روزنامه فرهیختگان در گزارشی به بررسی اختلال چند روز گذشته در پیام رسان داخلی ایتا پرداخته است که چکیده آن را در اینجا می خوانید: مدیرعامل ایتا که در مورد چرایی بهوجودآمدن اختلال رشد حجم استفاده کاربران را به عنوان توجیه ذکر میکند باید توجه داشته باشد ایتا تنها سکویی نیست که در جهان با رشد کاربر مواجه میشود.
سکوهای مجازی یا باید خود را متناسب با نیازهای روز تطبیق داده و یا محکوم به زوالند. ایتا هم از این قاعده مستثنی نیست. طبیعتا زمانی که امکان استفاده از سکوهای خارجی سلب میشود مردم به سمت استفاده از بسترهای داخلی میروند.
با توجه به این گزاره اکنون مدیران سکوهای داخلی باید پاسخگو باشند که چرا برای افزایش میزان استفاده مردم که امری بدیهی محسوب میشد چاره اندیشه نکردهاند تا اکنون مجبور نباشند با گفتن این جمله که کاربران زیاد شدهاند از خود سلب مسئولیت کرده و افزایش حضور کاربران را مقصر اختلال معرفی کنند.
افزایش ظرفیتهای سختافزاری و نرمافزاری امری است که باید بهتدریج در دستورکار مدیران سکوهای داخلی قرار گیرد؛ همانطور که افزایش حضور مردم دفعتا نبوده و بهتدریج رخ داده است.
اینکه افزایش تدریجی میزان استفاده مردم از ایتا با اصلاحات دفعی پاسخ داده شود رخ دادن اختلالهای چندساعته را به امری ناگزیر تبدیل کرده و به طور روز افزون میزان نارضایتی مردمی که چارهای جز حضور در فضای انحصاری به وجود آمده ندارند را تشدید میکند.