانوند و اشتباهات مهلکش در یک نمایش دیدنی فولاد خوزستان را ۴ بر دو شکست داد. به این ترتیب اوسمار برای استقلال خط و نشان محکمی کشید.  

اوسمار بعد از دیدار با فولاد خوزستان از اظهار نظر درباره دربی خودداری کرد گفت امروز می‌خواهد پیروزی برابر فولاد را جشن بگیرد. 

اما دربی بیش از اوسمار برای جواد نکونام سرمربی آبی‌ها اهمیت دارد. او روز‌های سختی را سپری می‌کند، با این حال نوار پیروزی‌های تیمش قطع نشده و توانسته است بحران‌های موجود را کنترل کند. استقلال روز گذشته با یک گل، استقلال خوزستان را شکست داد تا فاصله خود را با پرسپولیس حفظ کند.  

جواد نکونام پس از دیدار با استقلال خوزستان برای چندمین بار از مدیریت باشگاه استقلال انتقاد کرد. او گفت تنهاست، حتی تیمش مدیر رسانه‌ای ندارد. نکونام افزود: «صحبت من فقط با هواداران است. چند هفته بود که صحبت نکرده بودم و حالا می‌خواهم صحبت کنم تا شرایط را بگویم. اول فصل اگر هواداران خاطرشان باشد گفتم حواستان باشد کسی کلاه سر ما نگذارد. هر کسی که در باشگاه و خارج باشگاه می‌گوید که تیم باید قهرمان شود، به استقلال خیانت می‌کند.»

او به شدت از عدم جذب بازیکن لازم در نیم فصل انتقاد کرد و گفت: «ما چه تیمی هستیم که رقیبمان چه پرسپولیس، چه سپاهان و چه تراکتور و حتی همین استقلال خوزستان هفت تا بازیکن جذب کرده. ما اندازه کدامیک از این تیم‌ها هستیم که مدعی قهرمان باشیم؟»

نکونام تاکید کرد که در باشگاه استقلل تنهاست و گفت: «الان باید به فرودگاه برویم، اما فقط من و مدیر تیم هستیم. یک نفر یار نداریم. ما تنهای تنها هستیم. هر تیمی را می‌بینیم ۵ نفر کنار تیم هستند. آقایان هوادار من خیلی تنها هستم!  من به عنوان هوادار استقلال آمدم، به عنوان کسی که برای این تیم اشک ریختم و برای این تیم حرص خوردم. من تنها هستم و می‌گویم تنها هستم. از من توقع نداشته باشید. بازی بعد من ۴ بازیکنم را بیرون گذاشتم و دیدیم تیم فرقی نکرد. آرمین سهرابیان مریض بود، اما مجبور شدم او را بازی بدهم؛ من خیلی تنها هستم. هر کاری کردم ولی نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد.».

سرمربی استقلال که پس از مدت‌ها در نشست خبری حاضر شده بود، اظهار کرد:‌«پارسال تیم استقلال متاسفانه علی رغم شایستگی قهرمان نشد. با ۲۰ بازیکن بزرگسال، ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال و ۷ بازیکن زیر ۲۳ سال این اتفاق رخ نداد. روی ما فشار نیاورید. الکی فشار نیاورید؛ ما تلاش می‌کنیم هر بازی بهترین امتیاز را بیاوریم. پارسال آن تیم با آن بازیکنان در سن‌های مختلف سوم شد؛ الان چه اتفاق افتاده است؟»

اما این سخنان نکونام تکراری است و منتقدانی دارد. برخی می‌گویند او دست پیش را می‌گیرد تا پس نیافتد. اگر دربی را باخت بتواند با استناد به این سخنان، باختش توضیح دهد. در حالی که او بر تعداد خرید‌های رقبا تاکید می‌کند، اما کیفیت بازیکنان جذب شده را نادیده می‌گیرد. منتقدان می‌گویند لیست استقلال پر است او کدام بازیکن را نمی‌خواهد؟  

منتقدان سخنان نکونام معتقدند این رفتار به عادت او تبدیل شده است که مدام از کمبود بازیکن انتقاد کند. سایت طرفداری نوشت: «جواد نکونام نشان داده علاقه‌ای به ترک عادت‌های خود ندارد و همیشه قرار بر این است که در کنفرانس‌های مطبوعاتی، استقلال تیمی معمولی باشد و با جملاتی مانند بازیکن نداریم، اعتماد به نفس بازیکنان فعلی کاهش پیدا کند.» 

منتقدان نکونام می‌گویند او دست پری دارد و تیمش از بازیکنان با کیفیتی برخوردار است و این سخنانش فرار به جلوست. 

از دید برخی دیگر انتقادات سرمربی استقلال منطقی است و استقلال در فصل نقل و انتقالات ضعیف عمل کرده است. مدیریت باشگاه استقلال فعلا به اظهارات سرمربی تیم واکنشی نشان نداده و ممکن است تا پایان دربی در این باره سکوت کند.  

به هر حال دربی برای نکونام بسیار مهم است، به نظر می‌رسد او تلاش می‌کند پیروزی احتمالی را به نام خود و شاگردانش ثبت کند و شکست احتمالی را به گردن باشگاه بیاندازد.  

شکست استقلال در این دربی تبعات زیادی برای این تیم دارد و می‌تواند منجر به از دست دادن قهرمانی شود.  

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: