۲۲ کشور جهان که به مهاجران خدمات درمانی رایگان می‌دهند؟

۲۲ کشور جهان که به مهاجران خدمات درمانی رایگان می‌دهند؟
در لیست زیر ۲۲ کشور جهان که به مهاجران و دانشجویان خارجی خدمات درمانی رایگان می‌دهند، ارائه شده است.
کد خبر: ۶۴۶
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

زی‌سان: هر کشوری خدمات مراقبت‌های بهداشتی را به شهروندان خود ارائه می‌دهد که برای جلوگیری از بیماری و مرگ بسیار مهم است و اکثر کشور‌ها در سراسر جهان برای خدمات مراقبت‌های بهداشتی که ارائه می‌دهند از شهروندان خود هزینه دریافت می‌کنند.

 به گزارش «زی‌سان»، برای کشوری با افرادی که از نظر مالی توانمند نیستند، با توجه به نرخ گران مراقبت‌های بهداشتی در بیشتر کشورها، تامین هزینه‌های خدمات پزشکی برای آن‌ها کمی دشوار می‌شود. برای افرادی مانند این، خبر‌های خوبی برای آن‌ها وجود دارد، زیرا کشور‌هایی وجود دارند که خدمات بهداشتی رایگان برای شهروندان خود از جمله دانش آموزان خود دارند.

بنابراین، چه مقیم باشید و چه دانشجوی بین‌المللی، زمانی که مقیم کشور‌هایی باشید، مراقبت‌های پزشکی رایگان دریافت خواهید کرد. برای دانش‌آموزان یا مهاجران بین‌المللی در این کشورها، هزینه‌های بهداشتی آن‌ها معمولاً به هزینه‌های مدرسه‌شان تعلق می‌گیرد تا زمانی که بیمار می‌شوند نیز به صورت رایگان درمان شوند.

این کشور‌ها با مراقبت‌های بهداشتی رایگان به ارتقای شرایط بهداشتی برای شهروندان خود معروف هستند، زیرا شهروندان بیماری‌های خود را به دلیل کمبود پول پنهان نمی‌کنند، زیرا می‌دانند که دولت به هزینه‌های پزشکی آن‌ها رسیدگی خواهد کرد.

 برخی از متخصصان پزشکی که در ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی به این شهروندان نقش دارند، ثبت نام می‌کنند برنامه‌های صدور گواهینامه مراقبت‌های بهداشتی تا به طور کامل به مهارت‌هایی که برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی موثر نیاز دارند مجهز شوند. از آنجایی که ما بر کشور‌های برتر با مراقبت‌های بهداشتی رایگان برای همه از جمله دانش آموزان تمرکز می‌کنیم، بیایید بدون هیچ بحثی به آن بپردازیم.

کشورهایی که خدمات درمانی رایگان به همه می‌دهند

کشور‌های برتر با مراقبت‌های بهداشتی رایگان برای همه از جمله مهاجران ودانشجویان در این بخش فهرست شده و در مورد آن‌ها صحبت خواهد شد. کشور‌های فهرست شده در زیر دارای مراقبت‌های بهداشتی همگانی هستند که تقریباً ۱۰۰ ٪ از شهروندان یا ساکنان را به نوعی پوشش بهداشتی ارائه می‌دهند. در بسیاری از این کشورها، کارفرمایان و افراد از طریق مشارکت، ترتیبات تقسیم هزینه، پرداخت‌های مشترک و سایر هزینه‌های مرتبط در هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی سهیم هستند. بدون ترتیب خاصی، آن‌ها به شرح زیر هستند.

۱. برزیل

مراقبت‌های بهداشتی در برزیل یک حق قانون اساسی است، بنابراین، همه شهروندان آن از جمله دانشجویان غیرمسکونی از خدمات بهداشتی رایگان برخوردار می‌شوند. مراقبت‌های بهداشتی عمومی به همه ساکنان دائم برزیل و خارجی‌ها در قلمرو برزیل از طریق سیستم مراقبت‌های بهداشتی ملی، معروف به سیستم بهداشتی یکپارچه (به پرتغالی: Sistema Único de Saúde، SUS) ارائه می‌شود. SUS جهانی و رایگان برای همه است.

۲. آرژانتین

سیستم مراقبت‌های بهداشتی در آرژانتین از یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی همگانی و یک سیستم خصوصی تشکیل شده است. دولت سیستمی از امکانات پزشکی عمومی دارد که برای همه در کشور قابل دسترسی است. همه شهروندان و ساکنان این کشور می‌توانند از خدمات درمانی رایگان در مراکز عمومی بهره‌مند شوند.

۳. فنلاند

فنلاند به ساکنان خود مراقبت‌های بهداشتی همگانی ارائه می‌دهد. این کشور بر اساس مدل منحصر به فرد Beveridge اجرا می‌شود که در آن بیشتر مراقبت‌های بهداشتی توسط شهرداری ارائه می‌شود. همه ساکنان دائمی، چه شهروند باشند و چه نباشند، می‌توانند در سیستم مراقبت‌های بهداشتی فنلاند ثبت نام کنند.

۴. دانمارک

مراقبت‌های بهداشتی در دانمارک عمدتاً از طریق مالیات محلی (منطقه‌ای و شهری) با تأمین مالی یکپارچه و ارائه مراقبت‌های بهداشتی در سطح منطقه تأمین می‌شود. دولت به طور خودکار همه ساکنان را در برنامه بیمه سلامت ملی ثبت نام می‌کند. اعضای این برنامه مراقبت‌های بهداشتی رایگان دریافت می‌کنند.

۵. انگلستان

بریتانیا یک سیستم مراقبت بهداشتی همگانی تحت حمایت دولت به نام خدمات سلامت ملی (NHS) دارد. خدمات بهداشت ملی بریتانیا به دلیل ارائه خدمات بهداشتی رایگان به ساکنان و شهروندان در سراسر جهان مشهور است.

۶. کانادا

کانادا از مدل بیمه سلامت ملی استفاده می‌کند و مراقبت‌های بهداشتی توسط استان‌ها و مناطقی که به‌طور غیررسمی مدیکر نامیده می‌شوند، اداره می‌شود. همه سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی باید مراقبت‌های بیمارستانی، آزمایش‌های آزمایشگاهی و ویزیت‌های پزشک را پوشش دهند. اما فراتر از آن، هر استان یا قلمرو به طور قابل توجهی متفاوت است.

۷. استرالیا

مراقبت‌های بهداشتی در استرالیا تحت یک الگوی مشترک دولتی-خصوصی تحت حمایت سیستم مدیکر، مدل ملی تامین مالی تک پرداختی، عمل می‌کند. سیستم مدیکر بر اساس مدل بیمه سلامت ملی اجرا می‌شود. شهروندان استرالیایی، مقیم دائم، و برخی از بازدیدکنندگان و دارندگان ویزا واجد شرایط دریافت خدمات بهداشتی تحت سیستم مدیکر هستند.

۸. آلمان

در آلمان، به دلیل کمک‌های اجتماعی به سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی، مراقبت‌های بهداشتی تا حدی رایگان است. این بدان معنی است که افراد می‌توانند در اکثر موارد خدمات پزشکی را رایگان دریافت کنند و برخی از پرداخت‌های مشارکت پایین نیز اعمال می‌شود.

۹. روسیه

مراقبت‌های بهداشتی در روسیه توسط دولت از طریق صندوق بیمه پزشکی اجباری فدرال ارائه می‌شود و از طریق وزارت بهداشت تنظیم می‌شود. پوشش بهداشتی همگانی در فدراسیون روسیه وجود دارد و همه شهروندان حق دارند از مراقبت‌های رایگان در مراکز پزشکی دولتی و شهری از طریق بیمه سلامت اجتماعی که با ترکیبی از مالیات عمومی و مشارکت‌های کارفرما تامین می‌شود، استفاده کنند.

۱۰. فرانسه

سیستم مراقبت‌های بهداشتی در فرانسه ترکیبی از مدل بیسمارک و بیوریج است. این بیسمارکی در خصلت متمرکز خود با دولت ملی است. این Beveridge با نقش قوی خود در ایالت است.  بیشتر خدمات درمانی در فرانسه رایگان است. بیمه سلامت عمومی تا ۷۰ درصد هزینه‌های پزشکی را پوشش می‌دهد. شهروندان و افرادی که بیش از سه ماه در فرانسه اقامت دارند باید برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی فرانسه ثبت نام کنند. بیشتر خدمات به پرداخت هزینه‌های مشترک بیمار نیاز دارند.

۱۱. الجزایر

سیستم مراقبت‌های بهداشتی از مدل بیمه سلامت ملی استفاده می‌کند. الجزایر دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی عمومی است که برای همه شهروندان الجزایر در دسترس و رایگان است. دولت الجزایر بودجه سیستم بهداشت عمومی را تامین می‌کند. با توجه به جمعیت جوان الجزایر، سیاست‌ها از مراقبت‌های بهداشتی و کلینیک‌های پیشگیرانه به جای بیمارستان‌ها حمایت می‌کند. مطابق با این سیاست، دولت برنامه ایمن سازی فشرده و سیاستی را حفظ می‌کند که به شهروندان الجزایری اجازه می‌دهد مراقبت‌های بهداشتی برای بستری شدن، دارو‌ها و مراقبت‌های سرپایی را برای همه شهروندان الجزایر رایگان کنند.

۱۲. اتریش

اتریش از سیستم مراقبت‌های بهداشتی به سبک بیسمارک برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی همگانی استفاده می‌کند. مراقبت‌های بهداشتی در اتریش فقط برای کسانی که مستمری بگیر هستند، همسران کارگران، بیکار و دارای مزایای بیکاری هستند و افرادی که به دلایل موجه دیگر قادر به کار نیستند رایگان است. بیمه درمانی برای افرادی که بیش از شش ماه در کشور باشند اجباری است.

۱۳. برونئی

برونئی دارای یک سیستم ملی مراقبت‌های بهداشتی است که در آن دولت خدمات پزشکی رایگان برای شهروندان خود ارائه می‌دهد و امکانات مراقبت‌های بهداشتی عمومی هستند تنها دو بیمارستان خصوصی در برونئی وجود دارد. سیستم مراقبت‌های بهداشتی نه از طریق مالیات بر درآمد بلکه توسط خزانه داری کل تامین می‌شود. مراقبت‌های بهداشتی در اینجا برای شهروندان و ساکنان دائمی رایگان است

۱۴. بوتسوانا

بوتسوانا مراقبت‌های بهداشتی همگانی را به همه شهروندان خود ارائه می‌دهد. ممکن است برای برخی از خدمات در بخش دولتی هزینه اسمی دریافت شود، اما خدمات بهداشت باروری جنسی و خدمات درمانی ضد رتروویروسی رایگان هستند. مراقبت‌های بیمارستانی، آزمایش‌های آزمایشگاهی و دارو‌ها تا زمانی که در یک مرکز عمومی انجام شود، همگی برای شهروندان رایگان است.

۱۵. بوتان

از دهه ۱۹۷۰، دولت بوتان خدمات بهداشتی همگانی رایگان را برای همه شهروندان خود ارائه کرده است. قانون اساسی این کشور مراقبت‌های بهداشتی رایگان را برای همه شهروندان الزامی می‌کند. گردشگران همچنین می‌توانند در برخی از مراکز خدمات بهداشتی رایگان دریافت کنند. با این حال، امکانات مراقبت‌های بهداشتی محدود است.

۱۶. کوبا

در کوبا، مراقبت‌های بهداشتی یک اولویت ملی و یک حق انسانی برای همه شهروندان در نظر گرفته می‌شود. تمام مراقبت‌های بهداشتی در کوبا برای ساکنان کوبا در مراکز دولتی رایگان است. سیستم مراقبت‌های بهداشتی کوبا توسط بسیاری به دلیل سیستم بهداشتی رایگان آن برای همه شهروندان کوبایی مورد تحسین قرار می‌گیرد. با این حال، امروزه مشکلات زیادی در مورد مراقبت‌های بهداشتی کوبا وجود دارد. زیرساخت‌های کوبا نیاز به کار زیادی دارد، اکثر ساختمان‌ها در وضعیت بدی هستند و باید به روز شوند. پزشکان همچنین با نبود دارو‌های ضروری و همچنین نیاز به دستگاه‌های پزشکی مدرن‌تر مبارزه می‌کنند. هیچ بیمارستان یا کلینیک خصوصی در کوبا وجود ندارد، زیرا تمام جنبه‌های مراقبت‌های بهداشتی توسط دولت اداره می‌شود

۱۷. کاستاریکا

مراقبت همگانی به شکل سیستم CAJA (Caja Costarricense de Seguro Social) است. از طریق CAJA، شهروندان و مقیمان دائمی کشور پوشش ۱۰۰% برای کلیه اقدامات پزشکی، قرار ملاقات ها، ویزیت‌های بیمارستانی و دارو‌های تجویزی را دارند. این سیستم با کمک‌های ماهیانه کوچک از همه ساکنان تامین می‌شود، مشارکت‌هایی که بر اساس سطح درآمد است. همه شهروندان و ساکنان باید برای بخشی از برنامه بیمه Caja Costarricense de Seguro Social (CCSS) حق بیمه بپردازند. خدمات درمانی در محل خدمات رایگان است.

۱۸. ایتالیا

قانون اساسی ایتالیا می‌گوید که مراقبت‌های بهداشتی فوری باید برای همه، حتی افراد فاقد مدرک ارائه شود. با این حال، تنها افرادی که دارای permesso di soggiorno معتبر هستند، حق ثبت نام رایگان در سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی ایتالیا، معروف به Servizio Sanitario Nazionale (SSN) را دارند. SSN به بیماران ویزیت مراقبت‌های اولیه و مراقبت‌های بیمارستانی رایگان می‌دهد. با این حال، ویزیت‌های تخصصی، آزمایش‌ها و دارو‌های تجویزی در ایتالیا مستلزم پرداخت کپی از همه بیماران است.

۱۹. ماکائو

ساکنان ماکائو و مهاجران با کارت شناسایی معتبر به خدمات پزشکی دسترسی رایگان دارند. این خدمات در کلینیک‌های مراقبت‌های بهداشتی و بیمارستان‌های دولتی با بودجه دولتی در دسترس هستند. تمامی شهروندان و ساکنین کشور در صورت داشتن کارت شناسایی معتبر از خدمات درمانی رایگان برخوردار می‌شوند.

۲۰. مالزی

مالزی مراقبت‌های بهداشتی رایگان ندارد، اما خدمات یارانه‌ای را به شهروندان و ساکنان خود ارائه می‌دهد. همه شهروندان و ساکنان قانونی باید هزینه اندکی برای خدمات بهداشتی و درمانی از طریق سیستم عمومی بپردازند.

۲۱. موریس

مراقبت‌های بهداشتی که از طریق مالیات عمومی تأمین می‌شود، برای شهروندان موریس رایگان است. مراقبت‌های بهداشتی عمومی کاملاً رایگان است، از طریق داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها در سراسر موریس در دسترس است و قادر به رسیدگی به اکثر شرایط پزشکی و موارد اضطراری است. این جزیره کوچک مراقبت‌های اولیه رایگان را برای همه ساکنان ارائه می‌دهد.

۲۲. مالدیو

مراقبت‌های بهداشتی برای همه مالدیو‌ها رایگان است و توسط یک طرح بیمه درمانی جهانی به نام "آساندا" تامین می‌شود. برنامه بیمه سلامت ملی مراقبت‌های بهداشتی رایگان را برای همه مالدیو‌ها فراهم می‌کند.

نتیجه

همه این کشور‌ها با توجه به اینکه شرایط لازمش برای خدمات بهداشتی را دارند، برای همه شهروندان آنجا به خدمات بهداشتی رایگان دسترسی دارند. قبل از اینکه این مقاله را خلاصه کنیم، اجازه دهید به چند سوال متداول در مورد مراقبت‌های بهداشتی پاسخ دهیم.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون