عبدالشکور ایزدی خود را به رودخانه تیمز انداخته و جسدش آنجاست!

عبدالشکور ایزدی خود را به رودخانه تیمز انداخته و جسدش آنجاست!
ایزدی که از افغانستان سفر کرده بود، در سال ۲۰۱۶ با مخفی‌شدن در یک کامیون، وارد بریتانیا شد. حکم حبس تعلیقی او در سال ۲۰۱۸، که برای اعمال خلاف جنسی در دادگاه نیوکاسل صادر شده بود، شامل ۹ هفته زندان و ۳۶ هفته تحت نظر بود. او پس از تکمیل این حکم در سال ۲۰۲۰، از نظارت پلیس آزاد شد.
کد خبر: ۶۵۳۶
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

زی‌سان: پلیس لندن در تازه‌ترین به روزرسانی از جستجوی خود برای یافتن عبدالشکور ایزدی، مظنون حمله با مواد شیمیایی به یک زن و دو دخترش در جنوب لندن، می‌گوید او «احتمالا» خود را به رود تیمز انداخته و جسدش در بستر این رودخانه است.

به گزارش زی‌سان به نقل از بی بی سی، جان سیویل، افسر ارشد پلیس لندن روز جمعه - ۹ فوریه - ضمن تایید این که تاکنون هیچ جسدی پیدا نشده، بر اساس آخرین تصاویر از مظنون گفت به «احتمال زیاد» جسد آقای ایزدی در رود تیمز لندن باشد.

پلیس می‌گوید او تاکنون با هیچ کسی در تماس نبوده است و ویدیوی دیگری نیز از او در اختیار ندارد.

پلیس لندن می‌گوید حالا با این فرض که عبدالشکور خود را به رودخانه تیمز انداخته، این مسیر جستجو را دنبال خواهد کرد.

آخرین تصاویر ثبت شده از عبدالشکور ایزدی مربوط به ساعت ۱۱ و ۲۷ دقیقه روز چهارشنبه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) است که در آن‌ها او روی پل چلسی در جنوب لندن دیده می‌شود.

پلیس می‌گوید آخرین ویدیو‌ها نشان می‌دهند که حرکات او تغییر کرده بود و روی پل تیمز بالا و پایین می‌رفته است و روی پل خم شده بود.

حدود ۱۰ روز پیش، شامگاه ۳۱ ژانویه، عبدالشکور ایزدی، با یک ماده شیمایی سوزاننده به یک زن و دو دخترش حمله کرد.

از آن زمان پلیس لندن تحقیقات و جستجوی گسترده‌ای را برای یافتن او در لندن و نیوکاسل (در شمال انگلستان) به اجرا گذاشته است.

پلیس حتی برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری او می‌شد، ۲۰ هزار پوند جایزه تعیین کرده است.

عبدالشکور ایزدی - ۳۵ ساله - در سال ۲۰۱۸ به جرم آزار جنسی در دادگاه محکوم شده بود.

او بعد از سه بار درخواست پناهندگی در بریتانیا، توانسته بود از این کشور پناهندگی و اجازه اقامت دریافت کند. پلیس پیشتر تصویری از او منتشر کرد که در آن جراحاتی در صورتش دیده می‌شد.

عبدالشکور ایزدی خود را به رودخانه تیمز انداخته و جسدش آنجاست!

پلیس می‌گوید ایزدی در آخرین تصاویر موجود از او در برابر دوربین‌های شهری، «رفتاری غیرعادی داشته» و روی پل چلسی چند بار رفت و برگشت کرده و حتی به پایین پل خم شده است

بی‌بی‌سی دریافته است ایزدی که از افغانستان سفر کرده بود، در سال ۲۰۱۶ با مخفی‌شدن در یک کامیون، وارد بریتانیا شد.

حکم حبس تعلیقی او در سال ۲۰۱۸، که برای اعمال خلاف جنسی در دادگاه نیوکاسل صادر شده بود، شامل ۹ هفته زندان و ۳۶ هفته تحت نظر بود.

او پس از تکمیل این حکم در سال ۲۰۲۰، از نظارت پلیس آزاد شد.

درخواست پناهندگی او دو بار رد شده بود. بار دوم او ادعا کرده بود که مسیحی شده، به این معنا که در صورت بازگشت به افغانستان جانش در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عبدالشکور ایزدی خود را به رودخانه تیمز انداخته و جسدش آنجاست!

برای سومین درخواست پناهندگی، یک کشیش در نامه‌ای تایید کرد که او تغییر دین داده است و درخواست پناهندگی او پذیرفته شد.

بعضی در وزارت کشور بریتانیا این مورد را نمونه‌ای ناامیدکننده در نظام دادگاه تجدیدنظر پناهندگی اشاره می‌کنند که به افرادی با وجود سابقه محکومیت در بریتانیا پناهندگی داده است.

قوانین فعلی به این معنا است که هر کسی که به بیش از دو سال زندان محکوم شود، واجد شرایط پناهندگی نیست. در سال ۲۰۲۲ این میزان به یک سال کاهش یافت.

با این حال، کسانی که با پناهجویان کار می‌کنند، اشاره می‌کنند که چنین افرادی نیز ممکن است در کشور خود در معرض خطر باشند، بنابراین پناهنده واقعی هستند، حتی اگر در بریتانیا سابقه محکومیت داشته باشند.

پلیس معتقد است که خانواده قربانی او را می‌شناخته است، اما گفته هنوز رابطه دقیق آن‌ها روشن نیست. سخنگوی پلیس هفته گذشته در یک کنفرانس خبری تصریح کرد «نمی‌داند» انگیزه آقای ایزدی چه بوده است.

او گفت که عبدالشکور ایزدی در نیوکاسل در شمال انگستان زندگی می‌کرده است و خودروی رها شده در محل حادثه، یک دستگاه هیوندای، متعلق به او بوده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون