جنجال در روسیه: چت GPT عشق زندگی‌تان را هم انتخاب می‌کند!

جنجال در روسیه: چت GPT عشق زندگی‌تان را هم انتخاب می‌کند!
یک مرد ۲۳ ساله روسی اخیراً فاش کرد که به مخاطبانش آموزش عجیبی داده است تا عشق زندگی‌شان را پیدا کنند.
کد خبر: ۶۱۹۳
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵

زی‌سان: «الکساندر ژادان» گفته از ChatGPT برای فیلتر کردن پروفایل‌های دوستیابی ۵۲۳۹ دختر استفاده کرده و سپس با بهترین‌ها را گلچین کرده تا اینکه همسر آینده خود را پیدا کند.

به گزارش زی‌سان، سال گذشته بود که این مرد جوان برای اولین‌بار موجی را در جامعه آنلاین روسی زبان ایجاد کرد. او در توییتی نوشت که یک پایان‌نامه دانشگاهی را با استفاده از چت جی.پی.تی تنها در ۲۳ ساعت تمام کرده است.

حالا بار دیگر او وایرال شده است. این جوان متخصص IT، چند روز پیش به دلیل استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای فیلتر کردن هزاران پروفایل دوستیابی آنلاین، آن‌هم با تکیه بر نکات و توصیه‌هایی برای یافتن شریک زندگی مناسب، به اخبار کشور روسیه راه یافت.

همه‌چیز با تجربه ناامیدکننده الکساندر ژادان در برنامه‌های محبوب دوستیابی مانند “Tinder” شروع شد. از نظر او این‌کار اتلاف وقت بسیار زیادی بود. این جوان پس از آشنایی با ChatGPT، به این فکر کرد که آیا راهی برای استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای کارآمدتر کردن تجربه دوستیابی آنلاین وجود دارد یا نه.

ژادان با فرستادن ۵۲۳۹ پروفایل زنان به ChatGPT شروع کرد. او فیلتر‌هایی نیز در نظر گرفت مثلا اینکه دختر مورد نظر از دو عکس پروفایل کمتر نداشته باشد، عقاید جنگ‌طلبانه نداشته باشد و... .

سپس قسمت سخت فرا رسید؛ آموزش به ChatGPT برای برقراری ارتباط با نامزد‌های احتمالی باقی‌مانده از طرف او.

الکساندر گفت که برای رساندن ابزار هوش مصنوعی به سطحی که از آن راضی باشد، حدود ۱۲۰ ساعت کار کرده است. برای انجام این کار، او مکالمات قبلی خود با دختران را به چت جی.پی.تی تغذیه کرد، اعتبارسنجی پاسخ را تنظیم کرد و تا آن‌جا که ممکن بود بر ابزار نظارت داشت.

با این‌حال، این تجربه کامل نبود… . چت جی‌بی‌تی زیاد دقیق عمل نمی‌کرد؛ یک بار چت جی‌پی‌تی با یک دختر قرار ملاقات گذاشت، بدون اینکه الکساندر را در مورد آن آگاه کند، که باعث شد دختر مجبور شود بیش از یک‌ساعت‌ونیم منتظر او بماند. یک‌بار دیگر قراری در پارک بیتسا مسکو گذاشت و الکساندر را هم مطلع کرد، اما مشکل آن‌جا بود که محل قرار جنگلی در مسکو بود که در آن یک قاتل سریالی بدنام اجساد قربانیانش را در دهه ۲۰۰۰ رها کرد!

نتیجه انتخاب معشوق توسط چت جی‌پی‌تی چه بود؟

به گزارش زی‌سان، در مجموع این ابزارهوش مصنوعی به ژادان کمک کرد تا ۱۲ قرار ملاقات با بهترین افرادی که می‌خواست را هماهنگ کند. یکی از این‌قرار‌ها با با کاترینا بود؛ نامزد آینده‌اش!

ابزار هوش مصنوعی نیز در فرآیند پیداکردن عشق زندگی بسیار دخیل بود و به جوان ۲۳ ساله توصیه می‌کرد که در طول قرار‌ها درباره دوران کودکی، والدین، اهداف و ارزش‌های خود صحبت کند تا به بهترین نحو ارزیابی کند که هر نامزد برای یک رابطه طولانی‌مدت چقدر مناسب است.

مرد روسی ادعا می‌کند که او حتی از ChatGPT پرسیده است که چگونه به کارینا پیشنهاد ازدواج بدهد و به لطف پیشنهادات این چت، «بله» را گرفته است.

الکساندر پس از گذراندن ۱۲۰ ساعت از وقت خود و ۱۴۳۲ دلار هزینه، احساس می‌کند که ChatGPT در زمان و پول او صرفه‌جویی کرده است.

به گزارش زی‌سان، ماجرا پیدا کردن معشوق توسط هوش مصنوعی با ماجرای الکساندر این روز‌ها حسابی در روسیه سروصدا به پا کرده است.

ناگفته نماند که داستان ژادان، که در ابتدا از طریق یک‌سری پست در X/Twitter گفته شد، بحث‌های داغی را در مورد اخلاقی‌بودن استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی برای یافتن عشق آنلاین به راه انداخته است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون